۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

من ذهنیات خود را هم مطلق نمیدانم شاید الان هم اشتباه میکنم ولی به دنبال حقیقت هستم. میر بلوچ



من ذهنیات خود را هم مطلق نمیدانم شاید الان هم اشتباه میکنم ولی به دنبال حقیقت هستم.

http://hambazy.bloglor.com/profile.html
این وبلاگ اکثر مطالب وبلاگ پهره 2011 را روزانه در ایران منتشر میکند


خسرو اگر صداقت دارید. تمام مقاله مرا تحت عنوان "انتقاد یا تصفیه حساب شخصی" منتشر کنید تا خوانندگان خودشان قضاوت کنند. انتخاب بخشی از مقاله و توضیحات (توجیهات) شما،خوانندگان را در هاله ای از ایهام و ابهام باقی میگذارد.


اجازه دهید که خوانندگان منصف و بیطرف نظر بدهند که من در تمام مقاله چه اتهامی به شما زده ام و یا چگونه ادبیاتی بکار برده ام . شما نوشته اید که من عصبانی هستم. بله حق باشماست من از ادبیات و اتهام نادرست شما به خانم زهره عصبانی و متاسف شدم. همانطور که در مقاله ام که تماما منتشر نشده است توضیح داده ام که این خانم محترم از نظر اصول روزنامه نگاری کارش را درست انجام داده است ولی انتقاد شما از ایشان برای من سوال انگیز بود که در پایان همان مقاله از شما تقاضا کرده ام که این ابهاماتی که در ذهن من و سایر خوانندگانی مثل من پیش آمده است توضیح دهید.

من هیچگونه اتهامی در آن یادداشت به شما نزده ام بهتر است برای روشن شدن ادعای خودتان و انکار من از زدن اتهام آن مقاله را در پهره منتشر کنید.

شما نوشته اید که من عجله کرده ام و صبر میکردم که خانم زهره و آقایان بندهی و بلیده ای خودشان پاسخ شما را بدهم. در اینجا خدمت شما عرض کنم که خیر من کاسه داغتر از آش نشده ام و حق ایشان برای پاسخگویی محفوظ است.

مگر نه اینکه شما به خوانندگان خود با طرح ستون نظرات، حق داده اید که نظرات خود را بنویسند. من هم مثل هر خواننده ای از حق قانونی خود استفاده کردم. من نه این خانم محترم را میشناسم و نه حزبی هستم ولی آقایان بلیده ای و بندهی از دوستان من هستند و احترامشان برای من ضروری است.

شما اشاره کرده اید که بعلت اینکه لینک "بلوچ پرس" را برداشته اید من ناراحت و عصبانی شده ام. این حرف شما هم کاملا" درست است. چون من از شما که مدعی هستید برای بلوچستان کار میکنید. وبلاگ من هم یک وبلاگ شخصی نیست و حقیقتا من هم مثل شما دلم برای بدبختیهای مردم سرزمینم میسوزد و فکر میکنم که از این طریق شاید به اندازه سرسوزنی در افشاگری حنایات دیکتاتور خامنه ای جلاد و مزدورانش کاری کرده باشم.

برداشتن لینک "بلوچ پرس" بدون هیچ دلیلی مرا وا داشت تا بیشتر به عملکرد شما در پهره دفت کنم. ابتدا من از شما علت را سوال کردم. جوابی نشنیدم . به محتوای نوشتاری پهره بیشتر توجه کردم . دریافتم که در پهره یک بحث و جدل انحرافی جریان دارد. بطوریکه بعضی از خوانندگان بر روی هم تیغ میکشندو قوم بلوچ را به دو طبقه متضاد تشریح کرده اند که دشمن یکدیگرند و در حال نبش قبر حاکمان ظالم و محاکمه فرزندان و نوادگان آنها هستند. من خودم با تفکر خانی مخالفم و برعلیه آن مبارزه عملی هم کرده ام. اما در این زمان که همه ما اعم از خان و خانزاده و درزاده و غیره یک دشمن مشترک داریم که همه ما قربانیان این نظام ضدبشری آخوندی شیعه هستیم. تفکر خانی یک تفکر عقب مانده و بقول معروف تاریخ آن گذشته است. اکنون این سیاست آخوندهای ظالم به رهبری خامنه ای است که بین اقشارمختلف تضاد ایجاد میکند تا حکومت ننگین خود را طولانی تر کنند. معیار درجه مبارزه در مرحله فعلی مبارزه مدنی و تمام عیار برعلیه رژیم ضدبشری آخوندی است. تعدادی ریشه فساد اصلی جامعه را که تفکر دیکتاتوری آخوندی است فراموش کرده اند وبه معلول چسبیده اند ویا بقول معروف آخوند را گذاشته اند و به پوستینش چسبیده اند.


http://www.taftaniran.com/
این سایت متعلق به اطلاعات رژیم آخوندی است یک مقاله پهره در زیر "خط اول" و با تیتر |چرا هزینه انتقاد کردن در در بین ما بلوچها بالاست؟ " چاپ شده است


از خوانندگان خواهش میکنم که این مطلب را بخوانند (http://pahra2011.blogsky.com/1390/03/28/post-2915/) مدیر پهره میداند که سایت انترنتی من "بلوچ پرس" است و چند روزی هم در لیست دوستان او بوده است. زمانیکه من از عملکرد خسرو در باره خانم زهره و حزب مردم انتقاد میکنم. او این مطلب بالا را در روز بعد از انتقاد در پهره درج میکند.

اولا" او برعکس آن چیزی که از خانم زهره انتقاد میکند، منبع آنرا ذکر نمیکند و حتی در باره نویسنده آن هم توضیحی نمیدهد. به نظر میرسد که مدیر پهره آگاهانه این مقاله بی ارزش و توهین آمیز را انتخاب میکند که خوانندگان فکر کنند که این مقاله توسط من نوشته شده و در سایت "بلوچ پرس balochi.info" منتشر شده است. این یک نوع شگرد روزنامه نگاری است که بعضی از روزنامه نگاران ناصادق بر علیه کسانی که میخواهند خرابشان کنند بکار میبرند.

خوانندگان بدانند که من هرگز چنیین مقاله ننوشته ام . این مقاله توسط یکه وبسایت وابسته به اطلاعات رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی نوشته شده است . جالب است که این وبسایت وابسته به آخوندهای بی دیانت یکی از مقاله های خسرو را در سرمقاله (حرف اول) خود منتشر کرده است (http://www.taftaniran.com/topnews/778.html) این وبسایت یک مقاله طولانی در باره سخی ریگی زندانی سیاسی بلوچ نوشته است که سرتاپا دروغ و اتهام است و من تعجب میکنم که مدیر پهره چرا به این مقاله توجه نکرده است که جواب آخوندهای دروغگو را بدهد.

خسرو شما در همان روزی که من آن مقاله انتقادی را برای شما ارسال داشتم شما باز هم یک شگرد دیگری بکار بردید و آن این بود که به جای چاپ مقاله جدید، یک مقاله قدیمی را که من در سال 89 زمانی که شما (pahra2011) را راه اندازی کردید برای شما فرستادم که در آن مقاله من ازکارهای قبلی شما تعریف و تمجید کرده ام و خوشحالی خود را از شروع بکار مجدد شما ابراز داشته ام.

خسرو باور کنید اگر چه من از عملکرد فعلی شما عصبانی هستم ولی هیچ دشمنی با شما ندارم . من ذهنیات خود را هم مطلق نمیدانم شاید الان هم اشتباه میکنم ولی به دنبال حقیقت هستم.

در آن زمانی که من از شما تعریف و تمجید کردم و هنوز هم معتقدم که اشتباه نکرده ام عملکرد شما را در پهره چند سال دیده بودم. پهره ایکه صفحاتش پر از عکس شهید مهرنهاد بود. پهره ای که چهره کثیف جلادی مثل ولی فقیه خامنه ای را افشا میکرد و.. ولی حالا چی؟ آیا شما در باره زندانی سیاسی سخی ریگی مطلبی در پهره انتشار دادید؟ عکس مهرنهاد دیگر در پهره یافت نمیشود. بیش از 50%مطالب پهره در یک وبلاگ که دد داخل ایران که ظاهرا" یک فروشگاه است ولی معلوم نیست که در زیر پوشش فروشگاه چه هدفی را دنبال میکند ، منتشر میشود. چه رابطه ای بین شما و این وبلاگ بی هویت است جای سوال دارد؟

اخیرا" این سوال هم برای من پیش آمد که چگونه شد وبلاگ پهره با چندین سال کار مداوم و یک آرشیو بسیار بزرگ که پر از عکسهای شهید مهرنهاد و اسناد افشاگری ملایان بود یک شبه از شبکه انترنت حذف گردید؟ شرکت blogsky.comآنرا مسدود نکرد این خود شما بودید که آنرا حذف کردید. از آن تاریخ به بعد یعنی با شروع بکارکردن(pahra2011) جهت شما تغییر کرد.

دوستانم از ایران به من گفته اند که وبلاگ پهره در ایران قابل دسترسی است و فیلتر نمیشود.

البته با تمام این سوالات مشکوک و ضد نقیض، من منکر فعالیتهای فرهنگی شما نیستم و شاهدم که با زحمات شبانه روزی خود برای اشاعه فرهنگ و ادب بلوچی لحطه ای درنگ ندارید و تلاش و کوشش به وقفه شما قابل ستایش است.

اگر من خیلی رک و واضح مطالب و سوالات و حتی انتقاداتی مطرح میکنم حمل بر بی ادبی من نکنید قصد جسارت و فضولی ندارم . ولی بعنوان یک خواننده به من حق بدهید که کنجکاو باشم و هوشیارانه در دنیای مجازی امروز سفرکنم.
موفق و پیروز باشید

میربلوچ www.balochi.info

۲ نظر:

  1. سلام آقای میر بلوچ مدیر مسئول وبلاگ "بلوچ پرس" امیدوارم در کارهایتان موفق باشید و از زحمات شما نسبت به بلوچ و بلوچستان قدر دانی میکنم دوست گرامی و ارجمندم هر انسانی یک هدفی را دنبال میکند شما هدفتان اطلاع رسانی به مردم است آقای خسرو ملازهی هم هدفش روشن میباشد تشویق به فرهنگ و هنر بلوچستان و من کار بسیار ارزنده آقای ملازهی را میستایم. شما میفرماید آقای ملازهی بعد از افتتاح پهره ۲۰۱۱ در نوشته هایش تغیراتی بوجود آمده و سخنی از ظلم یا عکس شهیدانی همچون مهر نهاد در قلب پهره جا نمیگیرد درست میفرماید . آیا شما فکر کرده اید ایشان مشکلاتی را در این زمینه دارند یک طرفه قضاوت نکنید همیشه خدا را در نظر بگیرد . من شخصا از آقای ملازهی هم گله دارم ایشان هم خوب عمل نمیکنند مثلا ارتباط دوستان زحمتکش به احزاب و بر چسب زدن این هم کار درستی نیست آقای ملازهی هم با انتشار همچین مقالاتی در پهره شک و تردید برای خود بوجود میاورد که ایشان از دولت ایران حمایت میشوند من خیلی متاسفم برای عزیزانی که این بر چسب دو طرفانه به همدیگر میزنند در این وسط دشمنان از آب گل آلود ماهی میگیرند . از زهره خانم این ستاره تابناک بلوچستان هم تشکر میکنم امیدوارم در بروز کامنتهای عزیزان بهتر عمل کنند که در حد چنین بانوی از دیار بلوچستان نیست . پس بیاید با هم باشیم تا شهر خود را بسازیم نه به همدیگر فحاشی یا کلمات رکیک بگویم آدم منطقی

    پاسخحذف
  2. سلام بر دوست منطقی
    فرمایش شما تین و درست و بنده هم کل کامنتی که دوستان ارسال کرده بودن از صفحه حذف کردیم
    زهره

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید