۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

تاریخ مردم بلوچستان پر از قهرمانیها و رشادت زنان بلوچ هست





تاریخ مردم بلوچستان پر از قهرمانیها و رشادت زنان بلوچ هستزمانی که چاکر به هندوستان حمله کرد و اولین فرمانده ای که به دهلی رسید و لشکریان هند را سرکوب کرد بانلی بود. بانلی که فرمانده زبده ای بود پیشاپیش بقیه لشکر چاکر حرکت می کرد. مادر میر کمبر که نمونه ای از مادران بلوچ است و خیلی دیگر از زنان بلوچ نقشه های بسیار ارزنده ای را در تاریخ بلوچستان دارند
. ظهره بلوچ و دیگر زنان بلوچ از نثل بانلی و مادر میر کمبرند و بدون شک بلوچستان این شیر زنان را در خود پرورش خواهد. تاریخ مردم بلوچ گواه هست که زن دارای احترام بزرگی در فرهنگ مردم بلوچ بوده و هست زنان از قدرت بسیار بزرگی در جامعه و فرهنگ مردم بلوچ برخوردار بوده اند بر خلاف بقیه فرهنگها و این را تاریخ مردم بلوچ گواهی می دهد.

زن قدرت بسیار بزرگی در خانواده بلوچ داشته و دارد و یک سری از مسائل مذهبی و دست پا گیر که بدور از فرهنگ مردم بلوچ هست شاید امروز باعث شده که قدرت زن بلوچ را پایین بیاید. سر بلند کردن زنان بلوچ در عرصهای اجتماعی , سیاسی و فرهنگی و برگشت آنها به اصا لت بلوچی برای خیلها که داری ریشه مذهبی و یا ملازهی هستنند شاید قابل برداشت نباشد.




یک کاربر .سر زمین من کجاست 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید