۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

تفکر خوانین ،قبیله ای ،عشیرتی و عقب مانده است

قبیله و خان سالاری



آقا ناهید سرحدی زاده
از این جهت که شهامت بخرج داده اید و با اسم واقعی خود کمنتار نوشته اید و مرا مورد لطف و مرحمت خود قرار داده از شما تشکر و سپاسگزارم. میدانید که اگر اسم واقعی خود را نمی نوشتید نه خسروی عزیز نظر شما را چاپ میکر و نه من مجبور میشدم که جواب شما را بنویسم.
 آنچه در باره من نوشته اید بخشی از آن درست است من مخالف تروریسم هستم این تروریسم فرقی نمیکند چه از جانب جنداله باشد چه از جانب سازمان مجاهدین خلق وچه از طرف رژیم تروریست پرور خامنه ای جلاد و بی وطن.

در باره هواداری سازمان مجاهدین بله در همان زمانی که جنابعالی هوادار سازمان چریکهای فدایی خلق بودی من هم از سازمان مجاهدین طرفداری میکردم و به جرم همکاری با این سازمان از ایران فرار کردم. زمانی که تشخیص دادم که این یک سازمان تروریستی است و در خدمت صدام جنایتکار است از این سازمان بریدم. من خودم را یک بلوچ میدانم و اهل کشور ایران هستم من خواستار رستگاری ملت ایران از زیر یوغ حکومت دیکتاری فاشیستی آخوندی هستم. بلوچستان سرزمین من است و برای آبادانی آن دعا میکنم.

من با دوستان راج زرمبشی هیچ مشکلی ندارم و ایدیولوژ ی و عقاید حزبی آنها بخودشان مربوط است و برای من قابل احترام است آنها شیوه مبارزه مدنی راقبول دارند که من هم قبول دارم آنها خواستار جدایی بلوچستان از ایران هستند که من با آنها اختلاف عقیده دارم . باز تاکید میکنم که من هیچ دشمنی با این دوستان ندارم و معتقد به آزادی عقیده هستم و عقیده شان برای من قابل احترام است . من به خود اجازه نمیدهم که به عقیده دیگران توهین کنم. من عقایدی را خطرناک میدانم که پای بندی به قانون مدنی ندارند. زمانی که به قدرت رسیدند ازآن سواستفاده میکنند و عملا باعث نقض حقوق بشر و سد راه آزادی و دموکراسی میشوند.

در باره تخریب وبلاگ پهره، اگر وبلاگی آن قدر بی ریشه و بی محتوا باشد که با تبلیغات به قو ل شما بی هویتی مثل من و دختران پرورشگاهی خراب بشود خودتان جواب بدهید که آن چگونه وبلاگی است. من تا روزی که تشخیص میدادم این وبلاگ در جهت منافع و رشد فرهنگ سیاسی ،اجتماعی بلوچ است با آن همکاری و برایش تبلیغ میکردم برای صحت گفتارم به این مقاله مراجعه کنید (http://pahra2011.blogsky.com/1390/03/27/post-27/)

حالا این خسرو است که باعث تخریب پهره میشود نه دیگران.

اگر من مطلبی خلاف و نادرست انتشار دهم خوانندگان عقل و شعور دارند و تحت تاثیر دیگران قرار نخواهند گرفت.

در مورد خان و خان پرستی من نوشته اید. من عملا" برعلیه خوانین مبارزه کرده ام و تفکر قبیله ای عشیرتی را عقب مانده میدانم. حزب مردم ربطی به خوانین ندارد و من هم طرفدار حزب مردم نیستم. بر اساس یک ضرب المثل مشهور "عدو سبب خیر شود ، اگر خدا خواهد" این روزها حزب مردم جشن گرفته است. آنها میدانند که توان چنین تبلیغی را هرگز نداشته اند و در ظرف چند سال گذشته از تشکیل این حزب تاکنون چنین تبلیغات وسیعی برای این حزب نشده است . فقط تعداد اندکی نام حزب را شنیده بودند ولی این روزها به خیر و برکت وبلاگ پهره که در ایران فلیتر نمیشود مردم اسم حزب مردم را میشنوند . مردم اگر ببینند که حزب و سازمانی را که رژیم ضد بلوچ با آن مخالفت دارد بیشتر کنجکاو میشوند که در باره آن مطالعه و تحقیق کنند. شاید یک عامل ازدیاد شدن خوانندگان پهره این باشد که مردم میخواهند بیشتر در باره این حزب بلوچی بدانند.

در پاسخ به سوال دیگر شما که چرا وبلاگ ما طرفدار ندارد و پهره بیننده زیاد دارد. این شاید برمیگردد به مهارت ، توانایی و محتوای و هدفی را که دنبال میکنند.

نه من ادعای دانشمندی دارم و نه دوست محترمم آقای خسرو را دلقک میشناسم . خسروجان من در اینجا از شما برای بکار بردن این کلمه دلقک جدا" پوزش می طلبم مجبور شدم که در اینجا این کلمه را بکار ببرم تا به این دوست محترم پاسخی معقول داده باشم ولی میگویند در مثل مناقشه نیست . یک دلقک میتواند افراد زیادی را دور خود جمع کند تا یک دانشمند .

من یک وبلاگ نویس یا روزنامه نگار حرفه ای نیستم و هیچ ادعایی در این باره ندارم فقط برای سرگرمی گاهی خود را سرگرم میکنم. من حرفه ام چیز دیگری است و یک شغل تمام وقت دارم که برای گذران زندگی باید کار کنم.

میربلوچ



۵ نظر:

  1. عبدالمجید مجیدی۲ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۶

    ناهید سرحدی نژاد


    .دخترهای بی هویتی که معلوم نیست که ار کدام پرورشگاه فرار کرده اند,دست به تخریب بهترین وبلاگ بلوچی زدند
    http://pahra2011.blogsky.com/1390/04/02/post-3037/
    وقتی حرفی برای گفتن نباشد تهمت و توهین هم جایگزین میشود
    قبل از هر چیز باید از حزب مردم تشکر کنیم نبست به کمکی که به دختران پرورشگاهی نمودند
    اما جواب ناهید خانم یا اقا ناهید .زهره در دامآن مادری فقیر بزرگ شده و دوران کودکی را با
    هزاران درد و رنج گذرانده زهره دختری از تبار بلوچ و بزرگ شده با سنگهای تیز و خشن
    کوهستان دختری از سر زمین آفتاب بلوچستان شما در اروپای آزاد با ناز و نعمت زندگی میکنی
    اما او در مقابل یک متری مرگ. فریاد ما را سر میدهد این شهامت و جسارت را نه در تو میبینم و نه

    در وبلاگ مورد علاقه شما شاید هویت زهره برایتان مهم است بدانی اما به موقع خو آهی دانست
    ماه و یا خورشید پشت ابر تا ابد نمیماند حال من یک سوال از شما میپرسم در کجای وبلاگ مورد
    علاقه خضرتعالی زهره کامنت گذاشت که شما از ادامه انتشار مطالب بی هویت در وبلاگتان خوداری
    کنید یا میکنید کدام انتقاد در وبلاگ به گفته شما بلوچی با هویت اصلی افراد منتشر شد نمیدانم
    چرا زهره درد بی درمانی برای دشمنان بلوچ شده شما چرا از دست زهره اینگونه به تنگ آمده اید
    یک روز او را زهره لاشا ری و یک روز ان را از پرورشگاه معرفی میکنید بخوبی میدانم زهره
    وابسته به هیچ گروه و حزب و یا سازمان خاصی نیست او فقط یک بلوچ است و برای بدست
    آوردن هویتش فریاد میزند و شما برای نابودی او زمینه سازی میکنید فقط میتوانم برایتان ابراز
    تاسف کنم که نه میبینید و نمیشنوید
    دخترم زهره عزیز سعی کن همیشه خونسرد و قوی باش آنان سعی دارد تو را از مسیر اصلی
    خارج کنند به حرف آنان توجه نکن زیرا آنان هدفشان همین است
    عبدالمجید مجیدی

    پاسخحذف
  2. سلام ستاره بلوچستان زهره عزیز


    امیدوارم حرف این نابخردان را بدل نگیری ولی ما به تو افتخار میکنیم


    اسمائیل /لندن

    پاسخحذف
  3. زهره عزیز درود به شرفت مدت کمی از وبلاگ شما میگذرد بدان اگر دشمن زیاد پیدا کردی موفق میشوی بکار خود ادامه بده .



    صفیه کویته

    پاسخحذف
  4. بنام خدا

    در کامنتی دیدم خسرو ملازهی نوشته بود وبلاگ بی هویت من از اینجا بشما میگویم بیهویت تو هستی و امثال تو /

    کمی خجالت بکش مردک شعور نداری /

    زهره بیخیال آبجی گلم هم تو هویت داری هم وبلاگ تو

    پس بکار خود ادامه بده نازنین خواهر



    م / ملازهی پهره

    پاسخحذف
  5. سلام

    آقایان محترم مخالفان خوانین گذشته یک کمی بخود آیید .

    خوانین امروزی برادران و عزیزان ما هستند و بخش بسیار وسیعی از جامعه امروزی بلوچستان را تشکیل می دهند و در این قشر از عزیزان نخبگان و روشنفکرانی هستند که وجود آنها برای ما مایه افتخار است .

    من بعنوان یک شهروند بلوچ از همه اقشار خوانین و هواداران این عزیزان معذرت میخواهم و بیاید همه با هم بر علیه زور و استبداد تا رهایی بلوچستان عزیز از دست این مرتجعین ظا لم باشیم .

    من میدانم دوستانی هستند که از اعضای چریکهای فدای خلق اکثریت از بدو انقلاب ۵۷ این حس خان ستیزی و ملا ستیزی را دارند و از این عزیزان مخلصانه میخواهم ادبیات جالبتری را برای انتقاد بکار گیرند تا دل این قشر پر قدرت ما را آزرده خاطر نکنند

    خوانین امروزی جزئی از جامعه ما هستند اگر بلوچستان را به یک موتور تشبیه کنیم خوانین را میتوان پیستون محرک کننده موتور دانست پس بنابر این نباید ما به خود اجازه دهیم اعضای این موتور ما از کار بیفتد و ما نتوانیم موتور خود را به گردش بیندازیم .


    از همه خواهران و برادران عزیز دعوت میکنم برای همگامی و اتحاد مسیری را انتخاب کنند که برای بلوچستان عزیز ما منفعتی در برداشته باشد .


    جنایتکاران و خیانتکاران نسبت به بلوچ و بلوچستان در آینده خود شرمنده ملت بلوچ خواهند شد . بلوچ راهی را که در پیش دارد ادامه میدهد و نهایت آن پیروزیست .

    در آخر عرض میکنم به انحرف کشاندن مردم از مقالات بی ارزش و پوچ یکی ازترفندهای رژیم خیانت کار به بلوچ میباشد و نباید ما خود را با این مسائل پوچ و بی ارزش درگیر کنیم و بکار خود برسیم که منفعت و سودی برای بلوچستان عزیز داشته باشد .

    لازم دانستم از دیگر دوست و مدیر مسئول وبلاگ بلوچ پرس بخاطر مقالات پر محتوای که نوشته تشکر کنم .


    موفق و سربلند باد بلوچ و بلوچستان


    خسرو - کوهستان

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید