۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

خطاب به: سازمان عفو بین الملل٬ سازمان دیده بان حقوق بشر٬ کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد٬ پارلمان اروپا و جامعه جھانى



اعدامھایى که در استان سیستان و بلوچستان صورت میگیرد به دستور مقامات دولت جمھورى اسلامى ایران در رسانه ھاى سراسرى ایران به طور کامل انعکاس نمى یابد و جامعه جھانى به این دلیل که در رسانه ھاى سراسرى انعکاس این اعدامھاى دسته جمعى پوشش داده نمیشود

از آن نیز بى اطلاع مانده است و ھیچگونه اعتراضى به سیساستھاى وحشیانه رژیم صورت نمیگیرد. به ھمین دلیل دولت جمھورى اسلامى ایران دست باز در اعدام دسته جمعى٬ قطع دست و پاى بلوچ و سنى مذھبان دارد و به اعدام دسته جمعى جوانان بلوچ زیر ۱۸ سال نیز میپردازد. رسانه ھاى ایران فقط اشاراتى جزئى به این نوع اعدامھا به عنوان قاچاقچى و راھزن میکنند ولى ھمه ھموطنان ایرانى میدانند که رژیم جھمورى اسلامى ایران و رھبرى ولایت فقیه آن مخالفان سیاسى و فعالین مدنى را به جرم قاچاقچى و راھزن اعدام میکند٬ این سیاست بنیادى دولت ولایت فقیه است که براى سر پوش گذاشتن بر جنایات مقامات و نیروھاى امنیتى ایران و سیاست غیر انسانى سرکوب خود٬ ھمه مخالفان سیاسى و فعالین مدنى را به عنوان قاچاقچى٬ راھزن و خرابکار به جامعه جھانى و رسانه ھاى جھانى معرفى کند. به گزارش خبر گزارى رسمى شانا در 31 دسامبر 2007٬ به نقل از آقاى محمد رضا سراوانى٬ دبیر خدمات اجتماعى استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که 76% مردم بلوچستان زیر خط فقر زندگى میکنند٬ رقم رسمى افرادى که زیر خط فقر در ایران زندگى میکنند 11% است٬ مقایسه رقم 11% زیر خط فقر سراسر ایران با رقم 76% مردم بلوچ زیر خط فقر حکایت و دلالت بر سیاست تبعیض عمیق اقتصادى دولت جمھورى اسلامى ایران بر علیه مردم بلوچ در بلوچستان دارد. بلوچھایى که در وضعیت زیر خط فقر زندگى میکنند تحت ستم و تبعیضھاى عمیق اقتصادى و سرکوب وحشیانه دولت جمھورى اسلامى ایران ھستند. این نوع تبعیض ٬ سرکوب وحشیانه٬ محرومیت از توسعه انسانى٬ اجتماعى و فرھنگى بر علیه ملت بلوچ ایران سیاستھاى ضد بشرى جمھورى ولایت فقیه اسلامى ایران را افشاء میکند. ھر زمان که فعالین حقوق بشر بلوچستان غربى دست به اعتراض مسالمت آمیز میزنند٬ ھدف و قربانى سرکوب وحشیانه نیروھاى امنیتى جمھورى اسلامى ایران قرار میگیرند. 





از این رو ما از ھمه سازمانھاى حقوق بشرى٬ فعالین اجتماعى٬ فرھنگى٬ سازمان ملل متحد٬ انسانھاى انسان دوست و صلح طلب٬ سازمان عفو بین الملل و دفاع حقوق بشر٬ خبر نگاران٬ خبراگاران بدون مرز٬ انسانھاى ازادیخواه و مترقى٬ فعالین سیاسى٬ رھبران سیاسى و جامعه جھانى تقاضا میکنیم که به اعمال زشت و غیر انسانى دولت جمھورى اسلامى ایران بر علیه مردم بلوچ توجه خاص نموده و این اعمال ضد انسانى دولت جمھورى اسلامى ایران را محکوم نمایند تا شاید فشار از طرف این فعالین باعث تخفیف ستمھاى غیر انسانى دولت جمھورى اسلامى ایران بر علیه مردم بلوچ بشود.

ما از ھمه سازمانھاى دفاع حقوق بشر دعوت میکنیم که براى بررسى گرفتاریھاى مردم بلوچ و قربانیان بلوچ ناشى از سرکوبھاى وحشیانه جمھورى اسلامى ایران به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و از نزدیک شاھد اعمال ضد انسانى جمھورى اسلامى ایران بر علیه مردم بلوچ بشوند.

ما از خبرنگاران و بنگاھاى خبرى تقاضا داریم که اخبار موثق را در مورد سرکوب وحشیانه مردم بلوچ در ایران پوشش دھند و نه تنھا در مورد بلوچ بلکه در مورد ھمه ایرانیانى که قربانى این نوع سرکوبھاى وحشیانه میشوند پوشش دھند.


اگر جامعه جھانى مردم بلوچ در ایران را به فراموشى بسپارد٬ دولت جمھورى اسلامى ایران به سیاسیتھاى سرکوب وحشیانه٬ فقر زایى و اعدامھاى دسته جمعى برعلیه مردم فقرزده بلوچ ادامه خواھد داد تا جامعه بلوچ در ایران را در فقر اقتصادى٬ اجتماعى٬ فرھنگى و سیاسى نگھدارد٬ و ھژمونى ولایت فقیه را بر این مردم ستمدیده تداوم بخشد.



کوششھاى انسان دوستانه شما در جھت رفع و توقف شکنجه مردم بیگناه٬ زنان و کودکان بلوچ و کشتارھاى دسته جمعى مردم بلوچ کمک خواھد کرد٬ کوششھاى انسان دوستانه شما به سلامت اجتماع انسانى بلوچ و ادامه حیات آن بى شک کمک خواھد کرد٬ و کوششھاى شما در جھت ایجاد زندگى عادى براى مردم بلوچ در ایران و موفقیت زندگى عادى براى کودکان بلوچ کمک شایانى خوھد کرد.





تقاضا داریم که از ھر کوششى که به توقف اعدامھا و شکنجه مردم بلوچ در ایران و ملت ایران کمک کند دریغ نورزید.



جبھه مردم بلوچستان

حزب مردم بلوچستان

جبھه متحد بلوچستان ایران جمھوریخواھان فدرال

جنبش ملى بلوچستان ایران(راجى زرمبش)

جنبش مبارزین بلوچستان


ترجمه از متن انگلیسى: پیام امید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید