۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

کارینا جهانی لقب مادر بلوچستان را بخود اختصاص داده



زحمات کارینا جهانی برای کسی پوشیده نیست و در طول تاریخ زبان بلوچی تا بحال هیچ غیر بلوچی تا این حد در رابطه با زبان مادری من زحمت نکشیده

. در این کنفرانس بیشترین مقلات در مورد زبان فارسی بوده و بعد از آن بلوچی بوده و کردی ودیگر زبانها مقالات کمتری را به خود اختصاص داده اند. تا جای که من می دانم, خود کارینا جهانی خانم دکتری از آلمان و سه دختر بلوچ از بلوچستان مقلات خود را در سیمنار ارائه داده اند. متاسفانه و یا خوشبختانه فقط زنان بوده اند در رابطه با زبان بلوچی مقاله علمی ارائه داده اند. و این بار مردان بلوچ نتوانستنند مقلات علمی که در سطح سیمنار باشد ارائه بدهند و بدون شک پاسداری از زبان بعهده مادران و خوهران و زنان هست و از طرفی دیگر اضافه شدن به وزنه کفه ترازوی سواد زنان بلوچ نسبت به مردان و خود بخود سمینارهای دانشگاهی به انها تعلق می گیرد.



در رابطه با زبان بلوچی کارینا جهانی به تنهای چندین برابر از دولت ایران بیشتر کار کرده و ما بنظرم انتقادات خود را بطرف دولتی قرار بدهیم که ما را تحت مستعمره خود قرار داده و کمر بسته تمام هستی ما را نیست و نابود بکند از فرهنگ گرفته تا زبان و اقتصاد و دین و مذهب و محیط و غیره.



ناکو استمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید