۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

دزدیدن و سرقت اسم ویکی لیکس، توسط سایت پهره 2011 !بقلم ح د سدیچ



براه انداختن یک سایت اینترنتی به نام "ویکی لیکس پهره" به جهت ترور شخصیتی افراد مرتبط در احزاب سیاسی بلوچ که بر علیه حکومت ایران و بمنظور احقاق حقوق پایمال شده ملت بلوچ فعالیت سیاسی میکنند، بخودی خود یک نوع دزدی و سرقت از نام و مظاهر یک سایت متعلق به دیگران است



یکی از اصلیترین موانع اتحاد و همدلی سیاسی بلوچها، بعضی از آن بلوچهایی هستند که خود را سیاسی و اندیشمند و فرهیخته و غیره و غیره می انگارند، کسانی که بجای انجام تکلیف ملی و قومی خودشان، به تضعیف و تخریب شخصیتها و نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی روی می آورند و همان کاری را انجام میدهند که در راستای منافع و خواست قلبی دشمن ملت بلوچ، یعنی دو نظام جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است.
بهترین شاهکار و هنر رژیم جمهوری اسلامی از روزهای آغازین این حکومت، قتل و کشتار، ترویج نفاق و فتنه گری، تناقض گویی و سرکوب مردم ایران، خصوصأ ملت های غیر شیعه و مسلمانان اهل تسنن، بلوچ ها و کُردها و ترکمن های ایران و ایرانیان غیر مسلمان بوده و است.
اکثر این احزاب و گروههای سیاسی بلوچ، که رژیم جمهوری اسلامی مزدورانش را اخیرأ مامور کرده به توهین و ناسزاگویی اعضای فعال آنها بپردازند، از سرناچاری و مجبوری در خارج از ایران تشکیل شده و اعلام موجودیت کرده اند.
زیرا در ایرانی که آقایان و اربابانِ "خسرو ملازھی" بر آن فرمانروایی می کنند، هیچ حزب و گروه سیاسی که یک کمی از ایده های ناانسانی و ضدایرانی رژیم انحراف داشته باشند حق حیات و فعالیت را ندارد، از جمله احزاب سیاسی نیمه حکومتی مانند "حزب مشارکت ایران اسلامی" و یا "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" که قوه قهریه رژیم آنان را منحل اعلام کرد و حق حیات و حق فعالیت سیاسی را از آنان گرفته است.
رژیم بعضی از سران این دو حزب نیمه حکومتی ذکر شده فوق را دستگیر و زندانی کرده، حتی به حذف فیزیکی بعضی از آنها دست زده، به عنوان مثال ترور سعید حجاریان مشاور دولت خاتمی، در دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی.
احزاب سیاسی تبعیدی بلوچ بر اساس گرفتاری و کم و کاستی های سیاسی و فرهنگی ایی که زندگی ملت بلوچ را در جامعه ایران و پاکستان محصور کرده اند، بر خود تکلیف وظیفه نموده اند که جهانیان را از ابعاد فشارهای سیاسی و مذهبی، فرهنگی و اقتصادی ایی که رژیم های ایران و پاکستان بر بلوچها اعمال میکند، آگاه سازند، تا بلکه از آن رنجهایی که از سوی این دو حکومت بر مردم بلوچ روا داشته میشود، به اندازه سرسوزنی کاسته شود.
کاربرد و بکارگیری الفاظ رکیک از جانب خانم ها و آقایان بلوچ، به هدف تنقید از شیوه و کاروساز سیاسی احزاب و شخصیتها و افراد فعال بلوچ، خود حکایت از روند نزولی اخلاقی افراد توهین کننده دارد.
به این کسانیکه در سایت های اینترنتی "پهره 2011" و "ویکی لیکس پهره" بدون دادن یک آدرس ایمیلی از خودشان و با نامها و عنوانهای گوناگون، به شخصیتهای احزاب سیاسی بلوچ و در واقع به تمام آن گروه کثیر مردم بلوچ که خواهان حصول حقوق بنیادین شهروندی خویش (بسان همان حقوقی که خسرو ملازهی در اقلیم اروپای دمکرات از آن برخوردار است و لذت وجود و بودن این حقوق شهروندی را می برد و در سایه آن، به حمله و ترور شخصیتی بلوچهای فعال سیاسی می پردازد) از اربابان خسرو ملازهی هستند، توهین و افتراء و ناسزاگویی می کنند، نباید توهین کرد!
زیرا شاعر میگوید «تواضع زگردن فرازان نیکوست – گدا گر تواضع کند خویِ اوست».
فقط به این مُرداران فکری و مزدوران آدمفروش وزرارت اطلاعات رژیم از زبان شاعر میشود جواب داد و چنین گفت «گاو و خران باربردار به ز آدمیان مردم آزار».
این افراد در نوشته های منتشر شده خود در سایت های اینترنتی پهره و تفتان ایران و بیداری اسلامی (از این سه سایت فوق، دو سایت آخر از ایران و به احتمال زیاد متعلق به رژیم هستند) اعضای حزب مردم بلوچستان و حتی نوشته ها و مقاله های کسانی را که کمترین وابستگی به حزب مردم بلوچستان و دیگر احزاب سیاسی ندارند و فعالیت سیاسی انجام نمی دهند، اما فقط بدلیل اینکه مقاله هایشان در سایت "استمان" منتشر میشوند، با مشاهده کردن یک اشتباه املایی (خلآ را خلع نوشتن) در مقاله های آنان، آنها را بیسواد و غیره و غیره می نامند.
بایست به افراد این جریان گفت، این سواد خواندن و نوشتن به فارسی بر شما ارزانی باد، شاید کارتان از طریق تسلط بر این زبان به پیش برود (باعرض پوزش از هموطنان فارس زبان).
در سایتهای اینترنتی وابسته به حکومت بسیاری از واژه و الفاظ هایی دیده میشود که به لحاظ املایی اشتباه هستند، الان یکی بیاید و بگوید که بله نویسنده این و یا آن مقاله و موضوع و خبر و گزارش در آن سایت حکومتی یک بیسواد است! به عنوان نمونه در این گزارش سایت حکومتی که در آن نویسنده گزارش بجای «دستیار» نوشته است «دستار».
یا اینکه همین افرادی که در سایت پهره نظرات توهین آمیز خودشان را منتشر میکنند، در نوشته هایشان بسیار اشتباهات و غلط های املایی وجود دارد، به عنوان نمونه این واژه که آقایی یا بانویی بجای «اولویت» نوشته است «الویت» یا بجای «روشنفکران دیگر در دنیا» نوشته است «روشنفکران دنیای دیگر» شاید منظور ایشان «دنیای آخرت» باشد.
من ایراد گیرنده این اشتباهات بلوچم و زبان مادری ام نیز بلوچی است، اما میدانم که به زبان و رسم الخط  فارسی کدام واژه های نوشته شده ای درست و چه واژه هایی غلط است، همچنین احتمال دارد بنده در همین مقاله ام یک لفظ و واژه ای را به لحاظ املایی اشتباه نوشته باشم.
آیا شما "مُرداران فکری" باید دل خود را به چنین نکته چینی هایی خوش کنید و حواستان را از مسائل اصلی که حکومتها زندگی بلوچ را در ایران و پاکستان، بر آنان حرام نموده اند، دور کرده و به مسائل بی ربط  فرعی معطوف سازید و به بلوچ های سیاسی فعال ضد رژیم در سطوح مجازی بتازند و آب به آسیاب دشمنان ملت بلوچ بریزند، چه کسی به شما این حق را داده، آیا این همان آزادی عقیده و بیان است، که شما را در توهین و فحاشی کردن به دیگران، مّحق کرده است؟
سایت پهره وابسته به خسرو (خان) ملازهی در سرسرای سایت خودش با نقش این مضمون «پهره...وبلاگ فرهنگی هنری و ادبی بلوچستان – از نشر مقالات سیاسی معذوریم» اما بیانات و مقاله ها و گزارشهای سیاسی مرتبط با بلوچهایی که ایرانی نیستند (از بلوچستان اشغال شده بدست پاکستان) را منتشر میکند.
بله سایت پهره از نشر مقالات سیاسی معذور است، اما مقاله ها و نوشته های سیاسی ایی که به بلوچ ها و اعضای احزاب و گروههای فعال سیاسی در تبعید فحاشی و توهین میکنند را با دل و جان منتشر میکند و در مدار عرف و دانایی برخلاف آنچه که در سرسرای سایتش درج کرده عمل می کند، این عمل حاکی از وجود دوگانگی در افکار و همچنین تناقض در حرفهای این فرد دارنده سایت پهره است، به عنوان مثال این مقاله و گزارش تحت عنوان "بلوچستان میمیرد"Balochistan is dying out
 را منتشر کرده است، مقاله خبری که بدون تردید، یک گزارش خبری سیاسی می باشد.http://www.viewpointonline.net/.
در واقع درست کردن و براه انداختن یک سایت اینترنتی به نام "ویکی لیکس پهره" به جهت ترور شخصیتی افراد مرتبط در احزاب سیاسی بلوچ که بر علیه حکومت ایران و بمنظور احقاق حقوق پایمال شده ملت بلوچ فعالیت سیاسی میکنند، بخودی خود یک نوع دزدی و سرقت از نام و مظاهر یک سایت متعلق به دیگران است، در واقع چنین عملی را جز نام سرقت و دزدی کردن، نمیشود نامِ دیگری بر آن نهاد.
حمله مجازی به فعالین سیاسی و احزاب و یا گروههای اجتماعی و کوبیدن آنها با امواج تهمت و افتراء و توهین و فحاشی، پدیده ناشناخته ایی نیست، اما اینکه افرادی که خود را منتسب به جامعه بلوچ میدانند و خودشان بلوچ اند و خود به ظلم و تبعیض و ستمی که دو حکومت ایران و پاکستان بر جامعه بلوچ روا میدارد آگاه هستند، موضوعی عجیب و قابل تأمل است که دل هر بلوچ منصف و بیطرفی را بدرد می آورد، در این خصوص چی میشود گفت، جز اینکه بقول شاعر بگوییم.
زين همرهان سست عناصر دلم گرفت / شيرخدا و رستم دستانم آرزوست / زين خلق پُر شکايت گريان شدم ملول / آن هایِ هویِ و نعره مستانم آرزوست / شعر از؛ "پوريای ولی"
چرا این افرادی که به سازمانهای سیاسی بلوچ و شخصیت های عضو فعال احزابِ در تبعید، که نه در بلوچستان بر پست و مقام های دولتی تکیه زده اند و نه کوچکترین حق و حقوقی از این افراد توهین کننده به خود را، ضایع کرده اند، حمله و توهین و افتراءگویی می کنند، اما آنها زحمت و جرأت کوچکترین حمله لفظی به ضایع کنندگان حقوق ملت بلوچ، یعنی سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را، به خودشان نمی دهند؟
چرا همین افراد که به توهین و فحاشی فعالین سیاسی روی می آورند، بر رژیم این سوال را مطرح نمی کنند و از حاکمیت ایران نمی خواهند که در مدارس و دانشکده و دانشگاهها و دیگر مراکز آموزشی و تربیتی استان سیستان و بلوچستان اجازه تدریس زبان بلوچی، که در کتاب قانون اساسی حکومت این حق و حقوق در اصل 15 برسمیت شناخته شده است، را بدهد، یا همچنین مفاد اصول 12 و 13 و 14 قانون اساسی را به اجراء بگذارد؟
در صورتی که بنا به گزارشهایی که اخیرأ در چندین سایت اینترنتی منتشر شده بودند، حکومت اجازه میدهد که در مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه و دانشکده های استان زبان "پشتون" تدریس شود، این در حالیست که در سطح استان مردم پشتون زبان زندگی نمیکنند، یا اگر هم مردم پشتون زبانی در استان مذکور وجود داشته باشد، تعداد آنان از چند صد نفر تجاوز نمیکند.
اخیرأ درهمین نهم تیرماه سال جاری در شهر زاهدان مراسم فارغ التحصیلی دارالعلوم زاهدان برگزار شد، حکومت و اربابانِ خسرو ملازهی اجازه ندادند باورمندان به اهل تسنن و شخصیتهای مذهبی ساکن از دیگر استانهای کشور، جهت شرکت در این مراسم به شهر زاهدان بیایند، آیا در اینمورد این برادران بلوچ که متن انتقاد و افتراء و توهین های خود را در سایت پهره منتشر می کنند، راجع به این موضوع چیزی نخوانده اند یا که سواد خواندن ندارند؟
یا اینکه افتراءگویی و تهمت و توهین آنان فقط رهبران و اعضاء و شخصیت های فعال سیاسی را شامل میشود و عوامل سرکوبگر رژیم را در بر نمی گیرد، یا به این دلیل که رژیم زندان و سربازان گمنام امام زمانی دارد، یا اینکه آقای خسرو نمی تواند در آینده جهت پابوسی اربابانش به ایران سفر کند، یا اینکه آقای خسرو احتمالا خودش یکی از این سربازان گمنام امام زمان بحساب می آید؟
یقینأ و بدون تردید کامیابی های سیاسی احزاب و گروههای فعال بلوچ، خصوصأ حزب مردم بلوچستان در خارج از ایران و جاری شدن نام این حزب بر سر زبانها در داخل کشور، هستند، که به مزاج این رژیم خوش نمی آیند و بدین دلیل است که رژیم بعضی از بلوچها را با توسل به تطمیع به بدگویی کردن، بر علیه شخصیت های سیاسی احزاب فعال بلوچی، وادار میکند.
در طول تاریخ ملت بلوچ ساکن در ایران سابقه نداشته که فریاد مظلومیت آنها به گوش سازمانهای بین المللی برسد، امروز این مسئولیت فریاد رسانی را احزاب سیاسی بلوچ از حزب مردم بلوچستان گرفته تا بلوچ راج زرمبش و جبهه متحد بلوچ و دیگر احزاب و شخصیت های منفرد فعال سیاسی بعهده گرفته اند و فریاد مظلومیت ملت بلوچ را به سمع رهبران کشورهای مختلف در جامعه جهانی و در نزد سازمانهای بین اللمللی و حقوق بشری میرسانند، وجود چنین احزاب و افراد سیاسی فعال بلوچ در خارج از ایران، خود چون خاری میماند در چشمان حکومت جمهوری اسلامی.
این نظام ضدمردمی به همان نحویی که هیچ سازمان و احزاب سیاسی سرتاسری ایرانی به جز از حزب الله و گروه موتلفه و گروههای روحانیون و احزاب زیرمجموعه بسیج متعلق به خودش، وجود احزاب سیاسی دیگر را بر نمی تابد و تحمل نمیکند، به همین ترتیب در خصوص از بین بردن و یا حداقل ترور شخصیتی افراد فعال سازمان و جریانهای سیاسی بلوچ، از طریق بکارانداختن مزدوران خودش، اقدامات تخریبی را علیه آنان نیز به پیش میبرد.
در پایان میشود چنین نتیجه گرفت، آنچه که در سایتهای پهره و "ویکی لیکس پهره" در ارتباط با توهین و فحاشی و افتراءگویی علیه شخصیت ها فعال و احزاب سیاسی ملت بلوچ جریان دارد، بخشی از همان جنگ سایبری رژیم میباشد که وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شیخ حیدر مصلحی (دایی جان ناپلئون رژیم) و دیگر عوامل حکومت، از آن برای رودروی با گروههای مخالف و به عنوان جنگ نرم نام برده اند.
اگر آزادی این است که بنام انتقاد آزاد، ولی به هدف تخریب احزاب و ترور شخصیتی شخصیتهای فعال سیاسی بلوچ که در خارج از ایران زندگی خود را سپری می کنند، به آنان حمله مجازی کرد، آنوقت بایستی نتیجه گرفت و متوجه شد که این عمل خود حاکی از فقدان اخلاق و عدم عفت کلام افراد توهین کننده و از وجود کینه ای است، که نظام جمهوری اسلامی بر علیه ملت بلوچ، از خودش به دل دارد.
بقلم؛ ح د سدیچ
24 ژوئیه 2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید