۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

داستان حمید و حزب بسیار تاسف برانگیز هست



داستان حمید و حزب بسیار تاسف برانگیز هست

بسیار تاسف بر انگیز هست و یادمان باشد احزاب سازمانهای تجاری نیستنند و این هواداران و اعضا هستنند که بایستی کمکهای مالی خود را جمع بکنند و در مواقع ضروری در چنین حالتی باید به فرد که دچار مشکلی شده کمک بشود


.اما اگر کمک مالی نباشد و نظمی نباشد و سازماندهی درستی نباشد از این بدتر را هم شاهد خواهیم بود و داستانهای غم انگیزتری را هم خواهیم شنید. مبارزه جمعی هست و به تنهای نمی شود آن را پیش برد, کارهای زیربنای باید کرد گرچه هم سخت است. 

چرا پولداران بلوچ ملیونها پول بطرف مدارس دینی سرازیر می کنند که من مخالف آن نیستم ولی پولی برای کار سیاسی اجتماعی فرهنگی نمی دهند و اصلا خود من آیا دست بکار شده ام و پول برای این کار جمع آوری بکنم. اگر ما به مبارزه ملی اعتقاد داریم چرا خجالت می کشیم پول جمع بکنیم در صورتی جمع کردن پول و کمک و بجار و همیاری از فرهنگ دیرنه مردم بلوچ است. ما بدون امکانات مالی و کمک مردم خودمان نمی توانیم به مبارزه زیاد ادامه بدهیم کمکهای خارجی و نگاهای خارجی اگر خدای ناکرده در ذهن کسی هست باید آنرا بیرون کشید و متکی به مردم خودمان باشیم و بس و این تنها تضمین پیروزی و ادامه راه است.

باید اعتماد مردم بلوچ را بدست آورد, تا تضمینی باشد برای ادامه کارهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی.

آبا فکر کرده ای چرا ما داری تلویوزون ماهواره ای نیستیم؟ فکر می کنی چه کسی دلش به حال بلوچ سوخته؟ در دنیا هیچ کسی حاضر نخواهد شد در جهت رشد زبان و فرهنگ مردم بلوچ گامی بردارد مگر اینکه خود مردم بلوچ اینکار را بکنند. ما امروز ملیونها بلوچ در بلوچستان داریم و اگر صد هزار از آنها بخواهند با کمک مالی اندکی ماهانه , آنموقع همه مشکلات مالی جامعه فرهنگی از تلویزون گرفته تا کارهای دیگر حل خواهد شد. اما چرا این اتفاق نمی افتد؟

جامعه تحصیل کرده مردم بلوچ مقصر است و مقصر است و مقصر!

ناکو استمان




۷ نظر:

  1. ناکو استمان
    شما درست بیان کردید احزاب شرکت تجاری نیستند اما میخواهم به مطلب خود شما اشاره کنم نباید احزاب برای همچنین نیروهایی واینده آنان برنامه ریزی داشته باشند تا افرادی چون حمید به چنین روزی گرفتار نشوند فعلا یک حمید است
    ناکواستما ن شما این کار را برای حمید انجام بده از هر طریقی که میدانی شروع کن همه وظیفه انسانی خود را در نظر بگیریم وکمک کنیم من به سهم خودم آنچه در توان دارم کمک میکنم شما اعلام کن و از مردم به گفته خود شما بجاری یا کمک هر چیز اسمش بگذاریم هر کسی دوست دارد به همنوع خود کمک کند ما در خدمت شما ناکو استمان هستیم
    اسکانی

    پاسخحذف
  2. فقط میتوانم بگویم خیلی برای حمید متاسفم که گول این حزبها را خورده آنها فقط برای خود راه باز میکنند و بقیه افرادی که از آنها یدک میکشند به بیخیالی بسپارند


    حمید خدا یار و یاور شما باد

    کجاست چشم بینا و گوش شنوا

    پاسخحذف
  3. آسکانی گرامی من نه حمید را می شناسم و نه از اوضای او با خبرم نه از حزبی که او همراهش بوده و نه این امکان برای من فراهم هست که کچکول را به گردن بیندازم. من بعنوان یک فرد از جامعه چند ملیون نفری بلوچستان به سهم خود حاضرم.

    ناکو استمان

    پاسخحذف
  4. ناکو استمان
    من نگفتم شما کچکول به گردن بیندازی گفتم اگر میتوانی از طریق شما همه به حمید کمک کنیم. اگر کمکش نکنیم درست هم نیست با بکار بردن چنین جملاتی او را تحقیر کنیم حمید را من هم نمیشناسم و نه حزب را اما حزبی که حمید با ان بوده حتما میشناسند من نه سیاسی هستم و نه کاری به سیاست دارم یک کارگر معمولی هستم شاید درخواست من از شما اشتباه بوده من قصد توهین نداشته و ندارم فقط یک پیشنهاد بود
    خوش باشید
    اسکانی

    پاسخحذف
  5. Naakou Ostomaan چرا این حمید خودش با اون حزبش تماس نمیگیرد؟ آیا تا به حال خودش اقدامی کرده یا نه؟
    10 hours ago · Like

    Saleh Mohammad Sadiq Baloushi خسرو جان من نه با احزاب ارتباط دارم نه با کسی زیاد دوست می شم دوستانی که هم نزدیک من هستند نمی دانند من کجام ولی این و به شما و دوستان شما بگم احزاب نه سرمایه دار ن نه بودجه های کلان دست آنها را گرفته ولی این را هم بدون اون ها زندگی خوشی ندارند سخن شما دقیقا به زندگی من هم می خوره ولی نه احزاب مقصر ا نه سایر مردم حمید عزیز بخاطر عشق به بلوچ و بلوچستان این کار را کرده پس همیشه باید از بلوچ دوستان حمایت بشه حتی من با یکی از دوستام که خودش را لیدر من های بلوچ می دونه صحبت کردم عقیده شما را داشت اصلا چیزهای در مورد آقای مسعود بلوچ و ناصر گفت دروغ محض بود برای تخریب کردن دوستانی که واقعا دارند زحمت می کشند نباید ما بخاطر مشکلاتی که برای ما پیش میاد تخریب شان کنیم از شما عاجزانه خواهش می کنم دوست عزیز با احزاب کاری نداشته باش ولی بدشان را هم نگو بزار یک چیز هم بگم دوستی داشتم خیلی با هم دوست بودیم ایشان را به جرم فیلم فرزند شجاع بلوچستان شهید عبدالمالک دستگیر کردند دیگه من ندیدمش ولی طوری با برنامه بردنش همه فکر کردیم فرار کرده خانواده اش نسبت بهش بدبین شدن وقتی مرا با دوستم دستگیر کردن نمی دونم کجا بردن اصلا تو خود اراک یا اصفهان یا تهران ولی هنوز هم نفهمیدم اونجا کجا بود ولی دوستم را هم اونجا دیدم وقتی تعریف کرد بخاطر یک فیلم به چه روز انداخته بودند دردهای خودم یادم رفت می خواهم اینو بهتون بگم این ها چه با احزاب باشی چه با گروها چه بیرون کاری با کار کسی نداشته باشی فقط از سکوت شما احساس کنند زرنگی آنوقت می آیند به سراغ شما می برمت و آنروز برای بعضی از دوستان دور از انتظار نیست شما کاری شروع کردین خط پایان ش معلوم نیست پس مراقب خودتان باشین
    4 hours ago · Like
    Khosro M Kohestan NAAKOU OSTOMAAN @ از قول رفیق حمید میگفت چند بار من نشستم واسه لیدرهای حزب زنگ زده و موضوع را با آنها مطرح کرده گفته که وضیعت من مناسب نیست لیدرها قول دادن که کمک کنند ولی خبری نشده و مسله را چشم پوشی کردن من از همینجا به لیدرهای حمید میگویم آیا بیاد دارید شهامت و جان فدای حمید را آیا بیاد دارید موقع ای که حمید را با خودتان به مسافرت بردید آیا یاد دارید به حمید قول حقوق ماهیانه داده بودید آیا بیاد دارید کارهای که حمید برای حزب شما انجام داده و با مدرک و سند در اختیار شما گذاشته .آیا خدمت حمید برای شما و امثال شما مثمر ثمر نبود . SALEH M S B @ دوست گرامی من قصد تخریب احزاب و لیدرها را ندارم ولی تحمل زجرهای حمید را هم ندارم ما همه با هم یک دشمن داریم که آن جمهوری به اصطلاح اسلامی است همه عزیزان برای من محترم هستند و از دور دستانشان را میبوسم ولی حمید و خدمت حمید برای حزبش یک خدمت جانانه بوده و از همه چیز و زندگی خود برای آزادی و پیشبرد حزبش دریغ نکرده امیدوارم خود حمید هم بتواند بیشتر ما را آگاه سازد متاسفانه ایشان جای خود را هم تغیر داده و شماره موبایلش هم خاموش شده از طریق دوست منو حمید احوالپرس حمید هستم میگوید فقط حمید دفاع از حزب مورد علاقه اش را هنوز میکند ولی متاسفانه لیدرهای حمید که خود بهترین زندگی را در اروپا دارند بیاد زحمات حمید و زجرهای امروزی حمید نیستند ایکاش میدانستم حزب مورد علاقه حمید کدام حزب هست متاسفانه هرچه خواستم حمید به ما نگفت فقط گفت یک حزب بلوچی که فعالیتش در سطح جهانی وسیع هست . دوستان در حقیقت من به اندازه توانم در خدمت حمید و خانواده محترم ایشان هستم. به امید روزهای بهتر خسرو م کوهستان

    پاسخحذف
  6. دوست خوبم خسرو جان
    قبل از هر چیز لازم است به شما بگویم دسترسی به انترنت ندارم و دیشب یک دوست آمدند و از من خواستند او را همراهی کنم او کامپیوترش را در اختیارم گذاشت تا مطالب شما را مطالعه کنم درست است من در تنگناه قرار دارم اما این هم خود یک مبارزه است یادت هست روز اول من به شما گفتم ما از آینده خبر نداریم در بدری بدبختی زندان و مرگ اینها همیشه همراه یک مبارز هستند و من در اینجا اعلام میکنم آنچه را انجام داده ام برای دل خود و سر زمینم بوده و هیچ کسی را مسول مشکلات بوجود آمده برای خود نمیدانم و حزب مورد علاقه خود را دوست دارم چون متعلق به شخص خاصی نیست حزب هیچگونه مسولیتی در مورد ما ندارد و اتهام زدن به احزاب کار درستی نیست من گرسنگی و دربدری را قبول دارم ولی توهین به حزب مورد علاقه خود را دوست ندارم بشنوم و من برای حزب کاری انجام ندادم و از من هم کاری نخواستند آنچه انجام شده شاید هزاران بلوچ بیشتر از من انجام داده اند و شرایط بدتری از من دارند من گرسنگی و تشنگی را قبول دارم چون این هم یک نوع مبارزه است باید تحمل کنیم
    و به راهی که انتخاب کرده ایم ادامه دهیم خسرو یادت باشد من دسترسی به برق و آب و خانه برای زندگی ساده و معمولی را هم ندارم اما شرافت و غیرت بلوچی خود را رها نکرده و نخواهم کرد و احتیاج به کمک هیچ کس ندارم
    بلوچستانی سر بلند و سر افراز برای بلوچ
    حمید بلوچ

    پاسخحذف
  7. دوست گرامی حمید عزیز


    من هیچ حرفی برای گفتن ندارم فقط با این نوشته هایت اشک در چشمانم حلقه زد

    از خداوند رحمن میخواهم شما را از نعمات فراوانش بی بهره نکند من بعنوان یک انسان فقط توانستم اطلاع رسانه کنم و دین خود را از شما ادا نمایم و امیدوارم حزب شما ساکت نشود همانطوری شما خدمت کرده اید جوابگو مشکلات شما باشند

    خسرو م کوهستان

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید