۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

جنگ سایبری رژیم و هشدار به نیروهای فعال بلوچ!



رژیم جمهوری اسلامی ایران علنا و رسماً در رسانه ھای خود اعلام کرده است که با کمک سربازان گمنام خود جنگ جدیدی را بنام جنگ سایبری و یا انترنتی را  در فضای مجازی آغاز می کند و این جنگ سایبری ظاهرا در بلوچستان زودتر از دیگر مناطق  شروع شده و از این نظر هوشیاری و بیداری و آگاهی و شناخت ما را دو چندان ضروری می کند

.در ابتدا روی کار آمدن رژيم، اسلحه ای که برای جا انداختن خود بکار گرفت ھمانا تشديد اختلاف ميان روشنفکران و خوانين و ملاھای بلوچستان بود۔ پس از به نتايج دلخواه خود دست يافتن به دامن زدن اختلافات بين قبايل و طايفه بلوچ بود که تا ھم اکنون خاکسترضررھای حاصل از اين سياست در چشمان ھمه مردم بلوچ از روشنفکر گرفته تا خوانين سابق و ملا و مولوی سابق و مردم قبايل مختلف بلوچ باقی است و خون ھای بيگناه فراوانی از مردم بلوچ به زمين ريخته شد۔ 


گذشت زمان چشمان دل بسياری از مردم و فعالين سياسی ملی و مذھبی  حق طلب را روشن کرد و تلاش نمودند تا سياستھای رژيم را برای اختلاف و دودستگی ا نداختن خنثی کنند۔
اما دشمن ملت و مردم بلوچ که به شکل دولتی که تمام سرمايه ھای ايران را برای اھداف شوم و غير انسانی در چنگال خود گرفته است ھميشه در حال يافتن شگردھای جديد برای تضعيف مبارزه ملی و سرکوب مردم آزاديخواه ميباشد۔
 اگرما هوشیاری خود را در این برهه از زمان که رژیم و سربازان گمنام او جنگ سايبری را را شروع کرده اند حفظ نکنیم بار دیگر جامعه ما دچار چند دستگی و اختلاف و به تعضیف شدن پیش خواهد رفت۔ ھم اکنون رژیم با شناخت کامل روان شناسی اجتماعی مردم بلوچ و مورد هدف قرار دادن و به چالش کشيدن  نقاط ضعف فرهنگهای قبيله ای و عشيرتی ای، که خود را ھمچنان درافراد فعال و گروهای سياسی و اجتماعی مختلف يدک ميکشند شروع کرده است.
در این جنگ رژیم از نیروهايی استفاده خواهد کرد که آشنايی به گشت و گذار دردنیای مجازی و یا سایبری و انترنت تبحر و مهارت خاصی را بدست آورده اند و دست به استخدام  این نیرو خواهد زد و در این جنگ حداکثر بھره برداری را در ايجاد اختلاف خواهد ببرد. در جنگهای طایفه ای که رژیم راه انداخت و باعث کشته شدن هزاران بلوچ شد، سپاه از یکی حمایت می کرد و اطلاعات و کمیته از گروهی دیگر و آنها را عليه هم مسلح می کردند، یادمان هست چون دیر زمانی از آن جنگها نگذ شته است. این جنگ که تازه آغاز آن است و اجيران و مزدوران آن، بر عکس دوران جنگ طایفه ای، افرادی خواننده وقلم بدست اند که ضرورتا از کار آیی و رزمندگی بیشتری برخوردارند و ديگر آن بلوچهای ساده تفنگ بدست نیستند که مستقيما با ھدف گيری گلوله ھايشان  برادران خود را می کشند و همه به راحتی آنھا را ميشناسند، لذا پیچدگی مسئله و جنگ سایبری در فضای مجازی اينترنت این ضرورت را می طلبد که حواسمان را بيش از پيش جمع کنیم.


این جنگ در شبکه های گسترده فضای مجازی و سایبری که به آن جنگ نرم می گویند جنگی که در واقع عملیات روانی برای جنگ سخت است، جنگ نرمی که در جامعه بلوچستان براحتی می تواند به جنگ سخت هم تبدیل شود۔ جنگ نرم در واقع زمینه ای است برای جنگ سخت که شرایط را از نظر روحی و روانی آماده می کند و تمام کار زار را به مدتی طولانی با طرحی بسیار زیرکانه و پیچده مھيا ميسازد. رژیم از آنجایکه با فرهنگ مردم بلوچ آشنای دارد و می داند در فرهنگ مردم بلوچ خوی  انتقام جويی وجود دارد بنابر این براحتی جنگ نرم را با ابزارها و مزدورانی که در اختیار دارد به آرامی به طرف جنگ سخت و فيزيکی سوق خواهد داد۔ اين جنگ درست همان نقشه را بازی می کند که در جنگ طایفه ای آنرا ادامه داد که هنوز ریشه های آن زنده است. اطلاعات و سپاه بلوچهايی که با هم اختلاف داشتنند به قتل می رساندند و طرف فکر می کرد پس آن طایفه که با من مخالف بوده این قتل را انجام داده و به این شکلی این جنگهای طایفه ای دامنه دار ميشد۔  اگر ما هوشیاری خود را حفظ نکنیم بدون تردید این جنگ سایبری هم به آنجا خواهد کشید. گر چه رژیم آنرا ادامه خواهد داد به شکلهای مختلف از دادشاه گرفته تا خوانین و از حزب مردم و زرمبش گرفته تا فعالين ملی- مذھبی و اختلاف انداختن و ايجاد گسیختگی در بین اقشار مختلف جامعه بلوچ.
جمهوری اسلامی ایران با توجه به داشتن ابزار کامل و توانائی مالی و نيروی انسانی در اختيار خود، به آسانی می تواند در مقابل من بلوچ که دارای امکانات ابزاری و انسانی محدودی هستم در اين جنگ سایبری و مجازی اينترنتی به شيوه ھای گوناگون بر من غلبه کند. شیوه هایی که معولا به کار می برد این هست که دست به دروغ پراکنی و تھمت و افتراء و در يک کلمه ترور شخصيتی و نھايتا ترور  افراد می زند و آنها را از نظر روحی و روانی تحت فشار می گزارد و تهدیدهای مختلف را به کار می بندد و تبلیغات دروغین را شروع می کند۔ دست به فیلتر کردن وبلاگ و وبسایت ھای مخالفان و آزاد اندیشان می زند ودر مقابل دست به ایجاد ويا تحت کنترل در آوردن وبسايتھا ووبلاگهای خودی و گسترش دادن آنھا در درون ايران و بيرون از ايران می کند۔ حتی با سرمايه گذاری واختصاص دادن وبلاگی با یک هدف مشخص بر علیه فرد و یا گروه خاصی چه سیاسی و چه مذهبی اقدام می کند تا از این طریق به هدف مورد نظر خود دست یابد. دست به گسترش تبلیغات و ھياھوی دروغين و به اصطلاح افشاگری ومسموم کردن جو سیاسی می زند تا از اين طريق باعث تضعيف رشد و ھمچنين همگرایی و همراهی و اتحاد نیروهای بلوچ گردد۔ شدت عمل فعاليت و حملات اين سربازان گمنام و امام زمانی ھر زمان که احساس کنند که نيروھا و فعالين سياسی بلوچ قدری دارند بھم نزديکتر ميشوند اوج ميگيرد و هر شیوه ممکن را بکار می بندند تا در اين راه از طريق تشويش اذھان عمومی و ايجاد يأس و نا اميدی در ميان فعالين  این عمل صورت نگیرد و ايجاد وقفه گردد۔




 هر زمانی همچنین حرکتی را در رابطه با اتحاد نیروهای فعال بلوچ حس کنند کارزار وحملات خود را  با استفاده از وبلاگها ی آماده خود و يا افراد شناخته شده و يا ناشناس تحت عنوان زن و مرد موافق و مخالف به شکلهای بسیار زیرکانه آغآز ميکنند تا به آن هدف تعیین شده از لحاظ استراتژی دست یابند. در بسیاری از موارد افراد رژیم خود را در مرحله اول مخالف رژیم قلمداد می کنند و خود را در فضای مجازی و سایبری بعنوان مخالف جا می اندازند و همه فکر می کنند که این آقا و یا خانم صدردصد مخالف این نظام هست و بفکر گرفتن حق و حقوق و گسترش فرهنگ مردم بلوچ هست و اما بعد از این مرحله به اصطلاح دوران اعتماد سازی، کار خود را زیرکانه شروع می کنند۔ و یا با هدف شناسايی و نفوذ در بین مخالفان این جو اعتماد سازی را ادامه ميدھند تا به موقع سم مھلک و زھرآگين خود را به پاشند۔  اينجاست که ضرورت ھوشياری و احتياط (البته نه تا حد بيماری ) دو چندان ميشود۔
جمهوری اسلامی ایران مدتها در جنگ سایبری ناتوان بوده اما اخیرا با گسترش تکنیکها و تا کتیکها بر بخشی از این جنگ از جمله با بدست آوردن فن پارازیت انداختن روی شبکه های ماهواره ای تلويزيونی و راديوئی و يا اختلال در اينترنت فايق آيد۔ هر زمان بخواهد ان شبکه را قطع می کند و با گسترش فیلترینگ و يا زندانی طولانی مدت و حتی اعدام وبلاگ نویسان ترس و رعب و وحشت را هم گسترش داده است که همه این سیاستها بخشی از جنگی هستنند که روز بروز ابزار آن در حال تغيیر و تحول اند۔  لذا شناخت ابزارهای مختلفی که در زمينه های مختلف رژیم وارد میدان می کند امر بسیار مهمی برای جنبش ملی بلوچستان می باشند که اگر ما غافل از آن باشیم حتما ضرر آن برای پيشبرد جنبش حقطلبانه ما جبران ناپذیر خواهد بود.


با توجه به مشکلات بافت اجتماعی جامعه بلوچستان و روانشناختی خاص آن که ریشه در فرهنگ و سنتھا دارد، کار رژیم در بر هم زدن معادلات جامعه با امکاناتی که دارد بسيآر آسان شده است. چون دشمن همیشه برای شکست دشمن خود دست به ابتکارات و راهکارهای جدیدی می زند و بر اساس تجربیاتی که بدست می آورد آنها را مورد استفاده و یا به مرحله اجرا می گذارد.موفقیت نیروهای فعال بلوچ در سطح جامعه جهانی و افشا کردن رژیم در مراحل مختلف و خنثی کردن نقشه های آن که برای بدنام کردن مردم بلوچ طراحی کرده یکی از عواملی هست که رژیم جنگ سایبری خود را برعليه فعالان بلوچ گسترش دهد.از طرفی دیگر افشای آخوندهای مکار و اسلام دروغین از طرف جامعه اهل سنت بلوچستان در جهان اسلام که آبروی این نظام را برده یکی ديگراز عوامل مھم و بسيار حساسی است که این رژیم را به شکلهای مختلف واداشته است که با استفاده ازھمه امکاناتش، حساسیاتهای خود را نسبت به بلوچستان تشديد کند و با سرمایه گذاریهای مختلفی در خراب کردن فضای سازنده جوانان روشنفکر ونیروهای فعال بھره گیرد۔






از جمله فعاليتھا و جنگ سايبری اخير رژيم عليه فعالان سياسی بلوچ علاوه بر سربازان گمنان و امام زمانی اش ميتوان از بھره برداری رژيم ازگرداننگان وبلاگ پھره۲۰۱۱ نام برد که برای ايجاد اغتشاش ذھنی و جنگ روانی در ميان فعالان سياسی ملی –دموکرات و ھمچنين ملی- مذھبی اقدام به تأسيس وبلاگی ويژه بنام پھره ويکليکس( برگرفته از ويکيليس معروف که افشاگری بين المللی معروف سال۲۰۱۰ را انجام داد)  http://pahrawikileaks.blogsky.com/  برعليه حزب مردم بلوچستان و افراد فعال آن کرده اند۔ که البته اين خود ميتواند نشانگر وحشت رژيم از مبارزات سياسی و اجتماعی ملت بلوچ بطور کلی و چگونگی فعاليتھای سياسی و مسالمت آميز حزب مردم بلوچستان در سطح بين المللی و ھمچنين روی آوری جوانان بلوچ به مبارزات مسالمت آميز باشد۔
اين دوستان يعنی  گردانندگان وبلاگ پھره آقايان "خسرو ملازھی و کريم بلوچ-تھل" مفيدتر خواھند بود اگربجای صرف انرژی خود عليه احزاب سياسی  بلوچ و بد وبيراه گفتن به فعالان حزب مردم بلوچستان، انرژی خود را صرف گسترش و رشد ھر چه بيشتر نھادينه شدن فضايی که افکار و عقايد سياسی مختلف در آن امکان رشد يابد بنمايند۔
گوهرام بلوچ جولای 2011

۴ نظر:

  1. سلام

    آقای مدیر مسئول پهره

    شما با چه حقی مقاله بنده را به اسم شخص دیگری در وبلاگ واک واکی خود بروز داده اید متن مقاله من این است

    سلام خواهران و برادران عزیز

    من این دسیسه وبلاگ پهره نسبت به بلوچ و بلوچستان را محکوم میکنم و حزب مردم بلوچستان که سرشار از زحمات بیدریغ خود برای رهایی بلوچ از جور و استبداد آخوندی شبانه روز در تلاش هستند و وبلاگ پهره برای خراب کردن چهره حزب مردم به هر دسیسه ای دست میزند ولی حزب مردم با نشان دادن خود در جامعه جهانی و حل مشکلات بلوچستان برای کسی پوشیده نیست ما باید از صمیم قلب از آقایان رحیم بندو ی و ناصر بلیدای و دیگر اعضای حزب مردم تشکر و قدر دانی کنیم و این توهین ناجوان مردانه پهره و خسرو ملازهی نسبت به زحمت کشان و تمام احزاب را بجز از نفاق چیز دیگری نمیدانیم
    مرگ بر ضد بلوچ زنده باد آزادی

    مشخصات نویسنده
    بمب انتخاری
    وبلاگ جمهوری اسلامی را تحریم کنید

    سلام خواهران عزیزم هیچ جای شکی نیست که وبلاگ پهره با مدیریت آقای خسرو ملازهی تنها وبلاگ بلوچی هست که آشکارا از خدمات جمهوری اسلامی و مدیران سیستانی تبلیغات میکند همه به خوبی میدانیم اگر وبلاگ پهره برای بلوچ و بلوچستان میبود تا حالا هزار با فیلتر شده بود و لینک دوستان پهره تنها شهرداریها و اداره جات دولتی هستند
    /ما سعی کنیم وبلاگ جمهوری اسلامی را تحریم کنیم از دوستان میخاهم که به وبلاگ پهره نظر بدهند و همان نظر را کپی به وبلاگ سر زمین من کجاست ارسال دارند و از خواهران که مدیریت وبلاگ سر زمین من را به عهده دارند خواهش میکنم نظرات خوانندگان را انتشار دهند
    به امید آزادی و برابری
    مشخصات نویسنده
    زهره میر لاشاری


    شما اسم زهره میرلاشاری را برچسب زده و انتشار میدهید هزار بار بتو تذکر داده ام باز هم میدهم من حزبی نیستم ولی حزبها را دوست دارم .

    منتظر وبلاگ جدید من بر علیه خودت و همکارانت باش بزودی زود جواب کوبنده را از من خواهی گرفت بنده همان روز اول گفتم که شما جیره خوار رژیم آخوندی هستی ولی دوستان باور نمیکردند تا باچشمان خود این رسوایی شما ثابت شد .


    از زهره عزیز میخواهم نوشته بنده را در صفحه انتشار دهد تا ساخت وبلاگ جدید بنده را یاری دهید .

    خودت میدانی من کیستم
    نه حزبی و نه دیوانه ای مثل تو
    بلکه انسانی با قلبی پاک و حامی مبارزه بر علیه جور و ستم .

    پاسخحذف
  2. هویت ماهیت خسرو خان برای همه مردم روشن است همه او را میدانند
    لازم است خسرو بداند این رژیم بدست مردم ایران سر به نیست میشود و یک روزی باید تو چشم مردم بلوچ نگاه کند آنروز نه شرمندگی بکار میاد نه عذر خواهی
    این اقا کاملا میداند بی ابرو شده آدمی اگر ابرو و شرافت و غیرت داشته باشد هیچ وقت به دیگران تهمت نمیزند
    خسرو خان ملازهی یک روزی فرزندان خودت ترا با تیپا از خانه بیرون خواهند کرد
    این حرف من را یاداشت کن حتما یک روزی باید به یادش بیاری که ان روز دور نیست
    دژکام

    پاسخحذف
  3. نارویی از کویته۳۱ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰

    زهره سلام
    سر زمین من کجاست وبلاگیست مردمی که مشکلات و مسائل بلوچستان را بخوبی به پیش میبرد تنها وبلاگی است که وابسته به هیچ سازمان و گروه و حزبی نیست و هر روز به شمار خوانندگان خود اضافه میکنید و حرف دل مردم بلوچ را بیان میکنید از زمانی وبلاگ خرو ملازهی بر علیه شما تبلیغ منفی شروع کردم همه متوجه شدیم وبلاگ سر زمین من کجاست وبلاگ مردم بلوچ است

    پر قدرت و پر توان باشید زمستان میرو د و رسوایی برای زغال ملازهی میماند
    نارویی از کویته

    پاسخحذف
  4. سلام آقایان محترم این یک شخص بیمار است دوست دارد به هر طریقی کسانی را به چالش بکشاند و بعد بنشیند و نظرات را دنبال کند و برای خودش سرگرمی بوجود آورد ولی دچار پوکی مخ و اشتباه محض شده نمیداند در آینده مورد تحقیر فرزندان خود قرار میگیرد .توهین به افراد و سیاستمداران بلوچ توهین به کل بلوچ میباشد گرچه بنده حزبی نیستم ولی هرگز اجازه نمیدهم مشتی بی سرو پا شخصیتهای بلوچ را به چالش بکشانند . شخصیتی مثل رحیم بندوی و محمد کدخداییرا به روباه تشبیه کردن مغرضانه و از روی کینه میباشد گرچه بنده این عزیزان را زیارت نکرده ام ولی با زحمات شبانه روزی این عزیزان آشنای کامل دارم .آقای ملازهیعزیز یک کم فکر کن بخدای لایزال این رژیم رفتنیست و تو خودت را شرمسار بلوچ و بلوچستان نکن کاری کن جلوی فرزندانت تحقیر و خوار نشوی .این کار تو بر ضرر بلوچ و بلوچستان است و هیچ منفعتی به جیب تو نمیرود الی خوش کردن دل دشمنان بلوچستان پس دست از ترفند بازیهایت بردار سلاح بلوچستان عزیز نمیباشد


    خسرو م کوهستان

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید