۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

در داخل بلوچستان جو خفقان پلیسی , اطلاعاتی و امنیتی حاکم است



در داخل بلوچستان جو خفقان پلیسی , اطلاعاتی و امنیتی حاکم است و احزاب اجازه ای فعالیت علنی را ندارند و فعالیتی اگر هست زیرزمینی می باشد. حتی اجازه فعالیت فرهنگی هم داده نمی شود و خود شما اگر در داخل بلوچستان هستی بخوبی این مسائل برای شما قابل درک و لمس هستنند

. در داخل نقش به عهده کسانی هست که در داخل بلوچستان زندگی می کنند و خارج نشینان نمی تواند دستور صادر بکند و شما که در داخل هستی اجرا بکنید و این دور از انصاف هست. بنابر این میدان در داخل و توپ در زمین شما است که به چه شکلی بازی بکنی. در خارج میدان و توپ در اختیار خارج نشینان است و خود شما هم اقرار کرده ای تا بحال بد بازی نکرده اند.

احزاب فقط وسیله هستنند برای رسیدن به هدف و مقدس نیستنند و آنچه که مهم هست حاکمیت مردم بلوچ به سرزمینشان وبلوچستان از آن مردم بلوچ هست و این یک مبارزه ملی هست و به عهده تک تک احاد مردم بلوچ می باشد و از عهده یک حزب یا گروه خارج است و هر کسی از خودش بپرسد چه کاری را انجام داده و چه کاری می تواند انجام بدهد؟ در داخل در رابطه با مسائل ملی حق و حقوق , فرهنگ, زبان بلوچی و تاریخ مردم بلوچ بایستی کار و بسترسازی بشود و در کنار آن سازمانها و انجمنهای غیر دولتی بایستی شکل بگیرند و در زمینهای مختلف فعال باشند و در کنار آن به سازماندهی در جهت بدست آوردن حقوق از دست رفته شان بپردازند. هیچ کدام از این کارها از خارج امکان پذیر نیست و کسانی در داخل هستنند نقش اصلی و تعیین کننده را بعهده دارند و خارج فقط یک کمک و منعکس کننده آنچه در داخل صورت می گیرد می باشد و نه چیزی دیگر.

این یک اشتباه بسیار بزرگی هست که اگر کسانی که در داخل هستنند و بنشینند و منتظر خارج نشینان باشند که کاری برایشان انجام بدهند. کسانیکه در داخل هستنند خودشان را هر چه زودتر به شکلی آماده و سازماندهی بکنند تحت هر عنوانی یا حزبی و انجمنی و یا گروهی مهم نیست و مهم ان است درجهت منافع ملی مردم بلوچ حرکت بکنیم و خودمان را سازمان یافته و منظم و با دسیپلین بکنیم, چرا که سازمان یافتگی و متشکل شدن یعنی قدرت و نیرو و توانای. شما اگر نتوانید خود را سازمان یافته بکنید بدون شک به هدف نخواهید رسید و به راحتی شکست می خورید و قدرت بسیج نیرو و مردم را هم نخواهید داشت. 



فرق عمده کشورهای پیش رفته و عقب مانده در سازماندهی می باشد که این خودش می تواند یک بحث مفصل جداگانه دیگری باشد.

بنابر این بدنبال دوای دردهای مردم بلوچ نباید چشم را به خارج دوخت و انتظار کشید. خارج می تواند یک کمک باشد و ارزش و اهمیت خود را هم دارد و ما هم به آن اگاه هستیم و نهایت داخل هست تعیین کننده و سرنوشت ساز می باشد. اندک بلوچی که در کشورهای اروپای و امریکای زندگی می کنند و باز هم از این اندک فقط اندکی فعالند نه همه آنها و همین اندک دست آوردهای بسیار کلانی را بوجود آورده اند که از چشم پوشیده نیست. اما همه کار را واگذار کردن به این اندک که قطره ای از دریای داخل می باشد اشتباه بزرگ و تاریخی و نابخشودنی می باشد.



با آروزی موفقیت و حاکم شدن مردم بلوچ به سرنوشت خودشان.



ناکو استمان

۱ نظر:

  1. حمید در همین جو پلیسی کارهای خود را انجام میدادید آیا درست است اینگونه رها شود
    نه نه نه امیدوارم هیچ کدام از این حرفه صحت نداشته باشد

    من به هر طریقی مانده حمید را پیدا خواهم کرد
    زمستان خواهد رفت و .....
    دوست حمید که دو سال است از او بی خبرم
    پس من هم واقعا دوستی وفادار نبوده ام
    یک دوست که دوشا دوش حمید بودم ولی به من اجازه نمیداد کاری انجام دهم میگفت علی تو ذخیره هستی نیرو و قدرت خود را حفظ کن نوبت تو هم یرسد بعد شما وارد میدان شو جسارت و شجاعت تو را فراموش نمیکنم و نام تو در قلبم برای همیشه خواهند ماند
    علی

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید