۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

قصد نادیده گرفتن عمل کرد تحصیل کردگان و سیاسیون محترم برون مرزی را نداریم



قصد  نادیده گرفتن عمل کرد تحصیل کردگان و سیاسیون محترم  برون مرزی را نداریم . اما میخواهیم  به چند نقطه اشاره کنیم  نیروهای تحصیل کرده و سیاسی برون مرزی  مابجزشرکت در سمینار ها و و دفاع از حقوق ملت بلوچ در مجامع بین مللی  که مشهود است و جای انکار نیست . اما در داخل چه نقشی را ایفا کرده اند ؟

 در واقع نقش احزاب در داخل بلوچستان چیست ؟ آیا احزاب و گروه ها توانسته اند در داخل برنامه و راهکاری را ارایه کنند ؟ ویا اینکه  قدرت احزاب و گروهای سیاسی فقط مختص به اروپا است که حقوق بلوچ را مطالبه کنند  .و  ارتباط شما در داخل با مردم  چگونه میبینید آیا توازن و هماهنگی بین مردم و احزاب است؟ . امیدوارم جوابم را بگیرم .زهره خانم شما که بیطرف هستید نبشتانک ما  منتشر کن اگر جوابی هست و ما ان را میبینیم در صورتی جوابی دریافت نکردیم  همان است که خودمان  تصورش را  میکردیم 

سعید و  واحد بخش .م 

۸ نظر:

  1. سلام
    خدا را شکر کنیم همین کار را هم میکنند از سرمان زیاد است برنامه ریزی ها و راهکارها هزینه میخواهند از کجا بیارند بندگان خدا کار میکنند و حقوق خود را برای کرایه بلت هواپیما برای شرکت در جلسات میدهند و شب گرسنه میخوابند انصاف را در نظر داشته باشیم و خدا را در نظر بگیرید
    هوتی

    پاسخحذف
  2. ای بابا هر کس به فکر شکم خودش است تو بلوچستان مردم نان خوردن ندارند خبری هم نیست راحت باش
    اسکانی

    پاسخحذف
  3. متاسفانه تعداد معدودی از خارجیون فعال اند کسانی مثل استاد عبدالقادر بلوچ فقط فعالیت سیاسی می کنند
    ولی اکثر بلوچ های خارج از کشور متاسفانه باوجود اینکه در کشور های خارجی سانسوری نیست و امکانات برای فعالیت سیاسی فراوان است فعال نیستند و وطن خود را به همین سادگی فراموش کردند چرا که اگر وطن خود را فراموش نمی کردند فعالیت می کردند تلاش می کردند و نام بلوچستان را زنده می کردند متاسفام برای بلوچ ها خارج از کشور

    پاسخحذف
  4. سوز و گداز فاشيستهای فارس از حضور پناهندگان بلوچ دراروپا

    چندی است که رسانه های فاشيستی رژيم آخوندی به کشورهای اروپايی بخصوص کشور آزاد و پيشرفته سوئد پرخاشی می کنند که به بلوچها پناه داده اند واز اينکه بلوچها، لرها، آذری ها، کردها، ترکمنها، عربها، دراروپا آزادی فعاليت سياسی و فرهنگی دارند! حسابـی پيچ و تاب می خورند
    . در اين نوشته کوتاه دلايل سوز و گداز اطلاعات رژيم و مافيای سپاه را رديف می کنم تا بر همگان آشکار شود که چرا سايت تابناک وابسته به پاسدار بازنشسته محسن رضايی قاتل و ديگر رسانه های فاشيستی از تهران تا زابل پيچ و تاب می خورند فاشيستهای عجيب و غريب فارس چنان غرق

    در جهالت، جنون قدرت، تنگ نظری و شونيسم کور هستند که حتی نمی توانند قبول کنند که بلوچ درلندن، استکهلم يا گوتنبرگ سوئد می تواند فعاليت آزاد فرهنگی داشته باشد.
    برخی از دلايل سوز و گدازفاشيستهای فارس :
    ۱ـ وجود هزاران بلوچ در کشورهای اروپای غربی که از تمامی حقوق فردی و اجتماعی در کشورهای محل اقامت برخوردار هستند


    .
    ۲ـ حضور نيروی متخصص و تحصيلکرده بلوچ در بازار کار اروپا .


    ۳ـ وجود صدها دانش آموز و دانشجوی بلوچ در مدارس و مراکز آموزش عالی در اروپای غربی
    .
    ۴ـ انجمنهای ملی بلوچ و فعاليت فرهنگی در زمينه زبان مادری مان و ادبيات غنی بلوچی

    ۵ـ افشای جنايات و سياستهای فاشيستی رژيم اشغالگر فارس در بلوچستان، در محافل و مجامع بين المللی

    ۶ـ شناساندن بيشتر بلوچ و بلوچستان به اروپا و مردم دنيا

    ۷ـ حمايت فعال بلوچهای مقيم اروپا از مبارزات ملــی حق طلبانه ملت بلوچ
    ۸ـ تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارتخانه های رژيم درکشورهايی چون انگليس، دانمارک سوئد و نروژ

    ۹ـ امکانات تحصيلی مناسب برای کودکان بلوچ در کشورهای محل اقامت بدون آنکه مورد تحقير و تمسخر قرار گيرند
    .
    ۱۰ـ افشای جاسوسان ايرانی واخراج ازسوئد که برای شناسايی بلوچهای مقيم اروپا به اسکانديناوی آمده بودند
    .
    ۱۱ـ شکست کامل طرحهای بلوچ ستيزانه اطلاعات برون مرزی رژيم در اروپا
    ۱۲ـ احترام به زبان اصيل بلوچی دردانشگاههای معتبر ، به رسميت شناختن آن بعنوان يک زبــــان و امکان تحصيل در رشته زبان بلوچی .
    ـ
    ۱۳ـ ناتوانی و عجزسپاه و اطلاعات در جلوگيری از پيشرفت صدها هزار کرد، بلوچ، عرب، ترکمن، لر، فارس آزاده در خارج از زندان بزرگ ايران
    .
    ۱۴ـ افشا شدن دولت احمدی نژاد، اطلاعات رژيم و سپاه مافيايی بعنوان حاميان تروريسم بين المللی

    ۱۵ـارتباط و همکاری بين لرها، آذری ها، کردها، ترکمنها، عربها، بلوچهای مقيم اروپا و آگاهی بيشتر از وضعيت اسفبار مليتهای مربوطه در زندان ايران
    .
    ۱۶ـ نزديک شدن سرنگونـی حکومت فاشيستی فارس و استبداد ولايت سفيه

    پروشت ءُ پروش بات تهران ءِ شيعی ـ فاشيستی حکومت
    آزات ءُ آباد بات گنجیں بلوچستان

    محمـد کريــم بلـوچ
    چهاردهم مئی ۲۰۱۰

    پاسخحذف
  5. سلام زهر خانم
    فقط می خاستم تولدتون را پیشاپیش به شما تبریک بگم
    تولدتون مبارک

    پاسخحذف
  6. زهره خانم اگر خاستيد اين مطلب را در وبلاگتان پخش کنيد. ممنون

    ************************


    اطلاعات و زابليهای مزدور رژيم ايران عامل حذف محققان و کارشناسان بلوچ از شرکت در کنفرانس بين المللی در ارتباط با زبانهای نژاد ايرانی در دانشگاه اوپسالا در کشور سوئد


    ۱۷ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱ کنفرانسی در دانشگاه اپسالا در سوئد برگزار شد. سازما ندهنده و برگزارکننده اين کنفرانس طبق معمول خانم کارينا جهانی زبانشاس زبانهای نژاد ايرانی بودند. کارينا جهانی استاد زبان هستند که تز دکتورای خود را در باره استاندارد زبان بلوچی نوشته اند. کارينا و شوهر ارمنی الاصل ايرانی وی از مبلغين مسيهی وابسته به يک سکت (فرقه) افراطی و دگم می باشند. اين دو زوج افراطی تاکنون توانسته اند چندين فرد محتاج به کمک را شستشوی مغزی داده و آنها را جذب گروه خود و گرويدن به مسيهيت نمايند. سوای جنبه های منفی که کارينا دارد وی کارها و فعاليتهای مثبتی در ارتباط با فرهنگ و زبان بلوچی داشته است که بر حق قابل ستايش و حمايت است. از جمله اين فعاليتها سازماندهی و ميزبانی چندين کنفرانس بين الامللی در ارتباط با فرهنگ و زبان بلوچی ،عمدتا در سوئد، و زير چتر دانشگاه اپسالا می باشد

    ...............

    http://baloch-community-sweden.blogspot.com/2011/07/blog-post_6393.html

    پاسخحذف
  7. در داخل بلوچستان جو خفقان پلیسی , اطلاعاتی و امنیتی حاکم است

    در داخل بلوچستان جو خفقان پلیسی , اطلاعاتی و امنیتی حاکم است و احزاب اجازه ای فعالیت علنی را ندارند و فعالیتی اگر هست زیرزمینی می باشد. حتی اجازه فعالیت فرهنگی هم داده نمی شود و خود شما اگر در داخل بلوچستان هستی بخوبی این مسائل برای شما قابل درک و لمس هستنند. در داخل نقش به عهده کسانی هست که در داخل بلوچستان زندگی می کنند و خارج نشینان نمی تواند دستور صادر بکند و شما که در داخل هستی اجرا بکنید و این دور از انصاف هست. بنابر این میدان در داخل و توپ در زمین شما است که به چه شکلی بازی بکنی. در خارج میدان و توپ در اختیار خارج نشینان است و خود شما هم اقرار کرده ای تا بحال بد بازی نکرده اند.
    احزاب فقط وسیله هستنند برای رسیدن به هدف و مقدس نیستنند و آنچه که مهم هست حاکمیت مردم بلوچ به سرزمینشان وبلوچستان از آن مردم بلوچ هست و این یک مبارزه ملی هست و به عهده تک تک احاد مردم بلوچ می باشد و از عهده یک حزب یا گروه خارج است و هر کسی از خودش بپرسد چه کاری را انجام داده و چه کاری می تواند انجام بدهد؟ در داخل در رابطه با مسائل ملی حق و حقوق , فرهنگ, زبان بلوچی و تاریخ مردم بلوچ بایستی کار و بسترسازی بشود و در کنار آن سازمانها و انجمنهای غیر دولتی بایستی شکل بگیرند و در زمینهای مختلف فعال باشند و در کنار آن به سازماندهی در جهت بدست آوردن حقوق از دست رفته شان بپردازند. هیچ کدام از این کارها از خارج امکان پذیر نیست و کسانی در داخل هستنند نقش اصلی و تعیین کننده را بعهده دارند و خارج فقط یک کمک و منعکس کننده آنچه در داخل صورت می گیرد می باشد و نه چیزی دیگر.
    این یک اشتباه بسیار بزرگی هست که اگر کسانی که در داخل هستنند و بنشینند و منتظر خارج نشینان باشند که کاری برایشان انجام بدهند. کسانیکه در داخل هستنند خودشان را هر چه زودتر به شکلی آماده و سازماندهی بکنند تحت هر عنوانی یا حزبی و انجمنی و یا گروهی مهم نیست و مهم ان است درجهت منافع ملی مردم بلوچ حرکت بکنیم و خودمان را سازمان یافته و منظم و با دسیپلین بکنیم, چرا که سازمان یافتگی و متشکل شدن یعنی قدرت و نیرو و توانای. شما اگر نتوانید خود را سازمان یافته بکنید بدون شک به هدف نخواهید رسید و به راحتی شکست می خورید و قدرت بسیج نیرو و مردم را هم نخواهید داشت.

    فرق عمده کشورهای پیش رفته و عقب مانده در سازماندهی می باشد که این خودش می تواند یک بحث مفصل جداگانه دیگری باشد.
    بنابر این بدنبال دوای دردهای مردم بلوچ نباید چشم را به خارج دوخت و انتظار کشید. خارج می تواند یک کمک باشد و ارزش و اهمیت خود را هم دارد و ما هم به آن اگاه هستیم و نهایت داخل هست تعیین کننده و سرنوشت ساز می باشد. اندک بلوچی که در کشورهای اروپای و امریکای زندگی می کنند و باز هم از این اندک فقط اندکی فعالند نه همه آنها و همین اندک دست آوردهای بسیار کلانی را بوجود آورده اند که از چشم پوشیده نیست. اما همه کار را واگذار کردن به این اندک که قطره ای از دریای داخل می باشد اشتباه بزرگ و تاریخی و نابخشودنی می باشد.

    با آروزی موفقیت و حاکم شدن مردم بلوچ به سرنوشت خودشان.

    ناکو استمان

    پاسخحذف
  8. خسرو .م کوهستان۱۳ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۵

    چند سال پیش در منزل یک دوست با فردی آشنا شدم و کم کم ارتباط بین ما زیاد تر شد و توانستیم با هم درد دل کنیم او از بلوچ و بلوچستان حرف میزد متوجه شدم وابسته به یک حزب و جریان سیاسی است او از حزب مورد علاقه خود بشدت دفاع میکرد و من هم تحت تاثیر حرفهای دوست خود قرار گرفتم چون فردی بسیار جسور و بی باک و تا حدودی بین مردم جاه افتاده هم بود ما با هم به تبلیغ در مورد مسائل ملی و فرهنگی و حزب را با قدرت دنبال کردیم تا ینکه پس از یک سال ارتباط ما با هم قطع شد و من
    تلاش کردم او را پیدا کنم ولی تلاش من میسر نشد احساس کردم نکند دستگیر و زندانی شده باشد برای من یک دلهره و ترس بوجود آمد سعی کردم بیشتر مراقب خود باشم تا ینکه دوست گم شده من از طریق فیس بوک پیدا شد او مثل همان اول سر سخت وبا عزم راسخ برای رسیدن مردم بلوچ به حاکمیت ملی بیش تر از پیش سخن میگفت اما از دادن آدرس خود انکار میکرد به هر حال من مدت یک ماه پیش آدرس و محل زندگی او را پیدا کردم و به او زنگ زدم و گفتم من در نزدیکی شما هستم اگر اجازه هست مشتاق دیدارم و دوست دارم از نزدیک شما را ببینم ولی او گفت من اکنون در شهری که شما هستی نیستم و یک سری کارها هست باید انجام بدم نمیتونم دقیقا وقت را به شما بگویم ولی سعی میکنم زودتر کا رها را تمام کنم و شما را میبینم او واقعییت را به من نگفت چون دوستی که آدرس او را به من داده بود گفت من دو ساعت پیش او را در محل زندگیش دیدم خیلی ناراحت شدم و و عصبانی دوستم گفت من ترا درب منزلش میرسانم اما اسم من را نبر من قبول کردم و با هم به محل زندگی لیدر قدیمی خود رفتیم شماره و پلاک منزل او را گرفتم و از پلکان آپارتمان کهنه و قدیمی بالا رفتم و درب منزل را زدم دوستم درب منزل را باز کرد اما همه جا تاریک بود همدیگر را بغل کردیم و چهره دوست من بشدت به هم ریخته بود خلاصه وارد اتاق شدم اما تاریک من از چراغ موبایلم استفاده کردم آبی گرم خوردم و از من خواست موبایلم را به او بدهم تا تماسی بگیرد او بیرون رفت و تماس گرفت بعد از چند دقیقه همان دوست که آدرس منزل این دوست را داده بود آمد با هم بیرون رفتند و و مدت نیم ساعت برگشتند دو تا شمع و چند سیخ کباب و یک آب معدنی برای پذیرای از من آورده بود من هم با وجود اینکه ناراحت بودم غذا را خوردم و از او پرسیدم چرا اینگونه زندگی میکنی او کل ماجرای زندگی و مشکلات خود را بدون کم و کاست گفت و اما چیزی که برای من بسیار آزار دهنده بود این بود که همان طرفداری خشن و تند حتی بیشتر از پیش حزب مورد علاقه خود تعریف و تمجید میکرد یک سال بدهکار کرایه منزل بدون آب و برق و بدون داشتن یک ریال و تحت تعقیب جمهوری اسلامی کسی که بخاطر یک حزب و گروه تمام زندگی خود را از دست بدهد و ان حزب آنقدر کور باشد که بهترین هوادار خود را نبیند از مردم عامه چه انتظاری باید دآشت کسی که بخاطر یک حزب دست پایش بسته شده و هیچ کاری نمیتواند برای خود انجام دهد و برای خردن یک قوتی شیر خشک بچه خود باید گریه بچه خود را تحمل کند من بیشتر قادر به نوشتن این ماجرای تکاندهنده نیستم و از تمام دوستان خود میخواهم مواظب رفتار خود باشند و خود را در چنین دامی نیدازند مطمین هستم هیچکس از شما دوستان این قدرت و طاقت دوستمان حمید را ندارید و کاری و بلایی که حمید به سر خود آورد شما سر خود نیاورید .دوستان دوستمان حمید قربانی سیاست مداران خود کامه شد چرا با حمید اینگونه کردندد ؟
    خسرو .م کوهستان

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید