۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

كودكان پا برهنه و مردمان گرسنه منطقه توتان و مهمدان بنت را دریابید.؟ آیا كسی هست آنان را نجات دهد؟؟





به دلیل نداشتن شناسنامه محرومترین روستاهای كشور در رویای گرفتن یارانه نقدی - سهم عدالت - بیمه درمانی و هرگونه كمك های دولتی..؟ 
15 سال تشكیل پرونده داده ایم ولی خبری از شناسنامه نیست..؟

آه یك پیرمرد 83 ساله و درخواست از مسوولان و دولت عدالت محور: آیا ما جزو ملت ایران نیستیم كه كسی به داد ما نمی رسد از گرسنگی نجاتمان دهید... می خواهیم فقط زنده بمانیم... امكانات دیگر نمی خواهیم... چه شده كه ما با این وضع هستیم.؟
مردم توتان ومهمدان در آرزوی یك كیسه آرد و چند كنسرو و رب گوجه هستند تا زنده بمانند؟؟


مردم روستای نوك آباد: اذیت و آزار مسوولان و وعده های تحقق نیافته آنان و درخواست هر قطعه زمین به مبلغ 200 هزار تومان رنج و فقر ما را بیشتر كرده است... بجای قبلی بر می گردیم... می خواهیم زنده بمانیم پولی برای خرید زمین بدون امكانات رفاهی نداریم


پایگاه اطلاع رسانی نیكشهر:بخش بنت یكی از 5 بخش شهرستان نیكشهر است كه از مركز این شهرستان 75 كیلومتر فاصله دارد و جمعیت فعلی آن 25 هزار نفر است. در 65 كیلومتری بخش بنت دهستانی با نام توتان و مهمدان قرار دارد كه مردمانش با فقر و تنگدستی زیادی روزگار می گذرانند.
در روستای توتان و مهمدان چند سال پیش به دلیل فقر شب كوری شیوع پیدا كرده بود و مردم این محل در شب نمی توانستند ببینند كه پزشكان كمبود ویتامین a را عامل شب كوری دانسته بودند.؟
هر كس در این منطقه پا نگذاشته حتی نوشتن این جملات را نوعی دروغ محض می دانند و در باورش نمی گنجد كه تا هنوز بعد از گذشت سالیان سال بخش بنت و منطقه توتان و مهمدان محرومترین بخش استان و حتی كشور باشد و نیاز به كمك داشته باشند و به نوعی تا هنوز قحطی زده و در آروزی تكه ای نان و وعده ای غذا باشند.
دهستان توتان و مهمدان 3 هزار نفر جمعیت دارد و شامل دو منطقه توتان و مهمدان است كه راه آن از شهر بنت به طرف دستكرد می گذرد در سمت راست جاده اگر بروی به منطقه توتان و مركز دهستان یعنی پیر بنی و دیگر روستاهای آن خواهید رسید و سمت چپ به منطقه مهمدان خواهید رسید.
وقتی به روستای موركی رسیدم یكی از زنان محل در كنار رودخانه و گرمای 50 درجه دارد برای خود چند تا نان می پزد وقتی چشممان به نحوه پختن نان رسید اشك از جشممان جاری شد... خمیز آرد را در داخل خاك می انداخت و آتشی كه از شاخ و برگ داز است بر روی این خمیر می گذارد تا خمیرش كمی پخته شود و برای یك وعده غذایی استفاده كند... وقتی پرسیدم چرا این كار می كنی گفت هیچی نداریم و مجبوریم اینگونه روزگار بگذرانیم... یك لحظه به خودم گفتم كجاست عدالت...؟ آیا اینها در كشور از یارانه نان و یارانه نقدی كه همه میلیاردرها هم دارند می خورند بی بهره اند از طرف با لحنی آه گونه شنیدم ما فقیریم چه كسی به ما می رسد ما هیچی نداریم و كسی را نداریم... گفتم چرا مگر ثبت نام نكردی... هر دو نفر می گفتنند شناسنامه نداریم... واقع دل آدم به درد می آید وقتی می بینیم افغانی و پاكستانی و بنگالی و هر چه بیگانه كه اسمش را بگذاریم شناسنامه قرمز رنگ ایرانی در جیبشان است ولی اینها فقط چشم شان قرمز است و چیزی به اسم شناسنامه قرمز كه  كه سرخی چشمشان را تغییر دهد و امیدوار به زنده ماندن باشند نیست...
آنطرفتر كه رفتیم چند نفر به استقبالمان آمدند وقتی مرامشان را می دیدی اصلا دلتان نمی خواهد ازشان جدا شوی... چند نفر بزرگ و كوچك دختر و پسر هم می پرسم می گویند شناسنامه نداریم و بدتر هم اینكه پیرمردی بالای 80 ساله وقتی می گوید من هم شناسنامه ندارم... دلتان به درد می آید آیا مگر میشود ایشان هم شناسنامه نداشته باشد  آه و ناله پیرمرد 83 ساله و درخواست از مسوولان و دولت عدالت محور چنان ما را به فكر فر می برد كه گویی به همه كسانی و ناكسانی بیگانه و غیر وطن هستند لعنت بفرستیم كه شناسنامه دارند: این پیرمرد می گوید آیا ما جزو ملت ایران نیستیم كه كسی به داد ما نمی رسد از گرسنگی نجاتمان دهید... می خواهیم فقط زنده بمانیم... امكانات دیگر نمی خواهیم... چه شده كه ما با این وضع هستیم.؟
نكات قابل توجه و مشكلات عمده این مناطق؟؟؟؟
1- در منطقه مهمدان فقط یك روستا شورای اسلامی روستا دارد كه دولتمردان عزیز با سیاستی كه به فقر آنانان اضافه كرده اند این است كه در موقع انتخابات شوراها فقط یك روستا را در نظر گرفته اند و الان علیرغم داشتن روستاهای بالای 60 خانوار نمی توانند دهیار انتخاب كنند و دهها مشكل دیگر..؟
2- در دهستان توتان و مهمدان بیشترین فاقدین شناسنامه ای كشور در آنجا قرار دارد و حتی تا هنوز موفق به تشكیل پرونده نشده اند و با سیاستی كه برای شناسنامه گرفتن در استان و خصوصا شهرستان نیكشهر حاكم است خیلی از مردم بیش از 15 سال تشكیل پرونده داده اند ولی تا هنوز موفق به اخذ شناسنامه نشده اند و مردم محروم ترین روستاهای استان و كشور از پول یارانه و هرگونه كمك دولتی محروم هستند و حتی فرزندان دلبند آنان به دلیل نداشتن بیمه درمانی و هزینه سنگین دوا و دارو وفات شده اند.؟
مگر پاسخ استعلامات و تشخیص هویت چه مدت زمان طول می كشد اگر ایرانی نیستند خیالشان را راحت كنید تا فكری دیگر برای خودشان بكنند و اگر ایرانی هستند پس چرا مستحق گرفتن شناسنامه نیستند براستی آیا از یك افغانی و پاكستانی و بنگالی كه شناسنامه هیچ حتی كارت ملی و سند ازدواج و حساب بانكی و هر چی كه بخواهی دارند كمترند..؟
3- فقر - سوء تغذیه و شیوع انواع بیماری و مشكلات بیش از حد آیا وقت آن نرسیده دولتمردان كشور فكری برای این منطقه بكنند. تا كی باید اینگونه زندگی كنند آیا حق آنان این است كه در كشور اسلامی ثروتمند و داشتن منابع بیشمار ملت گرسنه باشند و صدای آه و ناله را چه كسی پاسخگوست.؟؟
هر گونه امكانات رفاهی در این روستاها به حدی كم است كه برای تجمیع چند روستای دور دست و اسكان آنان در ابتدای روستای پیربنی در روستایی با نام نوك آباد همه را بی آبی زمین گیر كرده است.
اسحاق یكی از اهالی و سرپرست مردم روستای نوك می گوید مسوولان بلندپایه از فرماندار تا بخشدار و مسوولان محلی شهرستان نیكشهر قول واگذاری رایگان زمین برای ساخت خانه بوده است ولی اكنون همگی زیر قول خود زده اند و تقاضای هر قطعه زمین 400 متری را به مبلغ 200 هزار تومان داده اند كه كسی توان پرداخت را ندارد و فقط به خاطر وعده مسوولان از كوه و مناطق دور دست با رها كردن زمینهای كشاورزی و خانه و كاشانه و احشام  به آنجا آمده اند.
اسحاق می گوید اگر وعده مسوولان تحقق نیابد همه مردم روستای نوك آباد را ترك و به منطقه قبلی خویش برخواهند گشت. آنان قول داده بودند كه به این روستای جدید بیاییم تا امكانات بیشتر برسد ولی الان برق- آب و... نداریم..
وی گفت مردم برای زنده ماندن تلاش می كنند تا خود و فرزندانشان با اندك بضاعتی كه دارند از گرسنگی و فقر نجات پیدا كنند و درخواست كرد مسوولان نباید برای زمین خدا از مردم درخواست پول كنند.


۵ نظر:

  1. فرزند سرافراز ایران بسیجی نیک شهری۳ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۶:۳۸

    بله درست است توتانیها و مهمدانیها فقیر بدبخت بوده و هستند فراموش کردنده اند توتانیها و مهمدانیها با پول صدام و آمریکا و اروپا فرزندان رشید سپاه و بسیج را شهید میکردند آنها در ان زمان فکر میکردند همیشه پول و دلار برایشان ارسال میشه حال توتانیهای زبون و ذلیل از دولت انتقاد میکنند شما باید بمیرید مزدورهای خائن و جنایتکاران من به صراحت اعلام میکنم دولت جمهوری اسلامی به این جنایت کاران خدمت و کمک نخواهد کرد این آرزو را به گور ببرند در ضمن شناسنامه هم از صدام و آمریکا و اسراییل برای خود بگیرند اینان در جمهوری اسلامی جایی ندارند
    میدانم منتشر نمی کنی و تو هم از همین خانواده خائن توتانی دفاع میکنی شاید از همینها هم باشی

    پاسخحذف
  2. ای جوجه فاشيست! اين سرزمين متعلق به همين مردم است. تو با اون رهبر شيره ای ات از جلادان صفوی که قـوی تر نيستيد. برو تاريخ را بخوان. تاريخ سلسله صفوی سرنوشت حتمی حکومت ضدبشری حاکم است و تو ای نوچه شونيست جايت در بلوچستان نيسـت.

    پاسخحذف
  3. بسيجيهاي منافق و مزدور هستند نه اينكه انسانهاي محترم توتان و مهمدان
    وقتي اين حكومت كورش را كم كرد و رفت ان موقع تو اي بسيجي خاين جكار مي كني
    ايا ديكر جايي براي نوحه خاني در بلوجستان داري؟

    پاسخحذف
  4. مردم توتان و مهمدان از شریفترین و بهترن مردمان بلوچستان میباشند و هرکسی برای اهداف خود از این عزیزان استفاده میکرده ولی رژیم جور و جهل ولایت فقید سعی میکند به مردم بلوچ ضربه بزند من امیدوارم که مردم توتان و مهمدان عزیز با احقاق و حقوق از دست رفته خود خواهند رسید


    توتانی بلوچ

    پاسخحذف
  5. ولی فقیه! تو که به خدا و آخرت ایمان داری؟ فکر می کنی جایت در بهشت خواهد بود؟ اگر ماموران تو به بهشت بروند خدا هم جنایت کار خواهد بود.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید