۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

وقتی یک مجرم را با لباس بلوچی به دار می آویزند آیا مجریان قانون به این فکر کرده اند که در نگاه یک بلوچ بجای مجرم ، هویت بلوچ را به دار آویخته و غرور و شخصیت او را خدشه دار کرده اند؟



آیا با افراطیون غیر بلوچ که هر روز علیه مردم بلوچستان در سایتهایشان آشکارا به بلوچ و بلوچستان توهین می کنند برخورد شده است؟

وقتی یک مجرم را با لباس بلوچی به دار می آویزند آیا مجریان قانون به این فکر کرده اند که در نگاه یک بلوچ بجای مجرم ، هویت بلوچ را به دار آویخته و غرور و شخصیت او را خدشه دار کرده اند؟





آیا برای خانواده هایی که فرزندانشان از کانون جامعه گریخته و به دامن تروریستها پناه برده اند اقدامی برای نجات آنها انجام گرفته است؟

و دهها سوال تامل برانگیز دیگر ....

مسئولان هم کم مقصر نیستند. بی اعتمادی به نیروهای تحصیل کرده و نخبگان جوان دانشگاهی در استخدام ها و مدیریت ها باعث شده شور جوانی آنان را به سمت بنیادگرایی و سوء استفاده تروریستها و حامیانشان سوق دهد.

با این حال هیچ کدام از عملکردهای ناصواب و ستمها و جفاهایی که بر ما رفته است توجیه گر اعمال زشت افراطیون تروریست نمی شود.

با درکی که ما از مفاهیم دینی داریم خداوند نیاز به لشکر آدم کش و قاتل و تروریستی که هم کیش خود را به قتل برساند ندارد.

هیچ ملتی با ریختن خون بیگناهان به حق و حقوق خود نایل نشده است. چنین اعمال وحشیانه ای فقط مسیر حق طلبی و عدالت خواهی مردم محروم و مظلوم بلوچستان را که از یک طرف قربانی تعصبات خشک و تبعیض و اجحاف و فقر شده و از طرف دیگر باید تاوان اعمال زشت مشتی بنیادگرای افراطی تروریست و خودخواه را بدهند، با دشواری مواجه می کند و بهانه ای می شود برای کسانی که چشم دیدن رفاه، امنیت و پیشرفت مردم پاکدل بلوچستان را ندارند.و جسارت تا انجا پیش می رود که به بهانه جاسوس بودن فردی به نام خانم کارینا جهانی محقق سوئدی که در زمینه زبان و ادبیات بلوچی تحقیقاتی داشته و شاید هم از طرف چندنفری که تعصب و احساسات قومی دارند مادر بلوچستان لقب داده شده که این مورد قبول همه مردم بلوچستان نیست و در هیچ جای رسمی نظرسنجی وعنوان نشده و از طرفی این فرد با دعوت رسمی مسولین و با گذرنامه و ویزا به ایران تردد داشته و هنوز در هیچ دادگاه و محکمه قانونی جاسوس بودنش ثابت نشده و اگر جاسوس است کوتاهی از مسولین دعوت کننده و وزارت خارجه و مسولین امنیتی و نظارتی بوده در این میان مردم بلوچ چه گناهی مرتکب شده اند؟ که بی ادبانه از طرف برخی متعصب قومی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و شرایط حساس منطقه ای مورد توهین و افترا قرار گیرند وبا تیتر درشت توهین کنند که مادر بلوچستان جاسوس از آب در امد . مگر مادر بلوچستان کارینا جهانی است ؟ این توهین نابخشودنی به ایران و بلوچستان و قوم مرزداروغیور بلوچ را شدیدا محکوم می کنیم و از مسولین محترم در خواست داریم برخورد جدی داشته باشند و توهین کننده گان را مطابق قانون مجازات نمایند تا اینگونه موارد بهانه دیگر ی نشود تا افراطیون و متعصبین سوء استفاده نموده و امنیت کشور و استان را به چالش بکشانند.

عبدالسلام بزرگ زاده 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید