۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

بمناسبت سومین سالگرد شهادت یعقوب مهرنهاد



سه سال پیش در چنین روزی؛ 14 مرداد 1387 برابر با 4 آگوست 2008 یعقوب مهرنهاد؛ وبلاگ نویس؛ روزنامه نگار و دبیرکل انجمن جوانان صدای عدالت بعد از یکسال شکنجه و زندان توسط دژخیمان نظام سفاک اسلامی ایران به چوبه دار سپرده شد و به شهادت رسید. و بدینگونه ملت ستمدیده بلوچ از داشتن رهبری جوان؛اما توانا؛ جسور و اندیشمند محروم گردانیده شد.

شهید یعقوب مهرنهاد با سلاح اندیشه و قلم  خود و با اعتقاد به مبارزه مدنی و پرهیز از خشونت به دادخواهی از حقوق ملی  و رفع ستم از ملت بلوچ و مبارزه با نظام ظلم و جور اسلامی ایران برخاسته بود. امّا از آنجایی که رژیم ستم پیشه  اسلامی ایران حتی تاب فعالیتهای مدنی را هم در مناطق ملی نشین بر نمی تابد بعد از گذشت اندک زمانی از آغاز فعالیتهای انجمن جوانان صدای عدالت؛حاکمان جنایت پیشه رژیم اسلامی؛ دبیرکل آن یعقوب مهر نهاد را دستگیر و بعد از یک سال زندان و شکنجه ناجوانمردانه به چوبه دار سپرده و به شهادت رسانند. و بدین ترتیب نام این مبارز اندیشمند مدنی بعنوان اولین وبلاگ نویس اعدامی در تاریخ بشریت به ثبت می رسد.

رژیم سفاک اسلامی ایران تصور می کرد که شاید با اعدام یعقوب مهرنهاد می تواند اندیشه حق طلبی و مبارزه برای حقوق ملی در بلوچستان را تضعیف کند و یا برای مدتی به عقب به براند. غافل از این که شهادت یعقوب مهرنهاد؛ سمبل مبارزات مدنی بلوچستان به این حق طلبی وخواسته های ملی ملت بلوچ شتاب بیشتری می دهد و رژیم جنایتکار ایران  را در مقابل عزم یکپارچه نیروهای ملی بلوچستان و آزادیخواهان ایران و جهان قرار خواهد داد.
اکنون با گذشت سه سال از شهادت قهرمانانه یعقوب مهرنهاد نه تنها ذره ای از اراده وعزم ملت بلوچ  برای دستیابی به حقوق ملی خود نه کاسته است بلکه با گذشت هر روز ملت بلوچ با تلاش و مبارزه تک تک افراد و گروههای خود هر چه بیشتر به حقوق ملی؛ سیاسی  و انسانی خود نزدیکتر می شود. و از آنطرف رژیم فاشیستی ایران بیشتر و بیشتر به سراشیبی سرنگونی نزدیکتر و نزدیکتر می شود و می رود تا به ذباله دانی تاریخ به پیوند.
با گذشت سه سال از شهادت یعقوب مهرنهاد؛ نه تنها ذره ای از اندیشه و تفکر حق طلبی و عدالت خواهی ملت بلوچ  در رابطه با حقوق و حق حاکمیت ملی کاسته نشده است؛ بلکه با گذشت هر روز حقانیت مبارزه ملت بلوچ برای دستیابی به حقوق ملی و حق حاکمیت ملت بلوچ بر بلوچستان اشکارتر می شود از حمایت مردمی بیشتری بر خوردار می گردد. و از طرف دیگر محکومیت و انزجار بیشترجهانی  نظام فاشیستی ایران را بهمراه داشته است.
ضمن بزرگداشت خاطره شهادت یعقوب مهرنهاد و شهدای بلوچستان حزب مردم بلوچستان این اطمینان را به ملت بلوچ  می دهد که حزب مردم بلوچستان در راه رسیدن مردم بلوچستان به حاکمیت ملی لحظه ای از مبارزه و تلاش درنگ نخواهد کرد. و اطمینان دارد که دیر یا زود به برکت خون شهدای بلوچستان و مقاومت ملی ملت بلوچ که در حال شکل گیری است این درخت سترگ به بار خواهد نشست و ملت مغلوب و محروم بلوچ به حاکمیت ملی خویش دست خواهد یافت.
به امید رسیدن به حاکمیت ملی ملت بلوچ
حزب مردم بلوچستان
4 اوت 2011


۱ نظر:

  1. با تشكر از شما خوهران عزيز كه ياد اسطوره ي مارو زنده نگه ميداريد
    راستش من از نزديكان ايشون بودم
    ميخواستم بهتون بگم كه تاريخ 14 مرداد فقط تاريخ انتشار خبر شهادت ايشونه در واقع يعقوب عزيز سال 86 كه دستگير شدن بعد از چند ماه در زمستان همان سال در زندان تنها و بدور از خانواده تحت شكنجه شهيد شده بودند
    بعد از شهادت هيچكدام از افراد و دوستان و جوانان همكار خانوادش نگرفتن حتي براي دلجويي و همين الان هم خانواده اش طرد شده از طرف تمام آشنايان و دوستان
    كه البته بخاطر ترسي هست كه از حكومت دارند
    يعقوب ماه ها بود كه رفته بود اما همه گمان ميبردند كه بزودي آزاد شود
    روحش شاد
    ما بايد ادامه دهنده ي راهش باشيم تا خونش پايمال نشود
    لطفا اين اطلاعات رو به دوستان هم بده
    يعقوب خيلي غريب رفت
    باز هم تشكر

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید