۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

بمباران تبلیغاتی و باور های غلط جامعه،







آیا فرزند بیشتر یعنی زندگی بدتر و فرزند کمتر یعنی زندگی بهتر؟!!)بمباران تبلیغاتی و باور های غلط جامعه، شاید باعث شوند تا نظر نویسنده را؛ در قدم اول؛ عجیب و غریب ارزیابی کنید، ولی اگر نوشته را تا آخر بخوانید شاید که با من هم نظر گردید، و باشد که همین  همنظری سبب شود تا   جلوی یک اشتباه عظیم در زندگی خود را  بگیرید، اشتباهی که به تعبیر قران (ایمان آوری به  باطل) است:
وَاللَّـهُ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَ‌زَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ  أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللَّـهِ هُمْ يَكْفُرُ‌ونَ« نحل/72»  خداوند برای شما از جنس خودتان همسرانی قرار داد؛ و از همسرانتان برای شما فرزندان و نوه‌هایی به وجود آورد؛ و از پاکیزه‌ها به شما روزی داد؛ آیا به باطل ایمان می‌آورند، و نعمت خدا را انکار می‌کنند؟



 اشتباهی که به تعبیر قران گمراهی دور و ضرر بزرگ اقتصادی است:
(قَدْ خَسِرَ الَّذِینَ قَتَلُوا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَیرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِینَ)«به یقین آنها که فرزندان خود را از روی جهل و نادانی کشتند، گرفتار خسران شدند؛ (زیرا) آنچه را خدا به آنها روزی داده بود، بر خود تحریم کردند؛ و بر خدا افترا بستند. آنها گمراه شدند؛ و هدایت نیافته بودند» «الأنعام/140» 

پس دانستید که جواب  سوال ،از نظر نگارنده چیست: بله عکس قضیه درست است، یعنی  فرزند کمتر مساوی استبا زندگی بدتر و وفرزند زیادتر یعنی زندگی بهتر. 

و حالا  به دلایلم توجه کنید :

دلیل اول: بیشتر شدن خواهران و برادران
آیا داشتن برادر و خواهر خوب است ؟ اگر بله، پس شعار فرزند کمتر غلط است .و آیا این درست است که فرزندان مان بعد از مرگ ما، بی یار و یاور در  این دنیا رها شوند؟ اگر جواب بله است، پس فقط یک دختر و یک پسر داشته باشید !! 
دلیل دوم = داشتن عمو و عمه وووو
بر همین روند؛ آیا داشتن عموها و عمه ها و خاله ها و دایی ها و به دنبال  آن عمو زاده ها  و دایی زاده ها...... خوب است یا بد ؟ شما با انتخاب   شعار  فرزند کمتر، علاوه بر اینکه کودکانتان را از خواهر و برادر  بیشتر محروم میکنید که در قدم بعدی، نوه های خود را،  از دایی و عمه .... و عموزاده و خاله زاده  محروم میکنید آیا این کار خوبی است ؟
و بعد توجه داشته باشید که حیوانات، برادر و خواهر  و عمه و خاله  را نمیشناسنند و این شرف برای انسان است!
توجه کنید ما کسانی که الله به آنها فرزند کمی میدهد را ملامت نمیکنیم اما کسی که خود را با دست خود، فقط به خاطر حرف شیطان یا حرف غرب یا حرف مالتوس یهودی محروم کند، او در گمراهی میبینیم.
دلیل سوم : هم بازی برای بچه ها
داشتن همبازی یکی از نیازی های اساسی کودکان و نوجوانان است ، و برادران و خواهران، همبازی های  مطمئن و همیشه در دسترس هستند

دلیل چهارم  =  سرمایه گزاری در جایی مفید

میگویند  فرزند زیاد منجر به کمبود و فشار اقتصادی  و محرومیت  میشود  و در این دوران وانفسا نمیتوانیم از عهده مخارج برآییم 
در جواب اید عرض کنم که:
اولا  نباید تصور کنیم، یک خانواده چهار نفره با مخارج ماهانه یک ملیون ،وقتیکه  5نفره شد مخارجش میشود  1250000 تومان ... نه نه این نوع حساب کردن درست نیست 
زیرا  برق  آب و گاز و کرایه خانه و خیلی چیزهای دیگر تقریبا  همان است که قبلا بود 
دوما   بتجربه دیده شده زنی که فرزند کمتر دارد چون بیکار است بیشتربه  بیرون  از خانه میرود و هرچه بیشتر به بازار برود، بیشتر  پول خرج  خرید های بیهوده میکند!! حساب کردم اگر در خانه مینشست مخارج بزرگ کردن فرزند  بمراتب کمتر میشد و در همان حال پول را در جایی سرمایه گزاری کرده که بازده مفید  دارد! بلکه بهترین بازده را دارد. 
و حالا هم  که تازگی ها  مد شده ، زنان از سر بیکاری و بی مشغلگی میروند به خارج از کشور!! بعد میپرسیم چرا فرزندی به دنیا نمی آورید میگویند فشار اقتصادی نمیگذارد!!! 
غافل از اینکه خرج یک سفر به آنتالیای ترکیه، برابر است با  مخارج یک ساله بزرگ کردن فرزند و شاید بیشتر و سالانه یک و نیم  ملیون ایرانی میروند به آنتالیا برای تفریح!!!
 شخصی میگوید به همسرم گفتم این بار در سفر دبی، ترا  همراه با خود میبرم  زن گفت: ای مرد دیوانه شدی این 8 بچه قد و نیم قد را چه کنم ؟ 

دلیل پنجم = خوشحال شدن مادر 
با توجه به دلیل قبلی میدانم که سطحی نگران، میگویند:
آری تو میخواهی در بغل زنان، بچه ها باشند تا اسیر مردان گردند!
نه اینطور نیست من میگویم همین فطرت انسان است!  شما یک مورچه را که از  تمام عمرش را باید بر اساس فطرت کار کند، بردار و سر مبل بنشان و بگو کار نکن من برایت غذا میاورم این برایش عذاب است!
وانگهی،الله ی  مهربان اجر مادر را میدهد یکی اینکه، همیشه جوانی نیست فردا که پیر شد یک اخم ساده او، دل فرزندانش را بدرد میاورد و  فرزندان  نوکر بی جیره و مواجب میشوند! 
علاوه بر این ، یادم می آید که یک روز در خانه، بین کودکان تقسیم کار میکردم تا در کارهای خانه کمک کنند، دختر 8 ساله ام به شوخی گفت: بابا کار زبیر چیست ؟(زبیر یک و نیم  ساله) گفتم کار او از کار همه شما مفیدتر و مهم تر است 
با تعجب پرسیدند: چگونه؟ 
 گفتم وظیفه او خوشحال کردن همه افراد خانواده است او با حرکات کودکانه خود همه را شاد میکند! گفتند راست است! خصوصا همین حرکات مزد زحمات مادر است و خستگی را از تنش دور میکند!
آری بچه از همان روز اول (اگر بزرگ کردنش زحمت دارد )در همان حال مفید هم هست  وشادی حاصله از او! کمتر از شادی رفتن به آنتالیا نیست، باور کنید! 
تازه کسی که دنبال خوشی موقت است، او خوش است، اما شاد نیست  سعادت دایمی بدون زحمت بدست نمیاید ،
 پس سطحی نگریستن بس است! بچه داری، استعمار مادر نیست سرمایه گزاری اوست برای آینده!
 
دلیل مهم شیشم =کمتر شدن طلاق 
امروزه، طلاق در جامعه ما بیداد میکند، طلاق بعد از مرگ دومین مشکل بزرگی است که دامنگیر بشر شده  و میشود
زبیر یک و نیم ساله  و امثال زبیر؛ علاوه بر وظیفه شاد کردن  والدین، نقش زنجیر محکمی را نیز  بازی میکنند  و  پیوند خانوادگی را محکم نگه میدارند! 
هم پدر و هم مادر بخاطر محبتی که به فرزند دارند ( محبتی که زوال ندارد ) تنازل میکنند و این در نهایت بنفع خودشان  نیز هست، زیرا همانطور که گفتیم طلاق بعد از مرگ دومین مصیبت بزرگ برای بشریت است  

دلیل هفتم =  لوس و ننر نشدن فرزند
فرزند کمتر،  معمولا  باعث لوس و ننر شدن بچه ها میشود زیرا پدر مادر مجبور میشوند به هر ساز بچه برقصند و آنها چون هنوز پخته نیستند و عقلشان کامل نیست،باید گاهی نه بشنوند، اما گفتن این نه برای والدین تک فرزندی مشکل و گاهی غیر ممکن میشود و این در نهایت به ضرر فرزند تمام میشود و به دنبال آن، بضرر والدین 
ضمن اینکه در پنبه بزرگ کردن بچه ، و هر نیاز او را بر آوردن، همیشه نتیجه درست نمیدهد  و خیلی وقت ها باعث میشود تا او قدر نعمات را بدرستی نداند 

دلیل هشتم= بیمه شدن

 حالا کی ضمانت کرده(برای افرادی که یک یا دو فرزند دارند ) این دو  باقی بمانند ؟ مرگ که پیر و جوان نمیشناسد  و حوادث در کمینند   و کی ضامن است که حتما این بچه، صالح و فرمانبردار باشد ، داشتن فرزندان زیاد ضریب ایمنی را بالا میبرد و انسان ؛در وقت حوادث؛  بطور کلی، بازنده و خلع سلاح  نمیشود.

دلیل نهم = عصای پیری 

پول همه چیز نیست شخصی را میشناسم که خیلی پولدار است  ولی فقط دو فرزند داشت که بزرگ شدند و رفتند حالا البته او با پولش میتواند نوکر بگیرد آما آیا نوکر مثل فرزند، دلسوز و قابل اعتماد است؟ و تازه تکلیف آن شخصیکه پولدار نبوده و حالا دو فرزندش رفتند و زنش هم مرده چه میشود؟

اما اگر آدمی در کار خداوند دخالت نکند، فرزند آخر را در سنی به دنیا میاورد ، که معمولا تا پایان مرگ همراه اوست یا نوه ها همراه اویند اهمیت این مساله همراهی  را پیرانی میفهمند که هرچی دارند (اما تنهایند) و شب همدمی کنارشان نیست، و  تنها زندگی کردن  در خانه، ملال آور است 
متاسفانه اکثر این بلاها را خودمان سر خودمان میاوریم که در وقت جیک جیک مستانه، فکر زمستان نیستیم و از تعالیم دین دور شده ایم


But Only Allah keeps You Going!


نویسنده: 
 محمد باقر سجودى


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید