۱۳۹۰ مرداد ۲۷, پنجشنبه

آیا حزب مردم یک حزب پیشرو است؟



آیا حزب مردم یک حزب پیشرو است؟


رحیم بلوچستانی در مقاله خود تحت عنوان "استقلال طلبی...." استراتژی پنهان شده حزب مردم بلوچستان را در زیر چتر "فدرال طلبی" به عیان و صراحت کامل و روشن بیان کرد. کسانی مثل من که تا به حال به رهبران حزب اعتماد داشتند و آنها را فدرالیست میدانستند، متاسفانه سلب اعتماد شده است. مقاله ای را که من نوشته بودم برای رهبران حزب جهت درج در سایت
حزب ارسال کرده بودم من در مقاله مذکور اشاره کرده بودم که حزب مردم از اظهارات آقای رحیم بلوچستانی ناخشنود است و حاضر نشده است که نوشته او را در باره استقلال طلبی در سایت حزب منتشرکنند لذا پس از دریافت مقاله من آنها در مقابل یک کار انجام شده قرار میگیرند و مقاله رحیم بلوچستانی را قبل از مقاله من در فاصله 6 الی 8 ساعت انتشار میدهند. آنها تصمیم میگیرند که برای ماله کشی به اظهارات ناب سخنگوی دوم حزب ،مقاله ای از طرف یک فرد مجعول بنام گوهرام بلوچ تحت عنوان "استقلال طلبی حقی و اختیاری است که بایستی از آن دفاع کرد و آنرا برسمیت شناخت..." همراه با مقاله من تحت عنوان " آش آن قدر شور بود که خان هم فهمید" انتشار دهند. گوهرام درضمن دفاع جانبی از گفته های رحیم در چند جا اشاره میکند که استقلال طلبی را نباید جرم شناخت ، بلکه آنرا بایستی به رسمیت شناخت. من در مقاله خود نوشته ام که معتقد به آزادی عقیده هستم و به عقاید دیگران اگر چه مخالف باشم ولی احترام میگذارم و هرکسی آزاد است که عقاید و افکار خود از جمله استقلال طلبی را تبلیغ و منتشر نماید. من هرگز استقلال طلبی را جرم نمیدانم ولی بر خلاف دستور گوهرام بلوچ ، به رسمیت شناختن آنرا برای خودم الزامی نمی دانم. من هم معتقدم که من حقی ندارم که از دیگران بخواهم که آنها افکار و عقاید مرا که قبول ندارند به رسمیت بشناسند. احترام گذاشتن تا به رسمیت شناختن دو مقوله متفاوت هستند. اکنون از این جهت که حزب مردم علیرغم میل درونی خود اظهارات رحیم بلوچستانی را در تایید و به رسمیت شناختن استقلال طلبی در سایت حزب مردم انتشار داده است از این شفاف سازی آنها بسیار خوشنود هستم . مقاله گوهرام هم به نظر من نتوانست از شدت صراحتگویی رحیم بکاهد. گوهرام و رحیم هر دو اشاره میکنند که آنها تابع شرایط زمان هستند و براساس شرایط شعار میدهند و متقدند که اکنون شرایط برای شعاردادن "استقلال طلبی" مناسب نیست و فعلا" فصل شعاردادن "فدرالیسم در چهارچوب ایرانی دموکراتیک" است. اما تا آنجا که من میدانم یک حزب پیشرو همیشه خلاف جهت باد حرکت میکند و تابع شرایط نیست بلکه شرایط را به نفع اهداف خود تغییر میدهد. حالا که گوهرام تیوریسین حزب مردم و رحیم سخنگوی دوم حزب خود اظهار میدارند که با شرایط زمان خود را تطبیق میدهند و به قول معروف به هر جهتی که باد باشد آنها هم حرکت میکنند پس از گفته من که اگر بگویم یک حزب پسرو هستند نباید دوستان دلگیر شوند.

میربلوچ 17 اگورست 2011

۲ نظر:

  1. Aghaye mir baloch, agar ahzab va sazmanhaye mojode balochi pishrow va motaraghi nistand, shoma ke ham savadash ra darid, va ham tavanash ra, lot konid va hamfekranat ra yekja va mottahed kon va tashakkoli pishro ra bonyangozari kon. In tanha rahe elaj ast mellate baloch az in bi hezbi nejat peda konand!!!

    Karim B.

    پاسخحذف
  2. salam doste aziz agaye mir baloch
    magale shoma va rahim ra chand bar ba degate kamel khondam vali chizi dal bar pasro budane hezb nadidam tanha chizi ke man motavajeh shodam shoma ajolane va bedone hich dalil va borhani be hezb tohmat mizanid
    kolmir Baloch

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید