۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه









صحبتھای میربلوچ صنار ارزش علمی ندارند!! آقای میربلوچ شوونیست تر از 

فارسھای ناسیونالیست کور چشمان خود را بر روی این حقیقت آشکار می بندد کہ ۲

۵ تا ۳۰ میلیون فارس در ایران زندگی میکنند و حاکمیت

و قدرت را در انحصار 

دارند و بر بقیہ ملتھا ستم روا میدارند۔ آقای میربلوچ این تعداد از جمعیت فارس را 

قوم یا ملت خیالی نام می نھد کہ بہ مثابہ یک قوم وجود خارجی ندارد۔ آقای میربلوچ 

کاتولیک تر از پاپ، چنان در فارس و ایران ذوب شدہ است کہ وجدان خود را زیر 

پا نھادہ و گوی سبقت را از ھر فارس شوونیست در انکار حقیقت ربودہ است۔انکار 

وجود ملت فارس و خیالی خواندن آن بہ معنای این است کہ ملل بلوچ، کورد، عرب، 

ترک و ترکمن وجود خارجی ندارند و ساختہ و پرداختہ ذھن این ملل و دشمنان ایران 

ھستند۔ مھاجرت فارسھا بہ اقصی نقاط مختلف ایران برای کار و زندگی، ملیت آنھا 

را ملغی نمیکند۔ چہ مھاجرت بلوچھا از بلوچستان بہ دیگر نقاط ایران، تغییری در 

ملیت آنھا بوجود نمی آورد و آنھا را بہ ملت خیالی تبدیل نمیکند۔ این یک قاعدہ کلی 

است و ملت فارس در این مورد مستثنی نیست۔ آقای میربلوچ با خیالی خواندن ملت 

فارس، در تلاش است تا با آفتابہ بدست ، خون مھرنھادھا ، رویا سارانیھا، 

کمانگرھا، نداھا۔ ۔ ۔ را از دستان جنایت پیشہ حاکمیت فارس بشوید و دل فارسھای 

ناسیونالیست کور را بدست آوردہ سرسپردگی خویش را بدانھا بہ اثبات برساند۔ 

زمستان میرود ولی روسیاھی برای زغال میماند!!

بلوچ آزات 


۱۱ نظر:

  1. Waja baloch azat, tara hazar bar shabashent. Gajar wat gowashant ke ahan yak mellate ant o Iran e sara hokomat kanagaant, bale mai jatt o jahelen mir baloch, noken teorie dayagent o lotit e pema ahana beshodit o pahk o salleh pesh bedarit. Baren pa e wash hezmatia chize dayanti ya na ...

    Abdullah

    پاسخحذف
  2. درود بر شير مرد بلوج ازات بلوج

    پاسخحذف
  3. برای آنانکه با علم و دانش سیاسی حتی آشنایی کمی دارند، نظرات آقای میربلوچ بسی عمیق و ارزشمند می باشد. حقوق ملت بلوچ از راه افراط گرایی و بد و بیراه به این و آن نه تنهاکسب شدنی نیست ، بلکه نطفه آن غیر قابل رشد می باشد. آنان که فکر می کنند شئونیزم غیر ملی را با شئونیزم ملی عوض کنند و ملت ما سعادتمند میشود، باید بدانند که این افسانه خریداری ندارد. بار کج مهم نیست که نام صاحبش چیست، مال هر کس که باشد به مقصد نخواهد رسیدو اگر روزی برسد ، وسیله نقلیه آن از جان افتاده خواهد بود.حال آنکه بار کج شئونیزم شما را باید ملت بلوچ حمل نماید. ما بهروزی برای خلق خود می خواهیم ، نه بدبختی.

    پاسخحذف
  4. ھر روز از این باغ بری می رسدــ تازہ تر از تازہ تری می رسد!

    جناب آقای محمد ریگی! آنانکہ اندکی بہ علم و دانش سیاسی مسلح ھستند بہ نیکی دریافتہ اند کہ، نظرات آقای میربلوچ عمقی بیش از قوزک ِ پا ندارند۔گر چہ این را ھم گزاف گفتہ ام!باز ھم این را میدانیم کہ شوونیزم فارس فرزندانی از ملل تحت ستم از جملہ از میان ملت بلوچ را دستچین کردہ و در آب نمک خواباندہ تا سر ِ بزنگاہ بناگاہ سبز شوند و با افسونگری ِ’’ یک کشور و یک ملت‘‘ جلوہ گری نمایند۔
    ملت بلوچ حقوق پذیرفتہ شدہ ی خویش رااز منظر منشور حقوق بشر سازمان ملل می طلبدِ نہ کم و نہ بیش۔ کجای این خواست افراط گرایی و بد و بیراہ گفتن بہ این و آن است؟ چرا از نگاہ شما استقلال طلبی یک دشنام یا گناہ کبیرہ است؟ چرا آقای میربلوچ ھر وقت حرفی از استقلال بلوچستان میشنود غش میکند و رو بہ قبلہ می افتد؟ رک و پوست کندہ مزایای این ھشتاد و اندی سال در اشغال ایران بودن را برای ملت بلوچ بر شمارید۔ نترسید منافع خود را ھم بدون کتمان با مردم خویش در میان بگذارید۔ ولی سفسطہ بازی نکیند۔
    جناب ریگی، من حقیقتاً از ’’شئونیزم غیر ملی را با شئونیزم ملی‘‘ عوض کردن چیزی درک نکردم۔چرا کہ تاکنون با چنین مفاھیمی برخورد نکردہ ام! ملت تحت ستم حق طلب است نہ برتری طلب۔ کدام تشکیلات سیاسی بلوچ ادعای برتری ملت بلوچ را مطرح نمودہ است؟ آقا جان اتھام نزنید!!این حاکمیت جابر ِ فارس است کہ شوونیست است، کہ برای ھیچ ملتی در ایران کوچکترین حقی قایل نیست۔ ملت بلوچ عدالت خواہ است، اگر چہ جنابعالی عدالتخواھی را بار کج نام نھی!

    بھروزی ملت بلوچ در گرو استقلال و آزادی اوست۔

    بلوچ آزات

    پاسخحذف
  5. ھر دم از این باغ بری می رسد ۔۔۔

    صحیح است۔

    با پوزش از خوانندہ گان بابت اشتباہ۔

    بلوچ آزات

    پاسخحذف
  6. آقای ...آزاد اولا شما از خود نام و نشانی دارید یا که نه؟ اگر دارید لطف بفرمایید و با آن اسم قشنگ خود عقاید خویش را بنویسید به نظرم خیلی به جا تر خواهد بود چونکه بعضی هااز نوشته های پر معنای شما اگر بدشان آید به بلوچ های ستم دیده مان باز دشنام رگبار نکنند مثلا بگویند بلوچ فلان فلان شده چه می نویسد و ... ، بگذریم شما سئوالاتی از حقیر دارید ، متاسفانه جواب سئوالات شما در اینجا نمی گنجد . شما سخن از نود سال آورده اید راستش را بپرسی منظور آن ادیب و تاریخ دان عزیز برایم روشن نیست ، شاید شما و خانواده شما مستفل بوده و استقلال داشته اند و این بنده بی سواد از آن خبری ندارد ، اگر چنین است پوزش بسیار می طلبم! شما آورده اید که استفلال خود را از منشور حقوق بشر سازمان بین الملل می خواهید، منشور را جلو خود بگذارید و از آن این حق خود را بستانید اگر داد کسی حرفی ندارد یادت باشد بدون دست بردن به اسلحه و خونریزی براه انداختن. عزیز دل ما می گوییم آنچه به سر ما رفته ظلم و ستم و بی عدالتی بوده است و شکی در این نداریم ولی در مسئله چه کسی ظلم روا داشته و چرا و چگونه باید با آن مبارزه کرد با شما اختلاف نظر داریم. شما می فرمایید تنها راه استقلال ، ما می گوییم افغانستان مستل است و لی بهروزی کجاست ؟ شما می گویید که گناه پارس های شئونیست است که ما بدبختیم، ما می گوییم هزار و چهار صد سال از حکومت پارسها در ایران خبری نبوده، گذشته از همه وقتی دیگران مثل ترک ها ، مغول ها و ... حکومت ایران را می توانستند به دست خود گیرند چرا اجداد مستقل شما این هموطنان ما را آزاد نکرده و خود بر تخت حاکمیت کل ایران جلوس نبردند؟ مگر ایرانی ها آریایی نبودند یا ببخشید شما احتمالا فکر می کنید که بلوچ ها از بیخ عربند؟ عزیز اگر اجداد شما قبلا خیلی هومانیست بودند و نخواستند بر پارسها حکومت کنند ،ولی حالا که شعارهای شئونیستی و یا به قول خود شما آزادی خواهانه شما کلی شکفته و گل کرده بیایید و بر پارس ها چند سالی حکومت کنید ودق دلتان را در آورید .ما می خواهیم که بلوچها در کنار پارسها و دیگر ملل ایران زمین بر کل آن حکم ران شوند حتی بدون کدام شرط از پیش تعیین شده چون ما با هم برادریم. شما رفیق راه طالبان را ترجیح می دهید؟

    پاسخحذف
  7. آقای آزات آیا شما به جز استقلال استقلال گفتن و مجلس ترحیم گرفتن برای این و آن تروریست چیزی دیگر هم از دستتان بر می آید؟ اگر جوابتان بلی است از سوراخ گرمتان در آیید و مبارزه کنید. با حلوا حلوا گفتن دهانتان شیرین نمی شود.

    پاسخحذف
  8. میستر آزات سلام و درود به شما راج زرمبشی عزیز و گرامی، عقاید شما را مدتی است دنبال می کنم که به کجا می رسید. ولی می بینم که شما پای عزیزتان را خیلی دوست دارید و از گلیم و حریم بسی برون نهاده اید، می دانی عزیز خجالت هم بد چیزی نیست ، کنار تابوت راج زرمبش ایستاده اید و هارت و پورت براه انداخته اید که رژیم ج . اسلامی، بلوچی چند را دست چین کرده و در آب نمک برای روز مبادا نگه داشته و... ، شما با این فلسفه چه می خواهید بگویید؟ لابد قصد دارید بگویید که راج زرمبش زنده است و با ده عضوش خیلی قعال است و شاید که از اربابان عرب و ... خود هم چیزی عایدتان شود، آورده اید که آقای میربلوچ با شنیدن حرفی از استقلال بلوچستان غش می کند ،فکر می کنم ممکن است ایشان از خنده روده بر و غش کنند چونکه این ایده آن ده بزرگوار زرمبشی تنها خنده آور و مضحک است ، شما می گویید وی همچنان رو به قبله می افتد ، متاسفانه آقای میر را نمی شناسم ، به نظرم دلیل آن باید مسلمان ماندن ایشان باشد، مسلمان بودن خجالت آور نیست هر کس باید عقیده و مرامی داشته باشد . می دانید مشکل ما رو به قبله افتادن آقای میر نیست ،بلکه مشکل ما آن است که دستان مبارک شما زرمبشی ها در جیب قبله عالم پادشاه ریاض است. شما یک کم خجالت بکشید ، با سر نوشت ملت تان به خاطر چند ریال صعودی و دلار آمریکایی بازی نکنید. مگر آن پولهایی که اروپایی ها به شما هدیه می کنند و در آمدی که از تاکسی رانی دارید برای زندگی شرافتمندانه کافی نیست که با ساز عرب ها ی دشمن می رقصید؟ راستی شما را آقای سلمان خاشی متهم به مجلس ترحیم گرفتن برای تروریست ها نموده فکر کنم منظورش ، مجلس ترحیم ریگی در کشورهای اروپایی مد نظر ایشان باشد ، شما ای بزرگوار و بلوچ بزرگ در این باب چه می فرمایید؟

    پاسخحذف
  9. زھره خانم گرداننده وبلاگ "سرزمين من کجاست"
    گزاشتن کامنت يا اظھار نظر ھايی به قصد تھمت زنی عليه افراد و تشکلات سياسی بدون ارائه سند و مدرک محکمه پسند و آنھم از سوی افراد ناشناخته و پنھان در پشت اسامی مستعار ، نه تنھا در دفاع از حق آزادی بيان نيست بلکه نقشی انحرافی در دامن زدن به بحث ھای سازنده دارند۔ و گزاشتن اينگونه کامنت ھا از ارزش اين وبلاگ و زحمات ذيقيمت شما ميکاھند۔ با احترام رحيم بلوچستانی

    پاسخحذف
  10. ج-الف
    خدمت بلوچ آزات عرض کنم مسئله استقلال اسکاتلند با بلوچستان فرق می کند اولا اسکاتلند اشغال نشده - دومان اهمان طور که خودتان گفتید اسکاتلند هم دولت و هم مجلس خودش را دارد که با یک رفراندوم ساده می تواند مستقل شود-ولی دوستان راج زرمبش و خاص سخنگوی محترم راج چنان کینه ای از فارس به دل دارند مثل جن و بسم االه که هیچ راهی برای دیالوگ باقی نمانده مگر با تیر کلانشیکوف -سومان نه بلوچستان اسکاتلند هست و نه فارسها مثل انگلیسیها -بس دوستان این که هم فدرالیسم بود و هم استقلال طلب یک مسخره و شوخی بیش نیست.
    فدرالیسم یعنی با صداقت با تمامیت ارضی ایران احساس مسئولیت و خودت را مقید به تمام چیزهای که آینده این محدوده فدرال را شامل می شود مسئول بذانی.
    این مسئله دوستان راج و بقیه سازمانهای استقلال طلب که می خواهند هم با سازمانهای ایرانی و با فدرالیستها و هم با شخصیت های سیاسی ایرانی مثل این می ماند که ؛ شما به یکی دشنام و فحش خواهر مادر بدهید و بعد بگوئید امشب برای شما تشریف بیاورید منزل بنده.
    به نطر من صحبتهای آقای میر بلوچ اتفاقا خیلی با ارزش و به نظرم منطقی هم می باشند.
    به قول شاعر مرو بی کشتی دریای ای جان = شکار و شام بیت گورو کرانی.


    استقلالِ بلوچستان را نباید بہ زمان بعد از دموکرات شدن فارسھا موکول کرد!

    دوست عزیز آقای ج ۔ الف

    دقیقاً بہ ھمین دلیل کہ بلوچستان اشغال شدہ است و جنابعالی ھم معترف بہ این اشغالگری فارس ھستید، الزاماً، کلیہ جریانات سیاسی بلوچستان، یک صدا و یک جھت، برای پایان دادن بہ این اشغالگری وابتیاعِ استقلال بلوچستان حرکت نمایند۔
    با شما موافقم کہ نہ بلوچستان اسکاتلند است و نہ فارسھا مثل انگلیسیھا۔ بلوچستان بلحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دھھا سال با اسکاتلند فاصلہ دارد۔ این عقب ماندگی چیزی نیست جز نتیجہ ی اشغالگری و حاکمیت فارسھا بر بلوچستان۔ بلوچستانِ سرشار از منابع طبیعی چنانچہ بہ اشغال فارسھا و پنجابیھا در نمی آمد، قاطعانہ میتوان گفت کہ امروزہ چیزی کمتر از کشورھای عربیِ حاشیہ خلیج نداشت۔ اما آنچہ در مقایسہ فارسھا با انگلیسیھا گفتی،’’درّ ‘‘ گفتی!! واقعاً فارسھا با انگلیسیھا قابلِ قیاس نیستند۔ فارسھا، حتی نخبگان آنھا، بویی از دموکراسی نبردہ اند۔ دھھا سال زمان می برد تا دموکراسی در فرھنگ فارس نھادینہ شود۔ فدرالیسم خواستن از فارسھا بہ معنای ’’ چہ کوریں حیدر خیر ءِ لوٹگ‘‘ است۔
    دوست عزیز ! شما و کسانی امثال آقای میربلوچ بجای اینکہ استقلال و حاکمیت بلوچستان را بعنوان یک ’’ حق ‘‘ برای ملت بلوچ محفوظ بدارید، آنرا یک ’’ دشنام ‘‘ بہ حساب می آورید۔ در ھمان کشور شما ، بریتانیا، انگلیسیھا با استقلال طلبان اسکاتلندی سر میر مذاکرہ می نشینند، حیاتی ترین مسایل را بہ بحث میگذارند، بدون اینکہ مانند جنابعالی و آقای میربلوچ، قھر کنند و یا بہ گفتہ ی شما ، بگویند شما بہ ما دشنام دادہ اید، با ھم شام نوش جان میکنند۔
    بلوچ نباید بہ این دلیل کہ فارس دموکرات نیست، از حقِ قانونی خود کہ ھمانا استقلال بلوچستان است، بگذرد و یا آنرا بہ زمان بعد از دمکرات شدن فارسھا موکول کند۔ فارسی کہ حتی اپوزیسیون مترقی !! آن حاضر نیست کنگرہ ملیتھای ایران فدرال را بہ رسمیت بشناسد۔
    وظیفہ ی جریانات سیاسی و نیروھای آگاہ بلوچ است کہ بذر ِ استقلال بلوچستان را، در سرزمین اشغال شدہ ی بلوچستان بپاشند و با متانت و صبر و بردباری آنرا پرورش دھند تا بہ درختی تنومند و ماندگار تبدیل شود و در مقابل ھر تند بادِ سھمگینی سرافراز ایستادہ و مقاومت کند۔ دست یافتن بہ استقلال بلوچستان، نہ پروژہ ای یکروزہ است و نہ ھم بدون ھزینہ۔ ملت بلوچ با کسب آگاھیھای لازم و بازیافت اعتماد بنفس، بہ مصافِ اشغالگران ِ بلوچستان خواھد رفت۔
    عیب ءَ چہ باسکاں در کن، رند ءَ کمان اِت تیر بارت!

    بلوچ آزات

    پاسخحذف
  11. آقای آزات ، دیروز به خواست خواهر زهره و آقای رحیم بلوچستانی ما با یک سکوت سیاسی که به نفع مردم ما باشد موافقت کردیم ولی امروز می بینم باز هم گرد و خاک براه انداخته ای ، فکر می کنم که می خواهی راج زرمبش را زنده جلوه دهی ، مسئله ای نیست ما موافقیم . تا شما ده دایناسور آن زنده اید ، زرمبش هم به شکلی زنده خواهد بود. ترا به خدا ول کن و برو ، شما ده نفر وجود دارید و ما کاملا موافقیم.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید