۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

در زمان گذشته بلوچ بود و امانت و بلوچ بود (میآر )



در زمان گذشته بلوچ بود و امانت و بلوچ بود (میآر ) رستم دیهیم  فرزند پیربخش دیهیم  ساکن بنت و مقیم دشتیاری جهت حل یک اختلاف به  عنوان  میا نجیگر به منطقه مند بلو  سفر  کرده بود دیروز  به همراه  دو  نفر دیگر کشته شدند .

بنا به گفته شاهدان سه نفر مزبور به منزل آقای لال بخش که چند ماه  کشته شده بود آمده و  برادران لال بخش پس از راهنمای ا یشان به  مهمانخانه خود و خوراندن آبی دقایقی بعد در خانه خود  سه مهمان خود را به گلوله میبندند  و امروز تنی چند از معتمدین منطقه بنت و نیکشهر و چابهار و دشتیاری جهت تحویل گرفتن جنازه به مرز ایران و پاکستان در پیشن حضور داشتند و برادرآن لال بخش در یک تماس تلفنی با  بستگان رستم دیهیم اظهار داشتند نامبرده اشتباهی کشته شده در زمانی بلوچ دشمن خود را هرگز در خانه نه بلکه در محدوده خود نمی کشت و این را برای خود  یک لکه ننگ میدانست حال همان بلوچ در خانه  مهمان خود  را میکشد که جای بسیار نگرانی برای این قوم است

دیهیم از بنت 

۲ نظر:

  1. آری، کشتن مھمان حتی دشمن در منزل خود در زمانی در جامعہ و فرھنگ بلوچ ننگ بود۔ اما این فرھنگ زشت و ناروا را خوانین در بلوچستان بنیان نھادند۔در این زمینہ آقای عبدالکریم بلوچ کہ تاریخ زیبای خوانین بلوچستان رادر دست نگارش دارند، بیشترین اطلاعات را می توانند در اختیار خوانندگان وبلاگ شما قرار دھند۔آقای عبدالکریم بلوچ می توانند از پدر خانم خود مرحوم عیسی خان مبارکی شروع کنند کہ آقای عیسی خان چگونہ مھمانان خود را کشت؟ آقای عبدالکریم اطلاعات فراوانی دارند کہ خوانین چگونہ مھمانان خود را در سراسر بلوچستان بہ قتل رساندہ اند۔
    چنانچہ آقای عبدالکریم بلوچ در اینمورد بدون بر خورد شخصی و کینہ توزی اطلاعاتشان را در اختیار نسل امروز قرار دھند خدمت بزرگی بہ جامعہ بلوچ خواھند نمود۔

    بلوچستان سبز بات!

    بلوچ آزات

    پاسخحذف
  2. http://estoun.blogfa.com/post-277.aspx
    نعل وارونه بر دموکراسی!!!!!

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید