۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

شیوه صحیح انتقادکردن را از استقلال طلب بلوچ بیاموزیم / میربلوچ





میربلوچ

با این هم عصبیت، داد و فغانی که نویسنده در این مقاله دارد کاملا" گویا است که وی ناسیونالیستی بسیاراحساساتی است . او همفکران خود یعنی استقلال طلبان را "ملت بلوچ" خطاب میکند و بقیه بلوچ ها را که مخالف تجزیه و همفکر این دوستان نیستند مزدوران ملت فارس خطاب میکند.من یقین دارم که این دوست محترم برخوردهای شخصی با اشخاص فارس داشته است و در نتیجه متضرر شدن از نزدیکان فارس خودش ، دچار عصبیت مضمنی شده است که اینگونه دردهای درونی خود را بر سر ما بلوچها فرافکنی میکند. من ایشان را به خوبی درک میکنم و در این باره به وی حق میدهم و با ایشان اظهار همدردی میکنم. اما به یک نکته باید توجه داشت که ملت فارس دشمن ما نیست به همان نسبت که در ملت بلوچ افراد بیشعور و احمق پیدا میشود در ملت فارس هم افراد نادان و احمق بسیارند ولی ما نباید بعلت نالایقی و نا بخردی عده ای هرچند هم که زیاد باشند، تمامیت یک ملت را فاسد و ضد انسانی بدانیم. به گواهی تاریخی که جتی دشمنان ایران نوشته اند. ملت ایرانی نقش ارزنده ای در پیشبرد فرهنگ و تمدن جهانی داشته است. منظورم از ملت ایرانی تنها قوم فارس نیست بلکه سایر اقوام مثل کرد، لر، بلوچ، ترکمن ، عرب و ترک در این افتخارات هم سهیم هستند. 

نویسنده در سرنامه مقاله چند جمله بسیار زیبا نوشتنه اند" مشکل ما اینست کہ "انتقاد" بعنوان ابزاری مفید برای رفع و اصلاح اشتباھات و تشویق و تحسین برای یک کار مفید یا درست، ھنوز در جامعہ ی ما جایگاھی شایستہ پیدا نکردہ است۔ چنانچہ کسی بخود جرات دھد نظری ابراز دارد، اظھار عقیدہ ای کند، عدہ ای با عدم درک صحیح از انتقاد، آنرا دشمنی شخصی پنداشتہ، سیل انگھا و بی احترامیھا و ھتاکیھا نثارش می کنند، تا دیگر بار ھمت ِ قلم بدست گرفتن نکند۔"

انتظار میرفت که ابتدا ایشان به نوشته خودش توجه بیشتری میکرد و اصولی را که برای انتقاد کردن نوشته بود ، مراعات میکرد وبقول خودش سیل انگها و بی احترامیها و هتاکیهایی نظیر (نژادپرستی، ایرانپرست، القائات شوونیستی، سربازان پیادہ، بلوچھای پان ایرانیست، آریایی تبار بلوچ، آقایی چنان با تبار آریایی! خویش خوش است کہ احدی را در اطراف خود کہ خون آریایی! در شریان ھایش جریان نداشتہ باشد و از نژاد آریایی نباشد آدم بہ حساب نمی آورد۔ برتریِ نژادی موھوم، ایشان را بہ سمت" عقدہ ی حقارت"، آقای از ما بھتران، این آقا نژاد پرست، تا بہ این حد دریدہ نیست، این مھملات از تراوشات ذھن بیمار و نژاد پرست ایشان است، ھنگامہ ی ھوچیگران ھویت باختہ ی بی خاصیت، پریشان حالی وی را بہ خیال بافی کشاندہ، و.....) را نثار مخالفین فکری خود نمیکرد. حالا شما تصور کنید که این استقلال طلبان که به گفتار خودشان هیچ ارزشی قایل نیستند، به قدرت برسند آنگاه است که پوست را از سر کله مخالفان خود خواهند کند! به قول ضرب مثل مشهوری که میگویند: " سالی که آباد است از بهارش پیداست!"

میربلوچ




۹ نظر:

  1. خسته نباشيد اقاي مير بلوچ زحمات زيادي براي ايراني و تاريخ ايران متحمل مي شويد براي يك بار كه شده به خاطر همين نامت يك مقاله براي خلق بلوج بنويس جون فارسها تا دلتان بخاد ادم براي نوشتن اين اراجيف را دارند ولي ما بلوجها به غير از شما هيج كس را نداريم

    پاسخحذف
  2. كسي كه بردگي بلوچ ها را دوست دارد بلوج نيست يا اينكه سوادش اينقدر زياد هست كه ما متوجه نميشويم

    پاسخحذف
  3. کسانی که فکر می کنند با تحت فشار قرار دادن و بی توجهی و محرومیت می توانند هویت ملت بلوچ را بگیرند سخت در اشتباهند و باید بدانند این هویت اکتسابی نیست که از دست برود و یک امر محال را دنبال می کنند. اما این تبعیض ها و نابرابری ها به عنوان لکه ننگی در تاریخ ایرانی باقی خواهد ماند.

    پاسخحذف
  4. بلوچ مخالف تجزیه۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۶

    shalagh شلاق در انظار عموم سيستان و بلوچستان , بسیار بی رحمانه است ' نقش ارزنده ای ملت ایرانی در پیشبرد فرهنگ و تمدن جهانی داشته است.

    پاسخحذف
  5. بلوج مخالف ازادي بلوج نيست ايراني است

    پاسخحذف
  6. من ازدرک تمدن ايرانی بخوان تمدن ملت فارس( زيرا ساير ملل تحت ستم ايران بقول فارسها، وحشی وغيرمتمدن هستند ) که هميشه بوسيله جناب ميربلوچ وياران گجرپرستش، همانند پتکی آهنين برسرما کوبيده ميشود، عاجزم.
    ايرانی های مورد نظراين آقايان اگرمتمدن ميبودند، خمينی را ميليون ميليون درماه نمی ديدند. متمدن کسی است که جهت شرفياب شدن به بهشت، کليد به گردن آويزان نمی کند وازروی مين رد نميشود. ايرانی متمدن وپيشرفته کسی است که با دمکراسی سرآشتی ندارد. درايران که هيچ، سعی درتخريب دمکراسی غربی نيزدارد که با مبارزات مردم آن سامان حاصل شده است.
    تمدنی که نتيجه اش قتل وکشتار، دستگيری وشکنجه، اعدام وترور و... است، شايد زيبنده اين عزيزان باشد وملت بلوچ را نيازی به آن نيست.
    همين چند روزپيش رئيس جمهورايران، دراعتراض به لورفتن طرح ترورسفيرعربستان سعودی درواشنگتن اظهارداشت که " ملتهای متمدن نيازی به ترورندارند" آری وی درست فرمودند.
    آقای ميربلوچ! می پذيرد که مولوی عبدالملک ودهها مولوی وهزاران بلوچ ديگرچه دربلوچستان وخارج ازآن توسط رژيم حاکم برايران ترورشده اند؟ آيا وی می پذيرد که دکترعبدالرحمن قاسملو وسايررهبران کرد دراروپا توسط حکومت ايران به قتل ريسدند؟ دکترشاهپوربختيار، رجوی، فروهرها و... را چه کسانی ترورکردند؟ اگراين ترورها وجناياتی که همه روزه درگوشه وکنارايران اتفاق می افتند، توسط فارسها و نمايندگانش صورت ميپذيرند، درآنصورت بنا به فرمايشات جناب احمدی نژاد اين ملت نميتواند يک ملت متمدن باشد.
    یک استقلال طلب بلوچ

    پاسخحذف
  7. بلوچ مخالف تجزیه۲۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۲

    http://www.youtube.com/watch?v=9MEYfFsifQE شلاق در انظار عموم سيستان و بلوچستان , بسیار بی رحمانه است '

    پاسخحذف
  8. یکی از بزرگترین دروغ‌هایی که ما به تاریخ گفته‌ایم این است که ما فرهنگ و تمدن عظیمی داشته‌ایم، آخه عزیز من فرهنگ و تمدن مدرک می‌خواهد اگر یونانی‌ها یک کتاب از افلاتون نداشتند، یک کتاب از ارستو و یا… نداشتند، بنای پانتئن را نیز نداشتند، معماری‌های عظیم را نداشتند و بعد می‌گفتند که ما یونانی‌ها فرهنگی داشتیم که نمی‌دانید چه عظمتی داشت و آب از لب و دهان همه‌ی ما هم راه می‌افتاد، ما انصافاً به آن‌ها نمی‌گفتیم هر چیزی مدرک می‌خواهد؟… ما تمام چیزی که از قبل از اسلام داشته‌ایم سه چیز است. یکی تخت جمشید و معماری‌هایی که در آن قسمت وجود دارد که آن را هم همه مورخان گفته‌اند که یونانی‌ها ساختند که حالا فرض کنیم ایرانی‌ها ساخته‌اند. یک مانی نقاش داریم که آن هم نقاشی‌هایش باقی نمانده ولی به تواتر رسیده‌ایم که نقاش بزرگی بوده و ما او را پیامبر نیز تلقی می‌کنیم و یکی هم دانشگاه جُندی‌شاپور… که می‌گفتند در آنجا رشته‌ی پزشکی خیلی قوی بوده است، البته این را هم می‌دانید که وقتی مسیحیان مورد حمله واقع شدند، به طرف شرق عقب‌نشینی کردند و آمدند و جندی شاپور را ساختند و… حالا این‌ها را شما با یونان مقایسه کنید، ما صد ورق نوشته نداریم که با فرهنگ یونان قابل مقایسه باشد، حتی پنج ورق نیز نداریم

    پاسخحذف
  9. جنایات خمینی به خود او برمیگردد این دلیل محکمی نیست به بخاطر جنایات خمینی یک ملت را مورد اتهام قرار دهید این یک نوع راسیسم و نژادپرستی است.
    هیتلر ،استالین ، موسیلینی ، صدام و... جنایتکار بودند. آیا شما یمتیوانید بگوید که ملتهای آلمان،روس، ایتالیاو عراق جنایتکار هستند

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید