۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

مبارزبلوچ باید در متن جامعه و همراه با مردم باشد

۹ نظر:

  1. Wajaa Mir Baloch!
    Ometent ke drah o jord bate, man yak nobeshtanke dist ke shoma nobeshta kotag o odan nobeshtaget ke man Mohammad Karim Baloch haston o harche ke A wajaa kara nobeshtagant, mani saret moshtagant.
    Wajaa, e shomai hayal pa beh radent o man Mohammad Karim Baloch nahon. Cha e wati kara pahelli belo`t ya ke kasam o jan talak bor o e gappa rast kan ke man hama Mohammad Karim baloch on....
    Wash bate
    Akherdad Hosseinbor

    پاسخحذف
  2. تمامیت یک ملت را ذاتا" نا اهل دانستن ، نژادپرستی است." کینه‌ و نفرت خود را از کردها پنهان نمیدارد و میگوید: " ان کسانی که‌ همیشه‌ به‌ سوی سربازان و نیروهای پلیس سنگ و گلوله‌ پرتاب میکنند، حال از ما یاری می طلبند". شما در روزهای قبل سربازهای ما را می کشتید حال طلب یاری دارید. فاشیسم تا کجا؟

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. http://balochi.info/articles/art95۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۵:۰۲

    "این هم از تنظرهای تلخ تاریخ است که حتی فرزندان کسانی مثل آزات بلوچ و محمدکریم بلوچ فارس هستند".
    Mir Baloch

    پاسخحذف
  5. در مقاله مذکور اسم نویسنده آقای آخرداد حسین بر (محمدکریم بلوچ) ذکر شده است. آقای آخرداد با من تماس گرفتند و فرمودند که نویسنده مقاله ایشان نیستند و محمدکریم بلوچ را نمیشناسد. من از ایشان بشدت معذرت خواهی کردم و قول دادم که این اشتباه را تصحیح خواهم کرد. اکنون از شما تقاضا دارم که محبت کنید و اسم ایشان را از متن مقاله حذف کنید . تصحیح شده این مقاله به پیوست ارسال میشود.
    میربلوچ

    پاسخحذف
  6. بالاچ دودازھی۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۰

    جناب آقای مير بلوچ
    اين خلاف عرف و اخلاق ژورناليستی است که شما بدون اجازه نويسنده يک مقاله و آنھم با اسم مستعار، فقط با حدس و گمان خويش به اصطلاح دست به افشاگری بزنيد۔ تا حالا کسی نميدانست که واقعاً محمد کريم بلوچ ھمان جناب آقای آخرداد سپاھی، عضو سابق کميته مرکزی زرمبش و بقول شما شخص چون خودتان منفعل گشته و مشغول به رتق و فتق زندگی خانوادگی خويش ميباشد۔چنانچه آقای آخرداد سپاھی اقدام به تکذيب آن ننمايد مطمئناً ايشان با اسم محمد کريم بلوچ قلمفرسايی ميکرده اند و ما تاکنون نميدانسته ايم و در اينصورت به قدرت گمانه زنی شما ھمچنانکه برای آقای رحيم بندوئی که به اسم رحيم بلوچستانی مينوشت و درست حدس زده بوديد( چون آقای رحيم بندوئی تکذيب ننمود که ھيچ بلکه در مقاله اش آن را تأييد ھم کرد ) بوديد بايد تبريک گفت۔
    اما من شخصاً با اينگونه اعمال شما و آقای خسرو ملازھی که مقالات ديگران به اسم ديگران و آنھم از بغض و کينه فردی پخش ميکنيد، ھر چند که بر صد آنان باشم، صد درصد مخالفت ميکنم و آنرا عملی غير اصولی ميدانم۔ بھتر آن خواھد بود که صاحبان وبلاگ ھا و وبسايتھا مقالات را آن چنانکه که نويسندگانشان ميخواھند چاپ کنند و چنانچه با اين مسئله مشکلی دارند ھمان به که اقدام به چاپ و يا جواب آن نکنند۔ متأسفانه اين عمل قابل نکوھش به نظر ميرسد که در مورد ما بلوچھا بيشتر ميدان يافته است و اين جای تأسف است۔
    بالاچ دودازھی

    پاسخحذف
  7. واجه ميربلـوچ!
    فرد آنطرف خيابان حتما گمشده ای آسيميله شده است که می گفت: "من مست و تو ديوانه... مارا کـه بــرد خانـه".

    بلـوچ

    پاسخحذف
  8. جناب مير بلوچ و جناب آخرداد سپاھی

    زمانی که من پای اين مقاله کامنت نوشتم، وبلاگ "سرزمين من کجاست" ھنوز فرصت نفرموده بودند تا نظرات پيش از من را بگذارند تا از اين طريق متوجه اعتراض بلوچی(قسم جن طلاقی وتا اين اندازه سبک نماياندن )آقای آخرداد سپاھی و عذر خواھی "شديد" مير بلوچ شده باشم۔ از اينکه بخش ھايی از اظھار نظر بنده نامربوط مينمايد با وجود مقصر نبودنم، صميمانه عذر خواھی ميکنم۔ اما باز ھم يادآوری ميکنم که اينگونه کارھا برازنده شخصيت جناب مير بلوچ نميباشد و بقول معروف چرا عاقل کند کاری که بار(باز) آرد بشيمانی۔
    بالاچ دودازھی

    پاسخحذف
  9. اهداف پشت پرده ميربلوچ؟
    ميربلوچ گرامی محمد کريم بلوچ را به آخرداد حسين برترجمه کرده وبدينوسيله به نگارش بيوگرافی من پرداخته وهرچه بد وبيراه بوده را نثارفرد خيالی خود ساخته است.
    با وی تماس گرفتم ودليلش را جويا شدم. پاسخ داد که يکی ازدوستانش به وی گفته وخودش نيزحدس زده است که محمد کريم بلوچ بايد همان آخرداد حسين برباشد و.... وقراربه اصلاح شد.
    دربرخی ازسايتها ووبلاگها اسمم حذف شده واما بيوگرافی ناچيزاين حقيرهمچنان باقی است ودرجاهای ديگرهيچ اتفاقی نافتاده است. ميرعزيزمقاله را برعليه من نوشته است نه محمد کريم بلوچ. زيرا وی را نمی شناسد وصرفاً با حذف اسم، بيوگرافی به محمد کريم وصله نميشود.
    همگان ميدانند که بيش از۲۰ سال است که من هيچگونه فعاليت سياسی ندارم وبقول ميربلوچ پاسيو هستم ومشکلات خاص خود را دارم وشايد هم بيش از۱۰ سال باشد که درهيچ سايتی مقاله ننوشته ام. دليل اين اقدام جناب ميربلوچ برايم مشخص نشد که چه هدف پشت پرده ای را دنبال ميکرده است.
    درپايان فقط يادآورميشوم که دوستانی که قلم به دست ميگيرند، آينده نگری بيشتری داشته باشند وبا اقداماتی بچه گانه با زندگی وحيثيت ديگران بازی نکنند.
    آخرداد حسين بر

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید