۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

اطلاعیه کنگره ملیت های ایران فدرال در خصوص روز جهانی لغو اعدام

اطلاعیه کنگره ملیت های ایران فدرال در خصوص روز جهانی لغو اعدام







 ازسوی دیگر با این جملۀ طلائی دانتون که: ” قانون مجازات می کند اما انتقام نمی گیرد”، موضوع قصاص حموراپی که درتورات کپیه شده و درقران نیز(با امکان تبدیل به دیه یا وعدۀ بخشودگی گناهان) تعدیل شده، اما مطرح وتأئید گشته بود


 image001.jpg
کنگرۀ ملیتهای  ایران فدرال بمناسبت دهم اکتبرکه ” روز جهانی مبارزه برای لغو اعدام” است از تمام هموطنان در داخل و خارج ازکشوربا هر عقیده و مرامی که دارند دعوت می کند که جهت جلوگیری از اعدام درایران، صدای خود را در مخالفت با آن هرچه بلند ترسازیم و دراین راه پیگرانه با هم بکوشیم.


درعصر سنت بسبب ناشناخته بودن علل علمی و تجربی حوادث و پدیده ها، “ترس” برمحیط زندگی انسان حاکم بود وقانون قصاص (حموراپی :از 1792تا 1750 ق.م ) با وجود غیرانسانی بودنش، برای اعمال “ترس” بیشترجهت جلوگیری ازاتفاق وتوسعۀ “خشونت” ( قتل و جنایت ) قابل توجیه بنظر میرسید.


اما از یکسو وقتی “امیل دورکهیم” ثابت کرد که راه کم کردن جنایت و خود کُشی ایجاد محیطی است که اساس آن نه براِعمالِ “ترس” بیشتر، ازطریق “خشونت” برتر، بلکه ایجاد آنچنان محیط اجتماعی است که سطح “خشونت” و “ترس” ناشی از آنرا درمورد مکافات جرائم هرچه بیشتر پائین بیاورد تا کودکان و بزرگسالان روحیۀ اعمال “خشونت” توأم با” ترس ” را باخود نداشته باشند.


 از این ببعد مسئلۀ لغو حکم اعدام بعنوان نهائی ترین نوع خشونت واعمال ترس ازطرف دولت، جهت بوجود آمدن جامعه ای سالم (با حد اقل ترس و خشونت) بطورجدی درفرهنگ مدرن سیاسی و حقوقی کشورهای پیشرفته مورد توجه قرارگرفت.


 ازسوی دیگر با این جملۀ طلائی دانتون که: ” قانون مجازات می کند اما انتقام نمی گیرد”، موضوع قصاص حموراپی که درتورات کپیه شده و درقران نیز(با امکان تبدیل به دیه یا وعدۀ بخشودگی گناهان) تعدیل شده، اما مطرح وتأئید گشته بود، برای جامعۀ مدرن با محاکم و حقوق مبتنی برعلوم اجتماعی و حقوق بشرغیر قابل قبول شناخته شد.


 در نهایت انسان دوستانی چون مهاتما گاندی با اعلان اینکه برای مقابله با بدی وخشونت تنها باید با نیکی و عشق با آن ها مقابله کرد، وگرنه عقلا و منطقا بدی در برابر بدی وخشونت یا قصاص در مقابل خشونت و قتل ، درواقع افزایش بدی وخشونت و تداوم بخشیدن به آنست لذا امری است از نظر استراتژیک بیهوده و از نظرنوع عمل غیرانسانی . گاندی با پیشکسوتان و پیروانش برای همیشه دفتر ترس و خشونت را بر روی انسان دوستان بستند.


متاسفانه رهبران جمهوری اسلامی ایران که برای غارت و جنایت “از کهنه گورستان اعصار آمد ستند” نسبت به جمعیت ایران درمقایسه با سایرکشورها، سهامداربلند ترین تل های کشتارو اعدام (بخصوص جوانان) بوده و هستند. دولت ولایت فقیه ایران سال گذشته رتبۀ اول اعدام را در جهان نسبت به جمعیت کشورش داشته است.


بپا خیزیم تا مدافعان جهل و جنایت بیش از این رود خون درکشور برای تداوم غارت بی حسابشان جاری نسازند


کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال


8 اکتبر 2011

۳ نظر:

  1. درخصوص "روز جهانی لغو اعدام”

    .با سلام و درود بی پایان ، آری قانون می تواند کسی را که در دادگاه دموکراتیک مجرم شناخته شده است مجازات کند ولی اجازه انتقام گرفتن را نباید به کسی بدهد و انتقام بگیرد. مجازات اعدام عملی غیرانسانی است و باید از لوح قانون کلا برداشته شود.

    پاسخحذف
  2. حکم اعدام در هر جا و به هر شکلی که عملی شود محکوم است و قانون گذاران دول جهان آنرا باید به عنوان یک جنایت علیه بشریت شناخته و لغو نمایند.

    پاسخحذف
  3. روستای دهک سراوان و موسیقی محفل صاحبان(1)

    محسن شهرنازدار

    بخش اول
    http://anthropology.ir/node/3060

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید