۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

در ستایش آزادی بیان و آزادی پس از بیان ( گفتاری بر سخن رضا پهلوی :در مقابل نقض آزادی بیان کوتاه نمی‌‌آیم)



من سلطنت طلب نیستم اما حق طلب هستم با آنکه به نظام جمهوری دمکراتیک اعتقاد دارم اما شما را که برای بعضی‌ شاهزاده و برای طرفداران دو آتیشتان پادشاه و شهریار هستید به عنوان آقای رضا پهلوی دوست دارم و ستایش می‌کنم، وقتی‌ به شما و افکارتان رجوع می‌کنم و لقب شاهزاده را از شما میگیرم باز میبینم که همچنان قابل ستایشید، اگر تا دیروز ذرهای شک داشتم اما این چند جمله:  نقض آزادی بیان، آغاز استبداد است. هیچ فرد و یا قدرتی، تحت هیج شرایطی نباید حق آزادی بیان شهروندان را سلب و یا محدود نماید. یکی از اصول مبارزات ما رسیدن به آزادی بیان و اندیشه است و حفظ همیشگی آن. اگر آزادی بیان نباشد ٬ همه چیز از دست خواهد رفت
   
  مرا به یکی‌ از طرفداران جمهوری خواه شما تبدیل کرد و اگر روزی روزگاری ایران آزاد شد اول یک "نه "به نظام سلطنتی میدهم و اگر شما کاندید ریاست جمهوری شدید یک رای که حق من از دموکراسی است را به صندوقهای انتخاباتی میریزم و روی برگه‌ام خواهم نوشت رضا پهلوی!
آقای رضا پهلوی چشم اسفندیار ما ایرانیان همین عدم نقد پذیری و گوش ندادن به حرف  حق و ناحق رقیب است، به راستی‌ چرا باید میان شما و دیگر سرافرازانی چو  مهندس موسوی نازنین یکی‌ را انتخاب کرد چرا نمی‌توان به هر ۲ شما احترام گذشت و در راه بر قراری دموکراسی و آزادی وطن از هر ۲ شما استفاده کرد؟! 
آقای رضا پهلوی شما درست به هدف زدید اگر پدر شما ، نمی‌گویم پدر بزرگ که آن شرایط در زمان رضا شاه به هیچ عنوان مهیا نبود و اگر هر نقض حقوق بشری هم در زمان رضا شاه اتفاق افتاد تاریخ می‌نویسد به حساب یکپارچگی ایران و حفظ ایران اما در زمان محمد رضا شاه پهلوی همین نبود آزادی بیان باعث شد که سخن دلسوزانی چووو دکتر بختیار شنیده نشود و همگان دیدیم که وقتی‌ آتش روشن میشود هیچ چیز شفاف نیست و این شد که امروز میبینیم
به راستی‌ اگر کار گذاران فرهنگی‌ پدر شما به جای سانسور کتاب ولایت فقیه خمینی این شیاد کثیف را به تلوزیون میاوردند و در مناظرها به چالش میکشیدند چقدر ما امروز جلو بودیم؟ اگربه جای ممنوع کردن اندیشه و اعلامیه‌ی خمینی آن حرفها نقد میشد و در مطبوعات آزاد به چالش کشیده میشد چقدر ما جلو بودیم و حرف آخر و یک تقاضا از شما و هر آنکه که در فردای ایران قدرت را در دست میگیرد , باید و باید و باید ! در برابر آزادی بیان درباره مذهب و دین نیز همینگونه استوار بمانید و بخاطر اکثریت,  اقلیت را فدا نکنید، این راز موفقیت ایران و رهایی از جهل و خرافات است، من نامسلمان جمهوری خواه این کلامتان را به یادگار بر دیوار اتاقم آویزان خواهم کرد تا ببینم که فردای ایران آزاد اگر شما در قدرت بودید از من نامسلمان در برابر مسلمانان به عنوان یک انسان حمایت می‌کنید؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید