۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

خانھا و آقایان بلوچ! بیھودہ تلاش نکنید، فارسھا شما را از خود نمی دانند



خانھا و آقایان بلوچ! بیھودہ تلاش نکنید، فارسھا شما را از خود نمی دانند!! دوستانی کہ در بحثھای اینترنتی شرکت داشتہ اند، بخوبی در یافتہ اند کہ، آقای میربلوچ بہ مجردِ اینکہ در بحثی کم بیاورند، کلافہ گشتہ، مدتِ محدودی زبانِ قلم در کام میکشد، سکوت پیشہ میکند. این اما بہ معنای آن نیست کہ حضرتشان گوشہ ی عزلت اختیار کردہ تا بہ تفکر بنشیند و اصلاحِ اشتباہِ خویش نماید، خیر! بلکہ در این زمانِ غیبتِ صغری، بہ کلونینگ و تکثیرِ مبارکِ خویش می پردازد

. نمونہ ی بارز ِ کلونینگھای ایشان، امروز بہ نامھای محمد ریگی، سلمان خاشی و مھدی ریگی، بہ محیط بحثھای سالم، مفید و سازندہ ی بلوچھا سرازیر گشتہ، تا با تھدید، ھتاکی و حرمت شکنی، و زدن انگھا و تھمتھای ناروا و غیر مستند و ضد اخلاقی، بہ بلوچھای فعال سیاسی، بلکہ بتواند حتا برای روزی چند، اذھان عمومی را بہ انحراف بکشاند. در این ارتباط، نمی توان منصِف بود و از کارِ زیبا و کلونینگِ ھنرمندانہ ی آقای میربلوچ تمجید نکرد! میربلوچِ مسلح بہ علم روز، میداند کہ، کلونینگ باید مانندِ ’’رونوشت برابرِ اصل‘‘ باشد، بنا بر ھمین اصل علمی، المثنی ھای خود را از منطقہ ی جغرافیاییِ زیستِ خود، دستچین نمودہ است: محمد ریگی، سلمان خاشی و مھدی ریگی!! طنزِ تاریخ زیبا تر از این می شود؟ ھمچنین بیاد داریم کہ چند سال پیش، بحثِ استقلال بلوچستان بصورتِ سازمان یافتہ مطرح گردید و تشکیلاتی شد، آن موقع ھم بیش از ھمہ، این میربلوچ بود کہ، خود را بہ در و دیوار کوبید و تِز در داد کہ، ’’حاکمیت ملی بالاتر از استقلال است‘‘! و فتوا صادر کرد کہ، ’’حق تعیین سرنوشت بمثابہِ بردگی است‘‘! ھتاکی ھای آن زمان ایشان، ھنوز بیادگار ماندگار است. البتہ من از آقای میربلوچ و کلونینگھایش نہ دلرنجم بلکہ، در غصہ ام! در بحث ِ منافع ملی از دیدگاہ من اما، ھیچ کس ’’میر ءِ شنِک نھنت کہ کِچ ئی پِر مبیت‘‘! ما از منافع تعداد ِ اندکی از بلوچھا کہ از ادامہ ی اشغال بلوچستان سود می برند، آگاھیم و نیز آگاھیم کہ این اندک بلوچ ناآگاہ بہ منافع ملی خود، برای حفظ ِ تمامیت ارضی ایران و منفعت خویش، خواھد پذیرفت تا ھمراہ با اشغالگران شوونیست فارس، حتا ملت بلوچ را کشتار و نسل کشی نماید۔ اما آنچہ کہ عاقلانہ و منصفانہ و ھمچنین بہ صلاح است، نباید منافع اکثریت قاطع ملت بلوچ را، با آن کم شمار بلوچھا، سودا زد! مھم اما آنست کہ سیاستمداران و روشنفکران بلوچ بھوش باشند و این خطر را جدی بگیرند، با درایت و سعہ صدر تلاش نمودہ تا این قشر را بہ منافع ملی خود آگاہ نماید. من یک استقلال طلبم! ھمانگونہ کہ استقلال طلبی را برای خود حق میدانم، برای دیگران ھم این حق را قایلم کہ مخالف استقلال طلبی من باشند! من بہ فارسھا ـ عوام را نمی گویم ـ اعتماد ندارام! نخبہ و سیاستمدار این ملت، شوونیست ترین و نژادپرست ترین ملت دنیاست! فارسھا دیگر ملل ساکن در ایران را ھمسان خود نمی دانند، از نظر نخبگان و روشنفکران فارس، ملل غیر فارس، عوامل بیگانگانند و از نظر عوام ِ فارس، گدا گشنہ ھایی ھستند کہ اگر فارسھا بہ آنھا کمک نکنند، از گرسنگی خواھند مرد! ھمزیستی در ایران و با فارسھا سادہ انگاری است! یعقوب مھرنھاد را بیاد آورید! چنانچہ مھرنھاد فارس بود،آیا بعنوان اولین وبلاگ نویس ِ شھید، اینگونہ مظلوم، در فراموشخانہ ی اذھان فارسھا باقی می ماند؟ تردید نکنید کہ، اگر یعقوب فارس بود، امروز سمبل وبلاگ نویسان جھان بود، سالروز شھادت او سال از پارسال با شکوھتر برگزار می شد. خانھا و آقایان بلوچ! بیھودہ تلاش نکنید، فارسھا شما را از خود نمی دانند!! بھروزی ِ ملت ِ بلوچ، استقلال بلوچستان است!

 بلوچ آزات

۱۰ نظر:

  1. آقای آزات بلوچ ما نفهمیدیم

    این تیتر مقاله شما خانمها و آقایان

    است یا خانها و آقایان ممنون میشم اگر
    بخود زحمت داده و ما بیسوادان را راهنمای فرمایید،

    برایت آرزوی موفقیت میکنم

    جنگیان بلوچ

    پاسخحذف
  2. جهان شما چقدر کوتاه است. فکر می کنم که یکی از همسایگان آقای میر بلوچ باشی. شما آقای میر را حدس می زنم که چرا دوست ندارید نه بخاطر تنها خان بودن و کم علمی آن عزیز نیست بلکه در واقع احتمال قوی دارد که ایشان آدمی خیلی موفق تر از شما در جامعه و در خانواده خود می باشد مردم برای وی ارزش قائلند. شاید هم برای خود توانسته که کاری دست و پا کند، وقتی به کوچه و خیابان می رود مردم به وی سلام می کنند.
    ولی شما نه تنها هیچ موفقیتی ندارید، در جامعه ای که هستی فقط دستت به جیب بودجه و گرفتن امرار معاش مفت است. از سوی دیگر عضو سازمانی هستی که توسط حزب بعث عراق جهت متلاشی کردن ایران درست شده ، توسط یک بلوچ دزد و بی سواد سالها هم رهبری میشده و ... حالا هم همفکران زیادی از دست داده اید و حرف آخر نمی دانید چکار بکنید ، زورتان با جمهوری اسلامی نمی رسد به جان هسایه محترمتان افتاده اید. در ایران که هیچ در بلوچستان کوچکترین پایگاهی ندارید. مخصوصا از ایرانشهر به بالا از سازمان شما کسی چیزی نشنیده است. یا شما این منطقه را به خاطر میربلوچ و دشمنی کور کورانه با وی از بلوچستان طرد خواهید کرد. عزیز شما خدا را نمی شناسید ولی به نام ایزد که من میر بلوچ نیستم ، من یک دشمن جهل و نادانی هستم از ملتی و قومی بزرگ و قدرت مند، به هوش باش و در غربت با هسایه بلوچ خود به ناحق دشمنی نکن.

    پاسخحذف
  3. زهره خانم خیلی متاسفم که اجازه میدهید افراد بی نام و نشانی که روحشان با خشم و کین آلوده است به تخریب دیگران بپردازند. آیا شما در این میان هیچ مسولیتی احساس میکنید؟ آیا شما خودتان نمیدانید که میربلوچ کلونی ندارد و این شهامت را دارد که نظریه خود را بدور از ترس ترشرویان ابراز کند. آیا شما نمیتوانید آن کسی که میگوید "نوشته های میربلوچ صنار ارزش علمی ندارد" بپرسید که درجه علمی خود آقا چیست؟ خانم محترم این سبک وبلاگ نگاری شما پراکندگی و دلسردی برای بسیاری ایجاد خواهد کرد. اگر شما خودتان با این آقایان همراه هستید بحث دیگری است. من در اینجا اعلام میکنم که خط و مرز من با تجزیه طلب و استقلال طلب مشخص است و من با این دوستان هیچ بحثی ندارم. بگذارید همانطور که دلشان میخواهد آنان یک تاز در "سرزمین من کجاست باشند"
    والسلام
    میربلوچ

    پاسخحذف
  4. آقای -آزات؟ حرف هایت بوی بردگی بیشتر دارد تا آزات بودن. من محمد ریگی هستم. به خود می بالم که اجدادم هر گز برده نبوده اند. خان بودن در جهانی که شما زندگی می کنیدالیت بودن نامیده میشود . من از الیت بلوچستان هستم . می خواهم مردم سر زمین من مثل خودم الیت گونه فکر کنند و نه مثل آنانی که بوی بردگی از تار و پودشان غوغا می کند. شما آقای میر بلوچ را دوست ندارید مشکل شماست . ایشان هم از اسمشان پیداست که الیت زاده اند و هم از اندیشه شان. شما ادعای اسپارتاکوس بودن دارید ، موفق باشید ما دشمن شما نیستیم چون واقعا آزاده اندیشیم. ولی در جهان امروز بدون داشتن میرها ، ریگی ها و خاشی ها آیا می توانید استقلال بدست آورید . ما با اجازه و بدون اجازه شما بلوچ هستیم و بر عکس به بلوچ بودن شما شک واقعی داریم ، تقصیر میربلوچ نیست که با شما موافقت نمی کنیم ، با اجازه شما ما هم دانشگاه دیده و تحصیل کرده ایم و می توانیم خودمان فکر کنیم و تصمیم بگیریم. پارس ها شما را دوست ندارند دلیل برایمان نیست ، ما هم از بار عشق وافر به آنان خسته نیستیم.از دیدگاه ما جهان سیاست پیچیده تر از رمان عشقی پراندن است.

    پاسخحذف
  5. فکری که خودش در بند هست نمی تواند مرا آزاد کند
    جناب آزادخان بلوچ شما خان را تعریف بکنید تا ما متوجه بشویم خان چه موجودی است امروزه. نکند می گوی ما بلوچ هستیم هیچی نمی دانیم فقط کلمه خان را شنیده ایم و طوطی وار آنرا در هر محفلی تکرار می کنیم.موجود خان در ذهنی کسی می خواهد منا از بند آزد کند من آنرا درک نمی کنم. سرزمین شما در کدام مرحله از تکامل اجتماعی قرار گرفته و شما در چه مرحله ای از تکاملهای اجتماعی هستی همه اینها ذهن من حقیر را آزار می دهد که اینچنین ذهن بسیار عقب مانده ای آزادی را به من ارمغان نخواهد آورد. شما در پیچ خم ذهنی گیر کرده ای جامعه بلوچستان راه و مسیر صد ساله را رفته است و زمانیکه در ذهن شما کلمه خان گیر کرده که 8 ده هست که ما آنرا پشت سر گذاشته ایم وای بر من چه کسی من را آزاد می کند. این چنین ذهنیتی هر گز به آزادی نمی رسد این ذهنیت برده زمان است اسیر هست و گرفتار و در بند و نمی تواند من را آزاد بکند چون خودش در بند هست.

    پاسخحذف
  6. آزات بیا به بلوچستان و از اینجا حلوا حلوا کن. منتظر آمدنت هستم ای آزات مرد بزرگ. از میربلوچ خیلی دل پری داری. یادت باشد میربلوچ زهی ها شوخی زیاد سرشان نمی شود.

    پاسخحذف
  7. aghay-e Azat in ghowm va khish-e namak nashenas-e shoma :rik kaputi; ham be shoma ang va tohmat-e bi ja zade va naveshte ast ke Zrombesh ra kasi aslan va abadan namishenasad. momken ast in ham hamin mirbaluch bashad. vali Mirbaluch fekr konam ;rek kaput; ra namidanad ke kojast. shayad shabakeye jasusi darad va midanad ke alamshnge-ye shoma pushalist.

    پاسخحذف
  8. زهره بلوچ... سر زمین من کجاست۱۵ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۳

    میر بلوچ گرامی

    انتقاد شما بجا و درست است!! اما در رابطه با همراهی من با نظر دهندگان اشتباه فکر میکنید هیچکدام از نظر دهندگان را نمیشناسم

    اگر یادتان باشد بنده بخاطر انتشار مقالات شما در وبلاگ پهره مورد انتقاد قرار گرفتم و بنده را با شما همراه و همگام قرار دادند حالا

    از طرف شما دوست بزرگوار انتقاد میشوم انتقاد شما را میپزیرم و مقاله که فرمود ه بودید حذف خواهد شد از شما انتظار میرود

    منصفانه تر قضاوت کنید چون وبلاگ سر زمین من کجاست به‌‌ هیچ گروه و حزب خاصی‌ وابسته نیست و متعلق به‌‌ همه شما مردم

    خوب سر زمینم است

    سر بلند و پیروز باشید

    زهره بلوچ

    پاسخحذف
  9. دوستان عزیز سلام و خستہ نباشید!

    عنوان نوشتہ ی این حقیر بعلت اشتباہ تایپی، باعث ارائہ نظرات غلط از جانب خوانندہ گان آن گردیدہ است۔ از این بابت کہ دوستان بخاظر سھل انگاری بندہ بہ اشتباہ افتادہ اند، پوزش می طلبم۔
    عنوان درست این نظر کوتاہ:

    خانمھا و آقایان بلوچ! بیھودہ تلاش نکنید، فارسھا شما را از خود نمی دانند!

    میباشد۔

    چنانچہ دوستان کمی بیشتر دقیق میشدند، بہ اشتباہ بودن لفظ ِ ’’خانھا‘‘ در کنار ’’آقایان بلوچ!‘‘ پی می بردند۔

    لطفاً بر انگیختہ نشوید! چرا کہ ’’جوش‘‘ ، ’’ھوش‘‘ را از بین می برد!

    بھروزی ملت بلوچ در استقلال بلوچستان است!

    کامروا باشید!

    بلوچ آزات

    پاسخحذف
  10. آقای آزات من یک بلوچ غیر سیاسی هستم. خوب است که پوزش طلب نموده اید ولی باز شما به این مردم شریف تهمت غیر مستقیم نظر غلط نوشتن زده اید. فکرتان باشد اگر سیاست مداران اشتباهات کسی را ببخشند مردم بلوچ هرگز. شما هر وقت بر گردید ما جواب اینجا می خواهیم.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید