۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

محمد صابر ملک رئیسی، نوجوان بلوچ به ۵ سال حبس محکوم شد



محمد صابر ملک ریسی، نوجوان بلوچ پس از تحمل بیش از یکسال بازداشت از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۵ سال حبس و تبعید محکوم شد

.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این نوجوان بلوچ که در سن ۱۷ سالگی به دلیل عدم دسترسی ماموران وزارت اطلاعات به برادر بزرگ‌تر وی بازداشت شده بود پس از تحمل بیش از یک سال زندان در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.

بر اساس اظهارات برادر این زندانی وی می‌بایست دوران محکومیت خود را در زندان اردبیل و به دور از محل سکونت خانواده خود در سن ۱۸ سالگی تحمل کند که دوری مسافت بین این دو شهر خود محرومیت وی از ملاقات را نیز به همراه خواهد داشت.

محمد صابر ملک رئیسی در طی یک سال گذشته نیز از حق تحصیل محروم بوده است و بنا بر اظهارات برادر این زندانی تنها جرم وی رابطه برادری بوده است.

ماموران وزارات اطلاعات بار‌ها برای بازگشت برادر این زندانی به کشور اقدام به تهدید خانواده وی از طریق صدور حکم اعدام برای محمد صابر کردند.

با توجه به رای دادگاه انقلاب وی یکی از جوانترین زندانیانی است که با اتهام سیاسی امنیتی در زندان های جمهوری اسلامی ایران تحمل حبس خواهد کرد.

۱ نظر:

  1. میر مراد ریگی۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۴

    شکنجه ، حبس و تبعید نو جوان 17 ساله بلوچ صابر ملک رئیسی که به دلیل عدم دسترسی ماموران جاهل و ستمکار وزارت اطلاعات رژیم آخوندی به برادر بزرگ‌تر وی بازداشت شده بود محکوم است .
    رژیم جمهوری اسلامی و ایادی و اوباش ولی فقیه باید بدانند که کاسه صبر ملت بزرگ ایران لبریز شده است .
    هر جوبی که به سر فرزندان دلیر ایران زمین شکسته می شود ، هر ستمی که بر ما روا می شود ، هر فریادی که نیروهای جهل و ستم پرور و تاریک اندیش و کوته فکر
    آنان در گلویمان خفه می کنند بی جواب نخواهد ماند.
    آخوند ها ! خودتان با پای خود و خواست خود به مسجد ها درآیید ، ظلم بس است ، ستم بس است ، ما می خواهیم که جان و مال خود شما و فرزندان شما حفظ شود.
    مردم ما را یعنی ملت ایران را مجبور به آمدن به خیابان ها نکنید ، وقتی طوفان انقلاب وزیدن گیرد نه شما ونه ایادی و اوباش شما و نه جاش های تمام دنیا توان ایستادن جلوی آن رانخواهید داشت در آنوقت انقلاب تر و خشک را با هم خواهد رفت ، کسی به خود شما هیچ ، به فرزندان و نواده گان شما هم رحمی نخواهد کرد ، آقایان باور داشته باشید که به خاطر اشتباهات شما به خدا و دینش کسی رحم نخواهد کرد.
    امروز هنوز کمی وقت هست توبه کنید به ملت بزرگ ایران و به خداوند متعال مراجعه کنید و بعد از آن با پای خود به مسجدها روانه شوید ، من مطمئنم که مردم خردمند ما شما را درک خواهند کرد.
    باور کنید ما و فرزندان خود شما ارزش آن را داریم که زندگی بهتر و آزاد و پر رفاهی با اینهمه ثروت و دانش ملی داشته باشیم. اصلا وجود شما بر اریکه قدرت برایمان در قرن بیست و یکم خجالت آور است
    خود تان یک لحظه ایرانی و یا انسان وار فکر کنید . بس است به خود آیید . تشنه خون ریزی بودید ، کم نریخته اید ، پول خواستید ، نور چشمی های شما کلی پول در بانک های دنیا ذخیره کرده اند ، جنگ خواستید ، جنگیدیم ، خیلی وقت بود که آخوند بازی جهانی نداشتید ، حالا که پدر بر کسی نگذاشتید ، بس است .
    دانش یک چیز خیلی خیلی ضروری است « هر چه آغازی دارد پایانی هم دارد » خود تان گر نروید ، مجبورتان خواهیم کرد ، درست زمان پایان رسیده است.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید