۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

استقلال نه حقی است برای بلوچ و بلوچستان که به اين حق احترام گذاشت و نه امکان عملی شدن آن وجود دارد۔

بالاچ دودازھی

" شکی نیست که استقلال حق بدون قید و شرط این ملل بوده و مشکل زیادی در عصر حاضر ضد استقلال خواهی کشورهای مستعمره وجود ندارد."


جناب مھدی ريگی، جمله به حق و زيبای بالا از جنابعالی است۔ شک نکن۔ 

شما اگر وجدان و انصاف داريد، لطفاً برای من و امثال من با ھمين زبان ساده که در اينجا مثلاً ثابت کرده ای که:




استقلال نه حقی است برای بلوچ و بلوچستان که به اين حق احترام گذاشت و نه امکان عملی شدن آن وجود دارد۔ بسيار خوب ، بنده در مورد ھيچکدام از اين دو نکته يعنی نه استقلال به عنوان حق قابل دفاع با شما بحث دارم و ھم نه در مورد عملی بودن آن۔ اصلاً فرض بفرمائيد که دلايل شما بسيار محکم بوده و کسی را يارای دفاع از آن نيست و تسليم شده اند۔ 

آری، با ھمين زبان ساده و گويای خود در نوشته ھای آينده خود پيرامون ھمين بحث و جدل که فرموديد ادامه خواھند داشت و از نظر بنده واقعاً ھم بحثی سالم و ھم سازنده ھستند نظر تان را در مورد دو نکته زير بيان بفرمائيد:

۱- چگونه و با کدام دلايل ثابت ميفرمائيد که بلوچستان مستعمره فارسستان(باور بفرمائيد از کينه نمی گويم فارسستان، بلکه اسناد و شواھد و نقشه ھای تاريخی موجود اند که مناطق فارس زبان در سابق و خصوصاً دوران نادريان اسامی ای چون ترکستان، عربستان، فارسستان، لر ستان، بلوچستان، ترکمنستان رايج بوده اند) نبوده ونيست و به عنوان ملت، مليت، قوم، خلق،شما ھر چی بناميد من مشکلی ندارم،با حقوق سياسی، فرھنگی، اقتصادی و اجتماعی برابر با فارس ھا در سرزمين و يا کشور ايران بسر ميبرد۔

۲- اگر چون ديگران سرت را بمانند کبک در برف فرو نبرده و منکر وجود قوم، مليت، ملت و يا خلق فارس در ايران امروز نيستی، راه حل شما برای اينکه اين اقوام و يا۔۔۔۔۔ بی اصل و نسب و بی بته و تاريخ بلوچ،کورد، عرب، تورک، تورکمن، لرو ۔۔۔از فارس ھا اين ھمه بد نگويند و به کينه و نفرت بيشتر دامن نزنند و خدای نکرده دم گربه از طرف بلوچستان و پوزه اش از طرف کردستان صدمه ای نبيند و بتوانند با ھمديگر و با احساس برابر حس وطن دوستی ايرانی داشته و حس مالکيت يکسان بر اين سرزمين و کشور مشترک داشته باشند چيست؟ پيروز باشيد

بالاچ دودازھی




۲۰ نظر:

  1. آقای بالاچ دودا زهی با سلام ودرود ! شما چند بار تکرار کرده اید که آقای ریگی خیلی به زبان ساده نظرات خود را بیان داشته اند ، چند بار من هم نظر آن بنده خدا را مطالعه کردم ،راستش خیلی رک و راست همه چیز گفته شده ولی نتیجه گیری شما به گفته های ایشان زیاد گره نمی خورد ! چرا؟

    پاسخحذف
  2. جناب حضرت مھدی ! سرنوشت این 3 کشور، ایران،پاکستان و افغانستان شکستنشان است چہ شما بخواید و چہ نخواھد،بھتر آن است کہ شما بخاطر گجر سدّ راہ بلوچ و برادر خود نہ ایستی،

    پاسخحذف
  3. سلمان ترسو از خاش۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۶

    ناشناس دلیر ! راست می گویی خیلی مردی ! ولی نام مبارک خود را بنویس ! ما به همین جرات بزرگ شما راضی خواهیم شد ، بعدا اگر خواستی همه را به هم نابود کن! سه کشور نه ده تا قربان آن سبیلهای کوسه ات بکن.

    پاسخحذف
  4. جناب حميد ريک کپوتى با درود متقابل
    من ھم دقيقاً ھمين را ميگويم که بنده خدا رک و راست گفته است که استقلال حقى است قابل دفاع براى مستعمرات و آزادى آنان از استعمارگران و به معنى ديگر؛ از نظر ايشان رابطه حکومت گران فارس و سياستھاى حاکم بر کشور ايران با بلوچ ھا و ساير ملل ساکن ايران٬ رابطه اى است عادلانه و مسالمت آميز۔ لذا چنين حقى براى بلوچ ھا وجود ندارد۔ نتيجه و نکته ھمينجا است که بر خلاف ايشان رابطه فى مابين حکومتگران و حاشيه نشينان و مرزداران غيور رابطه مستمره و استعمارگر است۔
    براى اينکه اين رابطه را درک و لمس کنيم لازم نيست که به تاريخ گذشته و آن دور دورھا و چگونگى انضمام خونين بلوچستان از دوران قاجاريه و سپس دوران رضاشاه و حاکميت اربابھا و مالکان ايران و رعيتھاى بلوچ و غيره برگرديم۔ ھمين اکنون٬ ساده انديش ترين و بى سوادترين بلوچ ھا در دورافتاده ترين نقاط بلوچستان٬ مناسبات حکومتى جارى را رابطه حاکمان و محکومان٬ رابطه اى بسيار طالمانه تر از رابطه دوران استعمار و مستعمرات قرن 18 و 19 لمس ميکنند٬ ميفھمند و به آن باور دارند۔ اما جناب مھدى ريگى ميگويند اينچنين نيست۔ من(بالاچ دودازھى) خواستار دلايل ايشان در توجيه اينکه ھم اکنون بلوچستان مستعمره حکومت گران فارس(تأکيد ميکنم حکومتگران فارس) نبوده و نيست ميباشم۔ با ھمان رک و راستى که در ايشان باور داريم بيان بفرمايند۔ باور دارم که ايشان از کاربرد مقوله مستعمره بودن بلوچستان در ايران و پاکستان و استعمار گر خواندن ايران و پاکستان دورى خواھند جست۔ در عين حال باور دارم که نخواھند توانست چشمان خود را بر تبعيضات و نابرابرى ھاى موجود و مناسبات ظالمانه به بندند و منکر گردند۔ به ھمين دليل پرسيده ام که ايشان چه راه حلى را در مقابل مشى استقلال طلبى دارند؟ در جھت اينکه مردم بلوچ ھويت نيمه جان و در حال اضمحلال تاريخى خود را که ميراث ھزاران ساله نياکان مان است را بازيابند و براى تک تک بلوچ ھا از ھر دين و مذھب و با ھر مرام و مسلک سياسى و فرھنگى٬ احساس ايرانى بودن تقويت گردد و در درون اين مرزھاى مقدس آسمانى٬ احساس برابرى٬ برادرى و خواھرى با ھم ميھنان فارس برقرار شود چه مشى سياسى اى را جاںشين مشى استقلال طلبى مينمايند؟!!!
    اگر اين نتيجه گيرى با گفته ھاى ايشان گره نميخورد٬ جناب ريک کپوتى با بزرگوارى خود به بخشيد و من و ديگران ممنون خواھيم شد که نتيجه گيرى شما را با بيانى ديگر بخوانيم۔ در اينجا لازم است از مدير وبلاگ سرزمين من کجاست به خاطر ھدايت و مديريت اين بحث ھاى سالم و سازنده سپاسگزارى شود۔۔ بالاچ دودازھى

    پاسخحذف
  5. ۳۵۰ میلیارد دلار درآمد نفت چند سال گذشته است بعد از گذشت دهها سال هنوز همان تضادها و تبعیضات و جنگها و فقر و زندان و شکنجه ها ادامه دارند.براساس آمارھاى رسمى دولتى ھم اکنون بلوچستان بالاترين ميزان بيکارى٬ بيمارى و اعتياد در ایران را دارد. درمقايسه با ساير نقاط ايران اکٽريت جمعيت مردم بلوچ در زيرخط فقرزندگى ميکنند.

    پاسخحذف
  6. سياستھاى تبعيض گرانه حاکمان تمرکزگراى ايران وسلب حاکميت ملى مردم بلوچ بر سرزمين شان باعٽ عقب ماندگى در زمينه ھاى مختلف واجحافات فراوانى بر زندگى آنھا گرديده است

    پاسخحذف
  7. رژیم دست نشانده و وابسته نه تنھا بلوچستان را اشغال نمود بلکه بخشهای وسیعی ازخاک آنرا ضميمه استانهای دیگرنيز ساخت. رژيم تھاجم گسترده اى براى محو ھويت ملى مردم بلوچ با کاربست سياستھاى ھمانند سازى اجبارى از طريق نابود کردن تدريجى زبان، فرهنگ ، سنن، آداب ورسوم، لباس و مذهب مردم بلوچ۔

    پاسخحذف
  8. عقب افتادگی بلوچستان ازلحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ادبی وفرهنگی از نتایج نکبت بار دوران تسلط حکومت مستبد و تماميت خوا بوده است

    پاسخحذف
  9. مردم این مرز وبوم ھمواره توسط مهاجمان مورد اذیت وآزار، قتل وغارت قرار می گرفته، اموالشان به یغما و سرزمینشان به اشغال در آمده که در نتيجه مقاومت و مبارزه مردم بلوچ مھاجمين به بيرون رانده ميشند.

    پاسخحذف
  10. دردوران حکومت شاھان قاجار و پهلوی در ایران و استيلاى استعمار انگليس و به صلاحدید منافع سياسى و اقتصادى استعمارگران در منطقه، بخشى از سرزمين تاريخى بلوچستان که هم اکنون بنام بلوچستان غربی شناخته می شود اشغال و ضمیمه ایران گردید که نتيجتاً حاکمیت ملت بلوچ بر این بخش از سرزمين بلوچستان از آنان سلب شد.

    پاسخحذف
  11. ضمن این‌که -به دلایل گوناگون- شاید اساسا نتوان جمهوری اسلامی را «کشور»، مردمش را «ملت» و حکومتش را «دولت» نامید.

    پاسخحذف
  12. سیاست تضعیف و محتاج سازی کشورها با کوچک کردن کشورهای بزرگ و درآوردن کشورهای کوچکتر از دل این کشورها طرحی است که در دستور کار بوده است و در جاهای زیادی اجرا شده است، کوتاه اگر بگویم اینکه کار به جایی رسیده است که این سخن بوش که تا کار ایران یکسره نشود نظم مورد نظر قدرتمندان حاصل نمی شود

    پاسخحذف
  13. چه بپسندیم یا نپسندیم سرنوشت محتوم ایران با نابودی است اگر اجماعی بر اجرای این طرح صورت بگیرد انجام خواهد شد و ابایی ندارند از درگیری های زیاد در داخل و قربانیان فراوان، علم سیاست و روابط بین الملل برای پیشگیری از بروز چنین وضعیتی برای کشورها به کار می آید که از آن بهره گرفته نشده است و به قولی تلخ جواب داده شده و می شود، حالا هر چه ما فریاد بزنیم اینجا آنجا نیست و ما همان مردم جنگیم و چنین و چنان چندان کارساز نیست، آنها نیک از دست های خالی ما در جنگ هشت ساله و خالی شدن خزانه و ناتوانی در تأمین مایحتاج جنگ و مردم باخبرند و چندی است که تأمین منافع خود در دیگر نقاط را با سیاست های فعلی و بزرگی و وسعت کنونی کشور در تضاد می بینند

    پاسخحذف
  14. امریکا به دنبال نابودی ایران است

    پاسخحذف
  15. می بینم ناشناس ارجمند ما قطعاتی از گفته های افراد با دانش و بی دانش را اینجا منعکس نموده است. چیزی که خیلی برایم جالب و جاذب توجه بود قسمت زیر است « دردوران حکومت شاھان قاجار و پهلوی در ایران و استيلاى استعمار انگليس و به صلاحدید منافع سياسى و اقتصادى استعمارگران در منطقه، بخشى از سرزمين تاريخى بلوچستان که هم اکنون بنام بلوچستان غربی شناخته می شود اشغال و ضمیمه ایران گردید که نتيجتاً حاکمیت ملت بلوچ بر این بخش از سرزمين بلوچستان از آنان سلب شد». راستش منظور ناشناس دانشمند را متوجه نشدم - آقای ناشناس محترم شما می خواهید که ما پاکستانی بشویم؟ گناه ما چیست و بلوچهای نیمروز و فراه را به کی میبخشید؟ به عرض مبارکتان باید برسانم که اکثر قریب به اتفاق دانشمندان جهان و نه ایرانی و پارس معتقدند که بلوچ ها ایرانی الاصل هستند ، تئوری پاکستان پسند شما بر چه اصولی استوار است؟ شنیده بودم که عرب ها کوره دهی در اطراف حلب شام به نام البلوص یافته اند و در نشخوار های خویش آورده اند که بلوچ ها خدا نکرده عربند ، ولی تئوری شما مرا غافل گیر نموده است.
    امیدوارم که تئوری شما دلایل محکمی داشته باشد . به امید آنکه تئوری بلوچ پسند شمارا بزودی ببینیم. یا هو!

    پاسخحذف
  16. با سلام ودرود به بالاچ عزیز و همه هموطنان بالاخص بلوچ های عزیز! بنده گناهکار منتظر عکس العمل دوستان دیگر یعنی استقلال طلبان واقعی بالاخص آقای کریم بلوچ و عبدالله بلوچ می باشم ، پس از روشن شدن نظریات آن دوستان جوابی کلی برایتان خواهم نوشت.

    پاسخحذف
  17. طاهریان، سامانیان، صفاریان، غزنویان، بویهـیان، خوارزمشـاهیان، قره‌قویونلویان، آق‌قویونلویان، زندیان، قاجاریان اگر چه پادشاهان بزرگ و بنام بودند هیچ کدام سراسر ایران را زیر فرمان نداشتند. آن دیگران هم جز خاندان‌های کوچکی نبودند که هر کدام بر یک یا دو ولایت فرمانروا بودند ه در یک دوره که آل جلایر نیز بر بخش‌هایی فرمان می‌راندند، حدود بیست دودمان بر ایران فرمانروا بودند.

    پاسخحذف
  18. تمدن این ناحیه نشان می دهد که همزمان با تمدن های آسیای غربی در جنوب شرقی ایران، جوامع متمدن و پیشرفته ای زندگی می کرده اند. قدیمی ترین آثار و بقایای سکونت انسان که در این ناحیه به دست آمده عبارتند از قطعات استخوان، سنگ چخماق و ظروف سفالی ناهموار که از گل پخته درست شده است و با دست به آنها شکل داده اند.

    پاسخحذف
  19. سعید نفیسی" از مشاوران نزدیک رضاخان به وی پیشنهاد کرد نام کشور رسما به "ایران" تغییر یابد، این پیشنهاد در دی‌ماه ۱۳۱۳ شمسی رنگ واقعیت به خود گرفت.

    پاسخحذف
  20. بالاچ دودازھى۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۳

    دوست گرامى٬ ناشناس عزيز
    اولاً که انتخاب يک اسم مستعار برايتان خرجى ندارد و بھتر بود بجاى بمباران کردن اين ابزار مقدس براى آزادى بيان و تبادل انديشه ھاى سياسى با نام "ناشناس" فرصت ميکردى و ھمه نوشته ھاى يک جمله اى و پراکنده ات را يکجا مينوشتى تا خوانندگان ميفھميدند و حق ھم دارند بفھمند که شما چه ميگوئيد؟
    ثانياً؛ از کجا ميشود ميفھميد که اين ھمه ناشناس يک ناشناس ھستند؟
    دوستان عزيز کامنت گزار؛ بسيار بجا خواھد بود که ھم به خاطر احترام به عقايد خودتان و ھم احترام به خوانندگان اين وبلاگ تا قادر باشند پيوستگى نظرات را بھتر دريابند و تشخيص دھند که چه کسى و چه ميگويد٬ اسم مستعار ثابتى را براى خود انتخاب و از عنوان ناشناس دورى فرمائيد۔ فقط يک پيشنھاد است و حمل بر فضولى نفرمائيد٬ چون صلاح مملکت خويش خسروان دانند و فرمان اين وبلاگ ھم در دستان تواناى زھره خانم۔

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید