۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

بحث و جدل با این طبقه استقلال طلب به جز اتلاف وقت ما را به جایی نمیرساند

اتحاد، همبستگی

میربلوچ

من آقای مهدی ریگی را می شناسم . از آشنایی به دانش روز، صداقت  و پاکدلی او واقفم و از این جهت او را خطاب قرار میدهم.

آقا مهدی ریگی  من به این نتیجه رسیده ام که بحث و جدل با این طبقه استقلال طلب به جز اتلاف وقت ما را به جایی نمیرساند
. این گروه سالهاست که آرزو را در دل می پرورانند و نیک میدانند که  آخوندهای حاکم در ایران اهل سیاست نیستند. دوستان و دشمنان حقیقی ایران زمین  را نمیتوانند ازهم متمایز کنند . سیاست بی طرفی ندارند و منافع ملی مردم ایران را تشخیص نمیدهند. مذهب شیعه  را وسیله و ابزار خود قرار داده اند و با این وسیله اعمال ضد مردمی ، غارت سرمایه و ثروت این ملت را توجیه میکنند. مردم مسلمان ایران ابتدا به آخوندها اعتماد داشتند و هرگز فکر نمیکردند که آخوندها تا این حد خیانتکار و جبار باشند. در سیاست خارجی آخوندها کاملا شکست خورده اند . حاکمان جمهوری اسلامی سی و دو سال است که شعار برعلیه اسراییل و آمریکا میدهند . آثار تمام عقب ماندگی ، تورم، بیکاری ، ورشکستگی اقتصادی که نتیجه بی دانشی و بی لیاقتی آنها ست را به آمریکا نسبت میدهند. حتی با همسایگان ایران دشمنی میکنند و آنها را تهدید به صدور انقلاب خود میکنند. در نتیجه حکومت آخوندی چه از نظر داخلی و چه از لحاظ خارجی کاملا" زمینگیر شده است . تنها پول نفت و سرکوب شدید مخالفان داخلی است که این حکومت تا کنون دوام آورده است. همسایگان عرب ایران از حکومت مذهبی ایران دلخوشی ندارند و به شدت احساس نا امنی میکنند. لذا بارها به آمریکا متوسل شده اند که شاید آمریکایی ها با حمله نظامی ، با همان سبکی که  طالبان و یا صدام حسین را سرنگون کردند، ملایان را از قدرت بیاندازند

اکنون این استقلال طلبانی که شما با آنها جدل دارید سالهاست که همین حرفها را میزنند. یک دشمن فرضی بی خطری بنام ملت فارس به جای حکام دیکتاتوری ولایتی ساخته اند . تمام جنایات آخوندهای شیعی حاکم را به مردم فارس نسبت میدهند. دشمنی خود را با زبان فارسی ، تمدن ایرانی و ادبیات غنی زبان فارسی پنهان نمی کنند. تاریخ و مدنیت قدیم ایران را انکار میکنند. در صورتی که حتی دشمنان ایران مثل ابن خلدون و هردوت در آثار خود از تمدن و مدنیت ایرانیان مطالبی زیادی نوشته اند. یکی از عوامل اصلی پیشرفتهای هنری ، علمی، فلسفی و حتی نظام اداری و کشورداری مسلمانان ، ایرانیان بوده اند. حتی ما میدانیم که گرامر زبان عربی توسط یک ایرانی زبان شناس (سیبویه )تنظیم و نوشته شده است که تا امروز هم استفاده میشود.

آقای مهدی ریگی ، من استقلال طلبی این گروه را که اکثرا" از خوش نشینهای اروپا هستند درک می کنم ولی هر گز دشمنی آنان را با فرهنگ ایرانی درک نکردم من خودم را یک بلوچ ایرانی میدانم و به بلوچ بودنم و ایرانی بودنم افتخار میکنم. از دیکتار ، آخوند متعصب و وطن فروشان  و فرصت طلبان که نان را به نرخ روز می خورند ، بیزارم.

من از نزدیک با این دوستان ناسیونالیست آشنا هستم . در بحث و جدل، گفتارهایشان شعارگونه و تکراری است . در نوشتار و مقالات این شیوه به درستی مشهود است. تمام اعمال نابخردانه  شاه و شیخ را به حساب قوم فارس میگذارند. تا دلت بخواهد از ظلم و جنایت ، تبعیض و نابرابری، تحقیر و تحمیق  بر علیه ملت بلوچ برایت فاکت می آورند که همه درست و غیر قابل انکار است. اما روش استفاده دوستان مانند دزدانی است که سیاهی شب را دوست دارندو تبلیغ میکنند. باورکنید هر بار که خبر سرکوب  ، اعدام و شکنجه مردم بلوچ به گوششان میخورد خوشحال میشوند و این سیاهی و تیرگی خوراک چند روز آنهاست که میخواهند به شما ثابت کنند که  مردم فارس قابل اصلاح نیستند و ملت بلوچ نمیتوانند با آنها در زیر سقف یک کشور همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند. هر جنایت دیکتاتوری آخوندی بر علیه مردم بلوچ یک سند زنده برای اثبات نظرات آنهاست. اگر شما با نظر ات آنها مخالفت کنید. متهم به قجرپرست ، مزدور فارس ها، دشمن بلوچ و غیره میشوید. اگر نتوانستند نظر شما را برگردانند در نهایت میگویند که بسیار خوب ما نظر شما را به شرطی می پذیریم که به ما تعهد بدهی که  فارسها تمام حقوق بلوچها را باید بدهند و کوچکترین تبعیضی در کار نباشد. وقتی از آزادی و دموکراسی در ایران بحث می کنید. آنها نمیتوانند قبول کنند که مردم فارس بتوانند روزی دموکرات شوند!

استقلال طلبان خوش خیال نمیگویند که چه شیوه مبارزه ای را برای رسیدن به هدفشان در پیش دارند. به نظر من 4 راه برای رسیدن به استقلال بلوچستان قابل تصور است.

  1. مبارزه مسلحانه ، جنگ چریکی و از بین بردن عوامل نظامی و سیاسی که در نهایت باعث شورش و اعتصابات و جنگ داخلی با پشتیبانی مردم بلوچ و گرفتن حاکمیت از رژیم جمهوری اسلامی است.

  2. مبارزه و مقاومت مدنی که با روشنگری و به راه انداختن اعتصابات و تظاهرات مردم  بلوچ حکومت آخوندی را از بلوچستان بیرون بیندازند.

  3. منتظر باشند تا فارسها و حکومت ولایتی شیعی با همدیگر بجنگند همدیگر راحسابی ضعیف کنند و در نهایت مردم فارس بتوانند این حاکمیت دیکتاتوری را از کاربیندازند و به جای آن یک حکومت دموکراتیک تشکیل دهند . پس از آن عافیت طلبان استقلال میتوانند با مبارزه مدنی در یک حاکمیت دموکراتیک کشور خود را بنیان نهند. در صوریتکه این گروه اسرار میورزند که قوم فارس قابل اصلاح نیست و انتظار حکومت دموکراتیک توسط فارسها در ایران خیالی باطل است.

  4. بعلت  بیطرفی ،دشمن تراشی و حماقت آخوندی ، یک ابرقدرت مثل آمریکا به ایران حمله کند و این حکومت ضدبشری را که یک تهدید جدی برای منطقه و جهان است از بین ببرد و کشور ایران را مثل یوگسلاوی سابق به چند کشور کوچک تقسیم نماید. کشور بلوچستان را هم تحویل این گروه استقلال طلب بدهد.

بررسی این چهارمورد فوق الذکر از عهده بحث ما خارج است ولی بصور خلاصه میتوان گفت که مورد اول یعنی مبارزه مسلحانه نه در برنامه این گروه است و نه آنها تونایی چنین عملی را دارند. زیرا که مبارزه مسلحانه قبل از هر چیز بایستی از پشتیبانی مردم برخوردار باشد و الا نمیتواند دوام داشته باشد و به نتیجه برسد. رهبری و سازماندهی چنین تشکلی هم در توان آنها نیست. مبارزه مدنی برای عده ای که در خارج نشسته اند آرزویی بیش نیست. در داخل بلوچستان صدایی از استقلال طلبی به گوش نمیرسد و اگر هم چنین تفکری وجود داشته باشد بسیار ضعیف و اندک است. این شعارها تماما" از خارجه نشینان است . برای پیشبرد مبارزات مدنی ، روشنفکران جامعه باید در بین مردم باشند به آنها آگاهی و امید بدهند انگیزه مبارزاتی را در آنها تقویت کنند بطریقی که به خیابانها بیایند و در نهایت با اعتصابات عمومی و تحصن حکومت را فلج و از کار بیندازند.

شکل سوم هم یک نوع فرصت طلبی است که صبرکنند تا دیگران قربانی بدهند و ثمره اش را استقلال طلبان ببرند. مردم بلوچ فارغ از احساسات ناسیونالیستی ، جریاناتی را حمایت خواهند کرد که قربانی داده باشند و باعث سرنگونی آخوندهای ضد بشری شده باشند.

در مورد چهارم، فرض کنیم که آمریکا مثل عراق و یا افغانستان به ایران حمله کرد و حکومت آخوندی را از کار برکنار کرد. بر چه اساسی آمریکا میتواند به شما اعتماد کند و بلوچستان را از ایران جدا کند و در اختیار شما بگذارد. آیا شما توانسته اید کوششهایی بکنید که دراین مدت چندین ده پیشگام شوید مردان و زنان نیک اندیش ، جوانان دلیر و مبارز غیرتمند بلوچ  را با خود همراه کنید. آیا بیطرفی و بیغرضی شما مورد تایید مردم بلوچ و مقامات آمریکایی میباشد. آیا توانایی ، کاردانی در سیاست و کشورداری را در دانشگاها و یا سازمانهای اجتماعی اروپا شرکت داشته و فراگرفته اید یا فقط میخواهید با شعاردادن های دلسوزانه مشکلات جامعه بلوچ را حل و فصل نمایید.

درپایان از همه دردناکتر برای من این است که با چه قیمتی شما میخواهید بلوچستان را مستقل کنید. این اقوام ایرانی در طی قرنهای متمادی چنان در هم تنیده اند که جداکردن نژادی و قومی امکان پذیر نیست مگر با قهر و کشتار مردم بیگناه. این هم از تنظرهای تلخ تاریخ است که حتی فرزندان کسانی مثل آزات بلوچ  و محمدکریم بلوچ  فارس هستند.چون که از مادر فارس هستند و اگر پدرسالاری را در خانواده کناربگذاریم این فرزندان بر اساس زبان مادریشان فارس به حساب میآیند . این استقلال طلبان با فرزندان خود چه کار خواهند کرد. لابد خواهند گفت که این فرزندان خودشان انتخاب خواهند کرد!


میربلوچ  1 مهرماه 1390




۵ نظر:

  1. پاسخ به مهدی ها!
    فردی بنام مهدی ريگی که خودرا ايرانی معرفی کرده است ،خواهان بحث آزاد پيرامون استقلال بلوچستان ويا ادامه بردگی درچارچوب ايران وتحت حاکميت شوونيسم فارس شده است.
    اگرآقای مهدی ريگی خود را بلوچ معرفی ميکرد، بنده بدون هيچگونه قيد وشرطی با وی وارد گفتگو ميشدم وسعی ميکردم تا به تقويت گرايشات ملی و بپردازم وی را به وظائف ملی اش آشنا سازم.
    اما ازآنجائی که وی ايرانيست، پيش شرطی وجود خواهد داشت که بايد آقای مهدی ريگی به آن پاسخ دهد. پيش شرط جهت آغازاين بحث اين است که جناب ريگی بايد ايرانی بودن خويش را به اثبات برساند.
    برطبق قانون اساسی ايران، ايرانی کسی است که به زبان فارسی سخن گويد وپيرو مذهب تشيع باشد و.... درقانون اساسی ايران آمده است که بلوچ وکرد ويگران که شامل دو اصل بالا نيستند، ايرانی نيستند، زيرا نه ميتوانند رئيس جمهورشوند و نه ميتوانند وزارتی را تصاحب کنند و....
    اگربلوچ ايرانی ميبود، طبيعتاً کليه امتيازاتی برخوردارميبودند، که فارسها دارند.
    کريم ب

    پاسخحذف
  2. دشمنی آنان را با فرهنگ ایرانی درک نکردم????????????? اشغال سرزمین بلوچستان، در دنیایی که مدعی دموکراسی بوده و ادعای پیشرفت تمدن را دارد، بزرگترین بی عدالتی و ظلمی است که در بلوچستان اتفاق افتاده است. ملت مظلوم بلوچ در این اشغالگری مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته اند، و حکومتها به جای اینکه از مظلوم دفاع کنند، از ظالم و اشغالگر دفاع می کنند و صدور قطعنامه علیه ظالم را وتو می کنند و سازمان ملل و سازمان حقوق بشر به حقوق مظلومین رسیدگی نمی کنند. لذا عامل تمام ناهنجاریهای موجود در بلوچستان، بی عدالتی است؛ وقتی صاحبان حکومت، حقوق یک ملت مظلوم را نادیده بگیرند و آن را به رسمیت نشناسند و به حرف آنها گوش نکنند، ناامنی و ناهنجاری در دنیا حاکم می شود. تنها راه رسیدن به امنیت، اجرای عدالت و انصاف و شنیدن حرف مظلوم و حمایت از اوست.

    پاسخحذف
  3. آآقای لشکـر ميربلوچزهی نادرست می گوينـد.

    آقای آزات بلوچ را نمی شناسم اما با محمد کريم بلـوچ آشنا هستم. ايشان با جميع افراد خانواده بلوچ هستنـد. آقای ميربلوچزهی در مورد خانواده محمد کريم .بلوچ نادرست می گوينـد. اصول و پرنسيپ ژورناليستيکی ايجاب می کنــد که آقای لشکـر ميربلوچزهی بدليل نشر شايعه های بی اساس ازآقای محمد کريم بلوچ و خانواده وی معذرت خواهی کنـد.
    در صورتيکه ماموريتی از بالا يا پايين دارد که حرفی نيسـت زيرا مطمئنا به اصل « مامــور و معــذور» تا گور پايبند است. البته بعيد بنظر نمی رسد که آقای ميـر متاثر از « فرهنگ» پارس « يک دستی » زده اند تا بازار طلاعات نادرست و شايعات را در اينتر نت گرمتر کنـد.

    جوپاگ

    پاسخحذف
  4. در اینجا شما یک نمونه زنده از بیسوادی و جهالت و جعلکاری یک ناسیونالیست بلوچ "ناشناس" را مشاهده می کنید که چگونه یک بخشی از سخنان مولوی عبدالحمید اسماعیلزهی را کپی برداری کرده است و فقط کلمه "فلسطین" را که در متن اصلی بوده است با "بلوچستان" تغییر داده است. آیا شما میخواهید اینگونه بلوچستان مستقلی داشته باشید واداره کنیداین عمل زشت شما توهین به خوانندگان و همچنین به صاحب اصلی این گفتار است آیا شما فکر میکنید که خوانندگان مثل شماناسیونالیستهای افراطی کورذهن و بی خرد هستند؟
    توجه کنید به متن دستکاری شده مولوی عبدالحمید: "وی می گوید: اشغال سرزمین فلسطین، در دنیایی که مدعی دموکراسی بوده و ادعای پیشرفت تمدن را دارد، بزرگترین بی عدالتی و ظلمی است که در جهان معاصر اتفاق افتاده است. ملت مظلوم فلسطین در این اشغالگری مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته اند، و حکومتها به جای اینکه از مظلوم دفاع کنند، از ظالم و اشغالگر دفاع می کنند و صدور قطعنامه علیه ظالم را وتو می کنند و سازمان ملل و سازمان حقوق بشر به حقوق مظلومین رسیدگی نمی کنند. لذا عامل تمام ناهنجاریهای موجود در دنیا، بی عدالتی است؛ وقتی صاحبان حکومت، حقوق یک ملت مظلوم را نادیده بگیرند و آن را به رسمیت نشناسند و به حرف آنها گوش نکنند، ناامنی و ناهنجاری در دنیا حاکم می شود. تنها راه رسیدن به امنیت، اجرای عدالت و انصاف و شنیدن حرف مظلوم و حمایت از اوست." برای خواندن سخنرانی کامل مولوی عبدالحمید به لینک زیرین مراجعه کنید:
    http://balochi.info/balochestan/bal126

    پاسخحذف
  5. Aghaye Mirbalochzahi,

    Shoma ke Mohamad Krim Baloch ra

    namishnasid chera dar bare ash

    shayee parakani minkonid
    ??
    Az in Thaggiha dast bardar.
    Peer Bootay, Balay Meer Nabootay!


    .Baloch

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید