۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

انگار بلوچها قبلا تابع کشوری دیگر یا به قول مجهولشان بلوچستان بوده اند./.محمد ریگی

استقـلالِ بلوچستـان بهتريــن راهِ نجــاتِ ملـتِ بلــوچ /از روزی که این مقاله را خوانده ام دلم سخت گرفته، در خیابان ها چشم به زمین راه می روم، تو چشم کسی نگاه نمی کنم ، خدا نکرده کسی آنرا( مقاله فوق را) خوانده باشد و فکر کند که من بلوچ با وجودی که کسی دیگر هستم هم چنین اندیشه هایی دارم. پیش خودم سخت در خجالتم. اصلا نمی دانم چرا بعضی ها کاغذ سیاه می کنند.

چه چیزی را می خواهند با چنین منطقی و با چنین زبانی غیر متمدنانه و به چه کسی آن را ثابت می کنند؟ وای بر ما اگر ناجی ما تنها این ها هستند. در متنی نه چندان وسیع نویسنده حداقل سی و شش بار کلمه فاشیزم را خیلی راحت بکار برده انگار آشناترین و زیبا ترین کلمه ای باشد که یاد دارد. به ملت برادر پارس نسبت دادن هر چه ز زشتیها می دانسته دریغ نورزیده است. تاریخ جدیدی برای ایران نوشته است. به مکرر آورده است که تاریخ ایران از سال 1307 شمسی با روی کار آمدن رضا میر پنج آغاز میشود یعنی ایران همه اش هشتاد و سه سال تاریخ دارد. شاید نویسنده خیلی سیاست مداری بزرگ است و می خواهد دل تجزیه طلبان ترک و آذری و ترکمن و عرب به قول ایشان اللللاحوازی ها را بدست آورد. واگر قبول کند که تاریخ ایران چندین هزار سال قدمت دارد و در این وسط هر چه وحشی و بربر بر ما رانده ، اجداد همین دوستان تجزیه طلب دو آتشه ایشان بوده اند و یا امروز هستند پس نمی تواند ایران را به تنهایی تجزیه کند. شاید وی شیعه شده است و تقیه می کند ، در غیر این صورت عذری دیگر پذیرفته نخواهد شد. به غیر این وی گهی به نعل زده و گهی به میخ. جایی آورده که رژیم شاهنشاهی سرمایه کلان می اورده با هدف آسیمیلاسیون ملت بلوچ و در جایی دیگر آورده که اصلا از سرمایه گذاری خبری نبوده است به نظر م نظر ثانی حقیقت است. در جایی دیگر از فاکت تاریخی ثبت احوال و سرشماری مغرضانه سخنی آورده و حکومت مرکزی را متهم به اجبار کردن مردم جهت در آمدن به تابعیت ایران نموده است انگار بلوچها قبلا تابع کشوری دیگر یا به قول مجهولشان بلوچستان بوده اند. پدر بزرگ حقیر سی سال پیش در سن نود سالگی جهان را بدرود گفت وی بلوچستان مستقل را ندیده بود. اگر کسی بگوید بلوچستان حق استقلال دارد می توانم درکش کنم. ولی کسی را که دروغ می بافد هر گز. احمدی نژاد را یهودی خوانده این به معنای ضد یهود بودن و آنتی سمیت بودن و در نتیجه ضد آمریکایی بودن وی است. در ضمن در جایی دیگر ایشان حضرت مهدی را که مسلمانان شیعه و سنی منتظر وی هستند فقط یک شبح دانسته یعنی مسلمان بودن نویسنده هم زیر سوال است. نویسنده ای که قصد دارد دو ملت اصیل ایرانی را به جان هم باندازد چه هدفی را دنبال می کند؟ اگر جواب کسی استقلال بلوچستان است پس با نوشتن چنین مقاله هایی و بکار بردن زشت ترین کلمات موجود در ادبیات پارسی می تواند به این هدف رسید؟ عجب این جاست که نویسنده نمونه متمدنانه تجزیه کشورها را هم میداند ـ جدایی سوئد و نروژ را مثال زده ، توصیه می کنم که ایشان اول ببینند که نمایندگان و مردم آن دو ملت بزرگ چگونه مقالات خویش را علیه همدیگر می نوشتند و وقتی که نروژ مستقل شد چگونه برای کشور خود پادشاه انتخاب کرد. منطق و فرهنگ برای اروپاییان تنها وجود ندارند ما هم می توانیم از آنها حد اکثر استفاده را ببریم ، باور کنید ضرری ندارند.

استقـلالِ بلوچستـان بهتريــن راهِ نجــاتِ ملـتِ بلــوچ /



محمد ریگی

۱۰ نظر:

  1. Mohammad Rigi az baloch bodane khod sharm darad, va fekr mikonad ke mellate baloch hamishe barde va nokare biganegan bode ast, ghafel az inke toghe bardagi betore kamel ba amadane Reza khan va ba hamkarie sardar Eido khan e Rigi be gardane mardome baloch andakhte shod!!!
    Abad o azat bat Balochistan
    Abdullah

    پاسخحذف
  2. آقای محمد ریگی شما این گونه مقالات را جدی نگیرید زیرا که این ادعاها سندیتی ندارند بلکه یک بخش آن ذهنیات نویسنده است و بخش دیگرش عملکرد آخوندهای عرب زده است که نویسنده به پای ملت پارس می گدارد.
    عظمت ایران قبل از اسلام و حتی بعد از اسلام برای کسی پوشیده نیست این عظمت در حدی بوده است که حتی اقوام مهاجم زیادی از جمله اعراب مغولان و ترکها بارها به ایران یورش بردند و قرنها بر این سرزمین حکومت کردند هرچند تلاش کردند که فرهنگی پارسی را از بین ببرند . این مهاجمان نه تنها موفق از بین بردن فرهنگ ایرانی نشدند بلکه خود در آن حل شدند.
    به گفته ابن خلدون که خود از مسلمانان عرب است میگوید که ایرانیان باعث مدون شدن فرهنگ اسلامی از جمله فلسفه ، سیاست ، قانون و ... شده اند. اتفاقا" اکثر دانشمندان و فضلای اسلام که آثاری مهمی از آنها باقی است مثل ابن سینا،فارابی، ابوریحان بیرونی ، رازی، مولانا، نظامی ، سعدی، حافظ، مولانا و ....همه سنی مذهب بوده اند. میدانیم که مذهب شیعه بعد از سلسله صفوی در ایران حاکم شد . میتوان گفت که مذهب شیعه در آن زمان یک نوع ناسیونالیسم مذهبی بود که برای بیرون راندن اعراب به وجود آمد. از این جاست که آخوندها همراه سلاطین در نظام سیاسی کشور دخالت میکنند و این دو همیشه مکمل یکدیگر بوده اند تا سی و دو سال پیش که آخوندها ی شیعه خودشان تمامی حکومت ایران را در دست گرفتند. اقوام یا ملتهای مختلف ایران همیشه در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند. با تضعیف حکومت مرکزی ، گاهی حکومت های ملوک الطوایفی بوجود می آمده است که با تقویت مجدد حکومت مرکزی ، از بین میرفته اند.
    کسانی که اندک آشنایی با نظام دیکتاتوری داشته باشند هرگز جنایات و بیرحمیهای حاکمان را به پای یک ملت فرهیخته با سوابق تاریخی درخشان نمی گذارند. بیشتر آنهایی که امروز بر اریکه قدرت سوارند و بویی از انسانیت نبرده اند از خامنه و اردبیل و خلخالند نه از کرمان و شیراز و..
    محمد ریگی نوشته است که از خواندن این گونه مقالات نگران میشود و به فکر فرو میرودو... ولی من برعکس ایشان ، گاهی وقتها که خسته میشوم این سری مقاله ها که برایم بیشتر جنبه فکاهی دارند و دور از واقعیت میباشند میخوانم ، لحظه ای میخندم و رد میشوم.
    میربلوچ

    پاسخحذف
  3. آقای ريگـی آسيميله شدن و از خود بيگانگی باعث سرافکندگی است. بلوچ به هويت ملی خود افتخار می کند. به خود آييد و خويش را بشناسيد. آنگاه سربلند خواهی شد.

    پاسخحذف
  4. آقای محمد ریگی از بلوچ بودن آزات ، عبدالله و محمد کریم و امثالشان پیداست که شرم دارد. من برهانزهی هم از بلوچ بودن این افراد مشکوک ، شرم دارم. اگر عیدو خانها نبودند حالا فوقش ما پاکستانی و لاری نشین و ... بودیم. خدا را شکر که عیدوخانی در گذشته داشته ایم و خدا کند که امروز هم افرادی دور اندیش و آزاده اندیش در بین اپوزیسیون بلوچ رشد و نمو نمایند و گر نه کار ما را این افراد خود پرست و کوته اندیش که آن سوی نوک بینی خود را نمی بینند به زار می کشانند. هنوز به جایی نرسیده اند و میربلوچ ، میر سوبان و ریگی ها را به اعدام محکوم نموده اند. ما خلخالی نمی خواهیم اگر اقتصادی، علم و هنری می دانید بفرمایید شما آقای ما هستید و گر نه بروید در همانجایی که هستید کشکتان را بمالید یعنی ملت بلوچ به شما احتیاجی ندارد.

    پاسخحذف
  5. در زمان حاکمیت عربها، ترک ها ، مغول ها و ترکمن ها بر ایران زمین بلوچ ها و دیگر ملل ایرانی آسیمیله نشدند . واهمه شما امروز در قرن بیست و یکم آقای بلوچ مستعار، یک سفسطه بی ارزش بیش نیست. آخوندها ظلم و ستم بسیار بر ما ایرانیان روا میدارند ولی حل مشکلات ما تجزیه ایران نیست . بلکه آزادی ایران ، برادری و برابری تمام ملل ایران زمین و تشکیل یک فدراسیون مدرن بر اساس و موازین دموکراسی و حاکمیت قانون و برنامه برابری واقعی ملل ایران زمین می باشد. امیدواریم که سیاستمداران ملل ایران زمین بتوانند بدور از هر نوع تعصب و خود بینی به این خواست نیک با دور اندیشی و دانش سیاسی نوین و بشر دوستانه برسند. ما باید کشوری بسازیم که الگویی برای دیگران شود ، باور کنید توان وارزش آن را داریم.

    پاسخحذف
  6. Aghaye Mohsen ma kari be Iran e shoma nadarim ke anra tajzeye konim, shoma Balochistan e mara tajzeyeh kardeid va ma mikhahim dobare anra mottahed va yekparche besazim!!!
    Va amma aghaye Borhanzahi, ma mir baloch ra mishnasim ke ozve sazeman e mojahedin e kgalgh ast va nazaratash ra darad, vali aya shoma beh hoviiate mir suban aghahi darid? midanid ke vaghean chenin fardi vojod e khareji darad?
    Va inra bedanid ke Balochistan be mellate baloch taallogh darad, na be panjabi va fars.....
    Azad bad Balochistan
    Abdullah

    پاسخحذف
  7. مسعور رجوی رهبر مجاهدین خلق و رحیم زردکوهی بنیان گذار جنبش تجزیه طلبی هر دو از وطن فروشان و مزدوران صدام حسین دیکتار معدوم عراق می باشند این هر دو نفر برای گرفتن پول و امکانات به دست بوسی صدام رفتند و نام نیکی برای خود در وطن زادگاه خود بجا نگذاشته اند.
    آقای عبداله بهتر است شما فقط از طرف خودتان صحبت کنید به نظر نمی رسد که شما وکالتی یا نمایندگی از طرف ملت بلوچ داشته باشید اگر سخنگویی از طرف ملت به شما ارایه شده است بهتر است آنرا برای آگاهی عموم ارایه دهید و سپس از طرف ملت بلوچ حرف بزنید. اگر نه این هم یک نوع جعل یا بقولی تحمیل خودتان بعنوان سخنگویی ملت بلوچ است. شما امروز به احتمال خیلی زیاد در اروپا نشسته اید و وضعیت بلوچستان را در اروپا می بینید. امروز اکثریت قریب به اتفاق مردم بلوچستان در پشت سر مولوی عبدالحمید هستند. مولوی عبدالحمید از کسانی است که سرسختانه مخالف تجزیه بلوچستان از ایران است. او در هرفرصتی این نظریه خود را اعلام کرده و از آن شدیدا" حمایت میکند. اگر شما استقلال طلب هستید باور کنید که با یک اکثریت بزرگی از خود مردم بلوچ که مخالف استقلال هستندروبرو هستید. استقلال طلبی دوستان فقط یک بهانه است برای شانه خالی کردن از زیر بار مسولیت ، همبستگی با مردم و مبارزه بر علیه دیکتاتوری آخوندی.جریانات استقلال طلب از بیکاری به نشستهای محفلی روی می آورند، به دور از واقعیتهای جامعه بلوچستان و خواسته های بحق آنان که آزادی و دموکراسی و رفع تبغیض است به تعریف و تمجید از خود و ناسیونالیسم بلوچی می پردازند که بطبع آن دشمنی جعلی بنام ملت پارس علم میکنند و جنگ ملت ها را تحریک میکنند. سخنگوی استقلال طلبی که از افشای نام خود میترسد چطوری میخواهد کشوری را اداره کند!
    میربلوچ

    پاسخحذف
  8. آیا کسی که شما نمی شناسید حق سخن گفتن و اندیشیدن ندارد؟ حکومت شما از توفانش پیداست که چه حکومتی خواهد بود!

    پاسخحذف
  9. سخنم با عبدالله بود.

    پاسخحذف
  10. Aghaye mir baloch, man Abdullah e zrombesh nistam ke shoma hame chiz ra ghati kardeh va paye Rahim e Zardkohi ra beh onvane tajzie talab matrah kardeid. Avalan Rahim dar zamane hakemiate Saddam be Iraq narafte ta ba vey molaghat konad, dovoman inke Rahim hargez esteghlale Balochistan ra matrah nakarde ast. Agar sanad dari ro kon.
    Doste aziz, moshkel inast ke mellate baloch dar in charchobi ke beh name Iran vojod darad, hargez beh hoghoghe ensaniash nakhahad rasit. Vaghti ke chenin ast, che chizi mara payband midanad ke ta abad khod ra Irani bedanim? na servate iran baraye mast, na azadiash va na mazhabash.
    Motmaen bash, ke agar sharayete azadi bashad, hamin molavi Abdul Hamid ba in hame zolm va setami ke az akhondhaye hakem bar Iran va zabolihaye mozdor dideh ast, hargez hazer nakhahad bod ta khod ra irani benamad va beh irani bodane khod eftekhar konad.
    Na tanha molavi Abdul Hamid, balke tamame molaviha va mellate baloch dar Balochistani azad khahand tavanest azadie mazhabie khod ra dashteh bashand va bas.
    Agar chenin nist, beya va mard o mardane, astinha ra bala bezan va Tehran ra motaghaed kon ta beh baloch ha haman emkanat va azadi va ekhteyarati ra bedahand ke farsha darand, dar ansorat man ham ba shoma movafegh khaham bod va khod ra irani khaham danest va digaran ra niz motaghaed khahim sakht!!!! albate be sharti ke aval elam koni ke az mojahedine khalgh joda shodei!!!!
    Ba ehteram Abdullah

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید