۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

مذهب شیعه در آن زمان یک نوع ناسیونالیسم مذهبی بود که برای بیرون راندن اعراب به وجود آمد.::! میربلوچ



آقای محمد ریگی شما این گونه مقالات را جدی نگیرید زیرا که این ادعاها سندیتی ندارند بلکه یک بخش آن ذهنیات نویسنده است و بخش دیگرش عملکرد آخوندهای عرب زده است که نویسنده به پای ملت پارس می گدارد



عظمت ایران قبل از اسلام و حتی بعد از اسلام برای کسی پوشیده نیست این عظمت در حدی بوده است که حتی اقوام مهاجم زیادی از جمله اعراب مغولان و ترکها بارها به ایران یورش بردند و قرنها بر این سرزمین حکومت کردند هرچند تلاش کردند که فرهنگی پارسی را از بین ببرند . این مهاجمان نه تنها موفق از بین بردن فرهنگ ایرانی نشدند بلکه خود در آن حل شدند. 

به گفته ابن خلدون که خود از مسلمانان عرب است میگوید که ایرانیان باعث مدون شدن فرهنگ اسلامی از جمله فلسفه ، سیاست ، قانون و ... شده اند. اتفاقا" اکثر دانشمندان و فضلای اسلام که آثاری مهمی از آنها باقی است مثل ابن سینا،فارابی، ابوریحان بیرونی ، رازی، مولانا، نظامی ، سعدی، حافظ، مولانا و ....همه سنی مذهب بوده اند. میدانیم که مذهب شیعه بعد از سلسله صفوی در ایران حاکم شد . میتوان گفت که مذهب شیعه در آن زمان یک نوع ناسیونالیسم مذهبی بود که برای بیرون راندن اعراب به وجود آمد. از این جاست که آخوندها همراه سلاطین در نظام سیاسی کشور دخالت میکنند و این دو همیشه مکمل یکدیگر بوده اند تا سی و دو سال پیش که آخوندها ی شیعه خودشان تمامی حکومت ایران را در دست گرفتند. اقوام یا ملتهای مختلف ایران همیشه در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند. با تضعیف حکومت مرکزی ، گاهی حکومت های ملوک الطوایفی بوجود می آمده است که با تقویت مجدد حکومت مرکزی ، از بین میرفته اند.

کسانی که اندک آشنایی با نظام دیکتاتوری داشته باشند هرگز جنایات و بیرحمیهای حاکمان را به پای یک ملت فرهیخته با سوابق تاریخی درخشان نمی گذارند. بیشتر آنهایی که امروز بر اریکه قدرت سوارند و بویی از انسانیت نبرده اند از خامنه و اردبیل و خلخالند نه از کرمان و شیراز و..

محمد ریگی نوشته است که از خواندن این گونه مقالات نگران میشود و به فکر فرو میرودو... ولی من برعکس ایشان ، گاهی وقتها که خسته میشوم این سری مقاله ها که برایم بیشتر جنبه فکاهی دارند و دور از واقعیت میباشند میخوانم ، لحظه ای میخندم و رد میشوم.

میربلوچ

۵ نظر:

  1. آقای میر بلوچ در ارتباط با دلداری شما و سخنان دوستانه تان سپاس گذارم امیدوارم که موفق باشید. راستش را بپرسی اگر این چنین چرندیاتی یک خارجی می نوشت من هم لبخندی می زدم و رد می شدم. ولی این ها را ظاهرا چند تا فرد مشکوک و ماجراجو با نام مستعار بلوچ فرصت طلبانه سر هم بندی می کنند. احتمالا می خواهند سر زمین ما را به خاک و خون بکشانند. من اصلا فکر می کنم که این نویسنده ها بلوچ نیستند من نمی گویم در بین بلوچ ها تجزیه طلب وجود ندارد، اگر ما دزد داریم ، آدم کش و یاغی و گردنه گیر داریم می توان حدس زد که وجود چندتا فرد تجزیه طلب در بین جند میلیون بلوچ امری است عادی. اما بلوچ حتی بلوچ قاتل چه برسد به تجزیه طلب همیشه با جوانمردی و صداقت با حقایق روبرو شده و هر گز به دروغ و کذب جهت اهداف خود پناه نمی برد. در غیر این صورت شاید اینها نسل جدیدی از سیاست بازان بی اصول و نه سیاست مداران باشند که برایشان صداقت و جوانمردی و شرافت و ناموس بلوچی هیچ معنی نمی دهد. من شخصا قصد تکیه زدن بر اریکه قدرت در هیچ جای دنیا را بالاخص بلوچستان را ندارم ولی تا وقتیکه که در قید حیات هستم نخواهم گذاشت مشتی مشکوک بی وجدان بر این خطه از ایران با بکار بردن زور و چپاول و بکار گیری اسلحه و در نتیجه به خاک وخون نشاندن مردم این بوم و بر حکم ران شوند و من این قول را به شما و تمام ملت بلوچ می دهم. من معتقدم که تجزیه طلبان حق انتشار و تبلیغ اندیشه های مسالمت آمیز خود را باید داشته باشند مثل همه گروه های سیاسی دیگر ، بدون هر گونه تبعیضی. ولی در کشور کثیر الملت ایران هیچ کس و هیچ حزب و گروهی حق کاشتن تخم نفاق و افکاری را که شایع کننده فسق و فجور و خون ریزی و گسترش بد بینی قومی و ملی است ندارد . اگر روزی ملت بزرگ بلوچ از راه انتخابات دموکراتیک به کسی زشت منظر حتی تجزیه طلبان اجازه حکومت بدهد من حرفی ندارم و من کی هستم که حرفی داشته باشم.

    پاسخحذف
  2. نمی دانم محمد ریگی به این اون انگ می زنند. من فکر می کنم شما یک آخند زاده هستید. برای شما فارس شیعه و ایرانی بودن مهم هست. اگر شما رای گیری فقط از بلوچها داشته باشید 99% به استقلال بلوچستان رای خواهند داد. اون یک درصد افرادی وطن فروش مثل شما هستند که منافع شان وصل با ایرانی بودنشان هست.

    تجزیه ملت بلوچ شده است نه اینکه شناخت ملت بلوچ با بلوچ بودنش هست نه شما را با ایرانی بودن بلوچ میدانند. وقتی حرف از ایران شود فارس "Persian" تنها کلمه آشنا به جهان است نه بلوچ. پس در انجا بلوچ قوم یا ملتی مرده شده هست.

    پاسخحذف
  3. مستعار! خیلی پرتی عزیز! مگر ملا زاده و آخونده زاده نمی تواند بلوچ باشد؟ گناهش چیست؟

    پاسخحذف
  4. آقا یا خانم بلوچ مستعار ! آقای محمد ریگی تنها کسی بود که تا حالا دستگیری داماد مولوی عبدالحمید را غیر مستقیم محکوم نموده است. شما تئوری لرزانی را ارائه داده اید. بهتر است به فکر تئوری محکم تری باشید و گر نه می بازید.

    پاسخحذف
  5. مستعار عزیز ! آیا افغانی هستی، جملاتی که نوشته ای زیاد معنی روشن نمی دهد. یک بار دیگر به زبان پارسی بنویس عزیز دل << برادر شیر خرابت را نبینوم >>.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید