۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

.ما می خواهیم که بلوچها در کنار پارسها و دیگر ملل ایران زمین بر کل آن حکم ران شوند حتی بدون کدام شرط از پیش تعیین شده چون ما با هم برادریم.





آقای ...آزاد اولا شما از خود نام و نشانی دارید یا که نه؟ اگر دارید لطف بفرمایید و با آن اسم قشنگ خود عقاید خویش را بنویسید به نظرم خیلی به جا تر خواهد بود چونکه بعضی هااز نوشته های پر معنای شما اگر بدشان آید به بلوچ های ستم دیده مان باز دشنام رگبار نکنند مثلا بگویند بلوچ فلان فلان شده چه می نویسد و
... ، بگذریم شما سئوالاتی از حقیر دارید ، متاسفانه جواب سئوالات شما در اینجا نمی گنجد . شما سخن از نود سال آورده اید راستش را بپرسی منظور آن ادیب و تاریخ دان عزیز برایم روشن نیست ، شاید شما و خانواده شما مستفل بوده و استقلال داشته اند و این بنده بی سواد از آن خبری ندارد ، اگر چنین است پوزش بسیار می طلبم! شما آورده اید که استفلال خود را از منشور حقوق بشر سازمان بین الملل می خواهید، منشور را جلو خود بگذارید و از آن این حق خود را بستانید اگر داد کسی حرفی ندارد یادت باشد بدون دست بردن به اسلحه و خونریزی براه انداختن. عزیز دل ما می گوییم آنچه به سر ما رفته ظلم و ستم و بی عدالتی بوده است و شکی در این نداریم ولی در مسئله چه کسی ظلم روا داشته و چرا و چگونه باید با آن مبارزه کرد با شما اختلاف نظر داریم. شما می فرمایید تنها راه استقلال ، ما می گوییم افغانستان مستل است و لی بهروزی کجاست ؟ شما می گویید که گناه پارس های شئونیست است که ما بدبختیم، ما می گوییم هزار و چهار صد سال از حکومت پارسها در ایران خبری نبوده، گذشته از همه وقتی دیگران مثل ترک ها ، مغول ها و ... حکومت ایران را می توانستند به دست خود گیرند چرا اجداد مستقل شما این هموطنان ما را آزاد نکرده و خود بر تخت حاکمیت کل ایران جلوس نبردند؟ مگر ایرانی ها آریایی نبودند یا ببخشید شما احتمالا فکر می کنید که بلوچ ها از بیخ عربند؟ عزیز اگر اجداد شما قبلا خیلی هومانیست بودند و نخواستند بر پارسها حکومت کنند ،ولی حالا که شعارهای شئونیستی و یا به قول خود شما آزادی خواهانه شما کلی شکفته و گل کرده بیایید و بر پارس ها چند سالی حکومت کنید ودق دلتان را در آورید .ما می خواهیم که بلوچها در کنار پارسها و دیگر ملل ایران زمین بر کل آن حکم ران شوند حتی بدون کدام شرط از پیش تعیین شده چون ما با هم برادریم. شما رفیق راه طالبان را ترجیح می دهید؟

محمد ریگی 




۱ نظر:

  1. Hahahaha aghaye Mohammad Rigi. Kheli sade hasti. Hokomat kardan bar farsha arzanie khodat bad! lotf kon va az farsha eltemas kon ta be baloch ha ejaze bedahand ta dar payetakhtetan nomaz bekhanand!!!
    Balochha mostaghell bode and va bar in shakki nist. Lotf kon va be tarikh Balochistan morajeeh befarma!!!
    Karim Baloch

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید