۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

جهانی علیه اعدام!


بیانیه شماره 2 جهت امضا
 روز جهانی علیه اعدام، مناسبت دیگری است که تمام انسانهای آزاده و متمدن، در سراسر جهان، بگرد یک خواست و مطالبه انسانی، ممنوعیت قتل عمد، چه دولتی و چه غیردولتی، گرد آیند.
در این روز، باید جهانی علیه اعدام را به میدان آورد. نفرت و انزجار خود، از این توحش و انتقامجویی قرون وسطایی، که بنام قانون و عدالت در دستان قدرت های حاکم، از ایران و عراق و سوریه و سودان و عربستان سعودی، تا چین و آمریکا و ژاپن، هنوز برفراز سر بشریت قرن بیست و دو در پرواز است، و هر روز در یک گوشه این جهان "متمدن" و "غیرمتمدن"  قربانی میگیرد، را نشان داد.  


اعدام، نه قتل بر اثر فقر و تصادف، یا ناشی از خشم و خشونتی "خارج از کنترل" شخصی مردم، که قتل عمد و نقشه مند دولتی و ناشی از خشونت سازمان یافته قدرت های حاکم است. خشونت و جنایتی که با سلطه کامل قدرت های حاکم بر امکانات مادی جامعه، با اتکا به قانون و دادگاه و قاضی و زندان، و توسط نهادی که خود را "خدمتگذار مردم" اعلام کرده است، صورت میگیرد.
اگر جامعه متهم پرونده یک قتل شخصی، که بر اثر تصادف، یا بیماری روانی، یا منفعت مادی و شخصی، مرتکب جنایتی میشود، را جانی و قتل اش را ضایعه، اعلام میکند و آن را مردود میداند! اگر جامعه بر زخم بازماندگان قربانیان قتل و جنایت شخصی، مرهم میگذارد! با "قانون اعدام"،  قتل دولتی به مراتب شنیع تر، بعنوان عدالت و "دفاع از منافع مردم" تقدیس میشود، و کسی بر جنازه قربانی این قتل ها، سکه ترحم انسانی هم پرتاب نمی کند! 
در بررسی کیس های قتل های شخصی میتوان، برای جلوگیری از جنایت، دهها و دهها فاکتور بازدارنده و قابل کنترلی که  میتوانست مانع از ارتکاب قتل شود  را برشمرد! در صدور و اجرای حکم اعدام، این قتل دولتی که در کمال "خونسردی، صورت میگیرد، برای صدور و اجرای قتل تمام فاکتور ها سنجیده و فکر شده است! ساعت و روز و میدان ارتکاب به قتل از پیش معلوم شده است! به قربانی در زنجیر، خبر مراسم قتل هم داده شده است! اعدام، قتل و جنایتی به مراتب شنیع تر و کثیف تر و سهمناک تر از هر قتل دیگری است.    
بشریت قرن بیست و دو، شایسته این توحش قرون وسطایی نیست! توحشی که تنها و تنها توسط قدرت های مطلق حاکم، و در بی اختیاری همان مردم و انسانهایی که بنام آنها حکومت میشود، و بنام آنها جنایات و توحش دولتی سازمان داده میشود، صورت میگیرد. 
جامعه باید هرگونه دست درازی به زندگی و سلامت شهروندان، به هر دلیل و بهانه ای را ممنوع کند!
مردم در هر گوشه ای از این کره خاکی، که حکم اعدامی در آن صادر و اجرا میشود، باید راسا و به نیروی خود، قانون انسانی خود را به اجرا در آورند! 
باید چوبه های دار، میدانهای تیر، صندلی های مرگ و قضات و دادگاههای ضد انسانی که چنین احکامی صادر میکنند، و صحنه هایی که برای اجرای این قتل های نقشه مند چیده شده است، را به نیروی خود، به نیروی جمعی خود، تماما برچید و بر سر سازمان دهندگانش خراب کرد!
باید نشان داد که اکثریت مردم در سراسر جهان، قدرت و صلاحیت اجرای عدالت انسانی، خود را دارند! عدالتی که در آن نه توحش قرون وسطایی و انتقامجویانه چشم در مقابل چشم و "قصاص" و ..،  که حفظ و مصونیت جامعه و شهروندان آن، مبنا است! یک رکن این مصونیت، کنترل قدرت های حاکم،  و جلوگیری از سازمان دادن قتل و جنایت و خشونت دولتی است، که  بنام مردم و منافع آنها صورت میگیرد.
  انجمن دفاع از پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
توجه! توضیح: نهادها؛ سازمانها؛ جریانات مترقی و دوستان عزیز! در صورت حمایت از این بیانیه جهت پیشبرد اهداف  لطفا امضا کنید. از طریق آدرس ائمیهای زیر اطلاع بدهند.
peiam@hotmail.com
amirabbaspakyari@yahoo.se
(amir_1709@yahoo.com
 برای دستیابی به یک دنیای بهتر در ایران و جهان: مجازات اعدام باید فورا لغو گردد. اعدام یا هر نوع مجازات متضمن تعرض به جسم افراد ( نقض عضو؛ تنبیه بدنی و غیره) تحت هر شرایطی ممنوع است. همچنین مجازات حبس ابد باید لغو شود!
  اول اکتبر ۲۰۱۲
امضاها
توفیق محمدی. غلام حسین صالحی. شهلا سعیدی. دلیر رزاقی. امیر عباس پاکیاری. علی رضا بیداریان. داوود شهبازی راد.
 شیرین شکرزاده. شهین رزاقی. حمید رضا براتیان.لادن داو. مینا ایرانی.اصغرمهدی زاده.محسن هاشمی.میترا حسین هاشم
احمد ضمیری.محمد مبارک شاهی.آرش راد.محسن دارایی.علی محمدیان.نوشین پرند.حسین یزدان پژوه.علیرضا منصوری
رویا منصوری.فاطمه هادی زاده.ساناز کاوه.بهرام تورانی.محبوبه عزیزی.محمد مومنی.سحرجوانمردی.زهراجوانمردی
عبدالشریف یعغوبی.نیما کبیریان.فرزان هاشمیان.علیرضا جهان پژوه.سعیده سبزه ها.نصیرلازمپور.حسام آریا.محمدحسین بالاگر
آرمان صالحی.حسین خبازیان.مژگان مه شهبازی.سیروس رعوفی.الهه جعفری.میثم اسدی.شهرام عزیزی.هدایت غلامی.
محمدعلی زارع یزدی.شیواشریفی.سمانه مرزبانی خامنه.محسن قدیری.فرهادسیاری


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید