۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

اطلاعيه محکومیت عملیات تروريستی در شھرستان چابھار- بلوچستان



بنا به اطلاعات موجود در رسانه ھا و اخبار منطقه ای، روز جمعه ۲۸ مھرماه شھرستان چابھاردر بلوچستان شاھد عملياتی تروريستی بود که مسئوليت آنرا "حرکت انصار ايران" به عھده گرفته است۔ 
آنچه که روشن است چرخه باطل توليد و باز توليد خشونت از سوی هژمونی طلبان ایدولوژیک و فرقه ای دولتی حاکم بر ايران و ھمچنين محکومان مورد تبعيض وجان به لب رسيده اھل سنت تکرار ميگردد۔ نتيجتاً سرکوب و گسترش رنج ھر چه بیشتر برای مردم بلوچستان که در چنبره اين دو فرقه ايدئولوژيک گرفتار آمده اند را پايانی متصور نيست۔
وجه تشابه ھر دو فرقه ايدئولوژيک افراطی حاکم و محکوم، درباور آنان به برحق بودن خود و باطل بودن ديگری وتسلط شان بر شستشوی مغزی نوجوانان و استفاده ابزاری از احساست پاک حق طلبانه و عدالتجويانه آنان ميباشد۔ سنين پائين جان باختگان مورد حمايت دولتی و طرف مقابل آن بيان آشکار چنين امری است۔ 


تشابه سنی و منطقه ای نوجوانان بلوچی که در عمليات تروريستی ۳ ماه پيش در شھرستان بلوچ نشين زرنج در نزديکی قندھار افغانستان و اين بار در شھرستان چابھار مورد سوء استفاده ابزاری فرقه ھای ايدئولوژيک افراطی قرار گرفته اند، نشانگربھره وری و نشئت ھر دو عمليات از آبشخوری مشترک ميباشند۔ ریاست امنیت عمومی ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با عمليات تروريستی شھر زرنج اعلام کرده بود که سه نفر نو جوان بلوچ عامل ترور در شھر زرنج، به شهرهای سراوان، زابل و زاهدان در ايران تعلق داشته و طبق اطلاعات امنیت ملی افغانستان در پایگاه¬هايی نظامی در ایران و پاکستان آموزش تروریستی دیده¬اند!
مدتھاست که دولت ھای استبدادی و شوونیستی ايران و پاکستان، با بکارگيری سياست سوء استفاده هر چه بیشتر از احساسات مذهبی جوانان منطقه و درگیری ھای مذهبی، ایجاد اختلافات طايفه ای و سرگرم کردن مردم بلوچ با مسائل حاشیه ای سياست سرکوب جنبش ملی دموکراتیک منطقه و به بی راهه کشاندن مبارزات مردم بلوچ در رسیدن به حقوق ملی- دموکراتيک شان را ھدف قرار داده اند.

دستیابی به حقوق ملی که حقوق فرھنگی و مذھبی مردم بلوچستان را نيز شامل ميگردد، به گواھی تاريخ و تجربيات موجود، از بستر رشد ومسير همبستگی نیروهای سیاسی دموکرات و ھدايت توده ھای بپاخاسته مردم بلوچستان ميگذرد۔ لذا دستیابی به حقوق ملی، مذھبی و انسانی مردم بلوچ در حمایت از هیچ یک از فرقه ھای ايدئولوژيک افراطی که به آسانی مورد سوء استفاده رژيم ھای تروريستی ايران و پاکستان قرار ميگيرند، رژيم ھايی که ھمواره منافع خود را در بی ثباتی منطقه ميبينند ميسر نميباشد۔
حزب مردم بلوچستان ضمن مخالفت و اعلام انزجار از استفاده از ترور وسرکوب واعمال خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی و مذهبی از سوی دولت فرقه ای- ايدئولوژيک جمھوری اسلامی ايران و فرقه ھای افراطی مخالف آن ، عملیات تروريستی روز جمعه ۲۸ مھرماه ۱۳۸۱ در شھرستان چابھار را محکوم کرده و آنرا در چھارچوب مبارزات دستيابی حقوق ملی و دموکراتيک مردم بلوچستان ارزيابی نمی نمايد۔
حزب مردم بلوچستان
۲۹مھر ماه ۱۳۸۱ برابر با ۲۰ اکتوبر۲۰۱۲





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید