۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

یک روز پس از تصویب تحریم های جدید قیمت دلار آمریکا از مرز 4000 تومان گذشت


گزارش های وارده از تهران حاکی است قیمت دلار آمریکا روز چهارشنبه در بازار ارز از 4000 تومان گذشت و قیمت دیگر ارزهای خارجی نیز افزایش یافته است.

سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرده است دلار " در صرافی های تهران (خیابان های جمهوری و فردوسی) بین ۳۷۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان معامله می شد که وقتی به ساعات ظهر رسید، قیمت های معاملات غیر رسمی از مرز ۴ هزار تومان گذشت.
بر اساس این گزارش نرخ سکه بهار آزادی (طرح جدید) هم به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.



این در حالی است که همچنان جو امنیتی بر بازار حاکم است و به ویژه در محدوده چهارراه استانبول، حضور نیروهای پلیس و لباس شخصی مشهود است.

ارزش واحد پول ایران پس از تصویب تحریم های جدید اتحادیه اروپا بار دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد.

کشورهای اروپایی شرکت های ملی نفت و گاز ایران را به همراه 30 سازمان وابسته به آنها تحریم کرده اند و مبادلات بانکی بین بانک های ایرانی و اروپایی را جز در موارد "بشردوستانه" متوقف کرده اند.

دستگاه امنیتی ایران برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از ایجاد ناآرامی به دلیل بحرانی شدن اوضاع اقتصادی وارد عمل شده است و ماموران امنیتی در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند.

همچنین اعلام شد بیش از 40 نفر از "اخلالگران بازار ارز" دستگیر شده اند.

بازار تهران هفته گذشته نیز در اعتراض به نابسامانی اقتصادی برای چند روز شاهد اعتصاب و راهپیمایی های اعتراضی پراکنده بود.

پس از بازگشایی مجدد بازار پلیس نظارت بر اماکن عمومی وابسته به نیروی انتظامی اعلام کرد برای بستن مغازه‌ها بیش از مدت مقرر در قانون، گرفتن گواهی مرخصی از اتحادیه اجباری است.

به نظر می رسد این تصمیم نیروی انتظامی ایران به منظور مقابله با هر گونه تعطیلی اعتراضی بازار یا اعتصاب های عمومی مغازه داران باشد.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اخیرا به اعتراض های خیابانی در پی افزایش تورم و گرانی واکنش نشان داده است و شرکت کنندگان در تجمع ها و راه پیمایی ها ها را افرادی معرفی کرد که به " آتش زدن سطل های زباله " پرداختند.

او ضمن " وحشیانه" خواندن تحریم ها از مقامات کشور و مردم خواست تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری برای حفظ آرامش تلاش کنند.

بحران اقتصادی جاری در بازار ارز پس از آن شدت یافت که آمریکا و همپیمانان غربی آن صنعت نفت این کشور را که منبع عمده درآمد ارزی آن است به تدریج هدف قرار دادند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید