۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

خبرگزاری "فارس": مهدی هاشمی متهم به جاسوسی است


خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، یکی از اتهام های مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، "جاسوسی" است. 
بنا بر این گزارش، مهدی هاشمی هم اکنون در بخش VIP بیمارستان دی تهران بستری است. این منبع تاکید کرده که پزشکان بیماری او را تایید نکرده اند. 
خبرگزاری "فارس"، به نقل از "منبع آگاه" خود با اشاره به روند رسیدگی به مهدی هاشمی، نوشت: "تاکنون چهار اتهام اصلی به وی تفهیم شده است."
این منبع با بیان اینکه "اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات حساس به بیگانگان" از اتهاماتی بوده که به مهدی هاشمی تفهیم شده است، افزود: "اخلال در نظام اقتصادی کشور از دیگر اتهاماتی است که به وی تفهیم شد".


این گزارش با اشاره به این که "اخلال در امنیت کشور در دوران فتنه 88 از اتهامات دیگر تفهیم شده به آقازاده جنجالی است"، تصریح کرد: "فساد در قراردادهای بزرگ نفتی در دوران مسئولیت در وزارت نفت در زمان ریاست‌جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی از دیگر اتهاماتی بود که به وی تفهیم شد."

اصولگرایان حاکم بر ایران به نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری سه سال پیش این کشور "فتنه" می گویند.

اصلاح طلبان که می گویند در انتخابات تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب این اعتراض ها، ده ها کشته در بازداشتگاه ها و خیابان ها و زندانی شدن صدها نفر دیگر بود. 

مهدی هاشمی چندی پیش پس از سه سال از بریتانیا به ایران بازگشته بود. او پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سه سال گذشته ایران ، این کشور را به مقصد بریتانیا ترک کرد. در آن زمان سفر او "ماموریتی" و به منظور سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد در آکسفورد عنوان شد.

مدتی پس از آغاز ناآرامی های پس از انتخابات، مقام های قضایی از تشکیل پرونده ای قضایی برای مهدی هاشمی به اتهام دست داشتن در ناآرامی ها سخن گفتند.

سرانجام او پس از بازگشت به ایران، به همراه وکیلش، به دادسرای اوین مراجعه کرد که در پی آن بازداشت شد.

مدتی پس از آن متخصص قلب و عروق پس از معاینه مهدی خواستار انتقال او به بیمارستان برای آنژیوگرافی شد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید