۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

صدای ستار بهشتی را بشنوید و پلیس فتا که می گوید: اگر سوالی دارید حضوری بیاید + فایل صوتی



یکی از کسانی که در پلیس فتا واقع در خیابان معلم به تماس تلفنی مسیح علی نژاد روزنامه نگار پاسخ داد گفت که اگر کسی در مورد پرونده مرگ ستار بهشتی سوالی دارد باید حضورا به مقر این پلیس مراجعه کند.
این در حالی است که امروز مجلس ایران نیز ماجرای تلخ ستار بهشتی ورود پیدا کرده است.
در روزهای گذشته کسان دیگری که به تلفن های پلیس فتا پاسخ دادند گفته بودند که امکان گفتگوی تلفنی با رییس بازرسی پلیس فتا در همین زمینه وجود دارد اما در تماس های بعدی گفتند حضورا باید به پلیس فتا مراجعه کرد و امکان گفتگوی تلفنی وجود ندارد .
وی در پاسخ به این پرسش که اگر یکی از اعضای خانواده من توسط پلیس فتا دستگیر شود من از چه طریقی می توانم پیگیری کنم که محل بازداشت او کجاست دوباره می گوید: باید حضورا بیایید و پیگیری کنید من نمی توانم در این مورد به شما راهنمایی کنم.... 


ستاربهشتی، وبلاگ نویس ۳۵ ساله ای بود که ۹ آبان در منزلش در شهررباط کریم بازداشت شد و در تاریخ ۱۹ آبان مقامات امنیتی با خانواده او تماس گرفته و به آنها گفتند که قبر بخرند و برای تحویل گرفتن پیکر ستار بهشتی به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کنند.

در این چند روز با شماری از دوستان ستار بهشتی که از قبل می دانستند ستار تحت تعیقب قرار گرفته است گفتگوهایی انجام داده ام. یکی از دوستان ستار می گوید. ستار همانگونه که در وبلاگش نوشته می دانست که تحت تعقیب و گریز است و در این باره طی مکالمه اسکایپی به این دوستش گفته است.
حدودا در این چهل و پنج یا سی و دو سه روز گذشته دو بار خانه مرا بازرسی کردند. یک بار لپ تاپم را برای تعمیر داده بودم وقتی آمدند فقط چند تا جزوه و دفتر را از خانه ام بردند. یک بار هم همسایه ها خبر دادند که آمدند سر کوچه بعد آمدند خانه را بازدید کردند رفتند. یک بار هم نزدیک ده روز پیش آمدند. و یک بار اول هم هجده یا بیست روز پیش بوده. اما چیزی خاصی نبود این جزوه ها. مثلا سخنرانی ها یی که در نماز جمعه می شود یا خبرهایی که می شنوم را در جزوه ام را می نویسم که بعدا توی مطالبم از آنها استفاده کنم. از این دفترها بردند. چند تا از این دفترها داشتم که تیکه های روزنامه را توی این دفترها می گذاشتند که بردند. اما اگر مشکلی پیش بیاید قصد دارم خارج شوم از ایران اما هنوز برایم نه احضاریه آمده و نه هیچی فقط دو بار آمدند خانه ام که یک بار هم مادرم نبود و یک بار بود. یک ذره اگر بگویید که ناراحت این هستم که همین الان بیاید مرا ببرند بازداشت کنند خدا می داند یک ذره ناراحت نیستم فقط و فقط دلم نمی خواهد این پیرزن مادرم حرص و جوش بخورد . این بنده خدا مادرم می گوید تو برو بیرون که من خیالم راحت باشد که تو بیرون هستی وگرنه به خدا قسم اگر همین الان بیایند بگویند می خواهند طناب دار را بیاندازند دو ر گردنم می گویم آقا این مردن شرف دارد به این ننگی زندگی کردن. چون واقعا زندگی نمی کنیم داریم بردگی می کنیم .
به تازگی ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین بر اساس خبری که در کلمه منتشر شده، گواهی داده اند که آثار شکنجه را بر بدن ستار بهشتی دیده اند.
این زندانیان سیاسی طی نامه ای نوشته اند: زمانی که ستار به بند ۳۵۰ آورده شد آثار شکنجه در تمام قسمت های مختلف بدنش مشهود بود و وی در شرایط کاملا دردناک و مجروحی قرار داشت. صورت وی زخمی، سر او متورم، مچ دست های او کبود شده بود و آثار آویزان شدنش از سقف روی مچ های او به چشم می خورد. در بخش هایی از بدن وی از جمله دور گردن، شکم و کمر وی آثار ضربه و کبودی دیده می شد....
۴۱ زندانی سیاسی بند اوین همچنان نوشته اند: در سال های اخیر و پس از انتخابات ۸۸ بارها وبارها این نوع شکنجه ها در مورد دستگیر شدگان در بازداشتگاه پلیس امنیت و پلیس فتا تکرار شده است و افرادی دربند ۳۵۰ بوده و هستند که خود شخصا این نوع شکنجه ها را تجربه کرده اند و ما گواهی می دهیم در موارد متعدد شاهد حضور بازداشت شدگان شکنجه شده توسط پلیس امنیت در بند ۳۵۰ بوده ایم.
در کنار این اخبار اما منابع نزدیک به خانواده ستاربهشتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته اند که خانواده این وبلاگ نویس تهدید شده اند در صورت صحبت کردن با رسانه ها دستگیر می شوند.
خواهر و مادر ستار بهشتی در همان روز نخست طی مصاحبه ای که با آنها انجام داده ام گفتند که ستار هیچ گونه مریضی نداشت و سالم به زندان رفت.




منبع : http://soundcloud.com/frl-journalist/masih-alinejad-sattar-beheshti-fatta

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید