۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

نگهداری مهدی هاشمی در مکانی بد و مملو از بوی تعفن و سرویس بهداشتی


مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس تلفنی با پدر خود گفته است که در جایی بد که آکنده از بوی تعفن و سرویس بهداشتی است نگهداری می شود. 

بنا بر گزارش سایت "کلمه"، مهدی هاشمی چند روز پیش و پس از یک هفته بی خبری، با خانواده اش تماس گرفته بود توانست در حضور و نظارت بازجو با پدرش صحبت کند، اما وقتی خواست با مادر خود نیز مکالمه داشته باشد، این تماس تلفنی قطع شد. 



وی در این مکالمه تلفنی ضمن انتقاد از وضعیت نگهداری خود گفته است که بوی تعفن و سرویس بهداشتی سلول بسیار آزار دهنده است.

بر اساس این گزارش هم اکنون و در این روزها شرایط خواب مهدی هاشمی دچار به هم ریختگی عجییی شده که برای خانواده ایجاد نگرانی کرده است. وی که پیش از این تنها حدود سه ساعت در شبانه روز می خوابیده است، اما اکنون در طول روز نیز احساس عدم هوشیاری می کند. این نگرانی از بابت داروهایی هستند که هم اکنون به مهدی هاشمی داده می شود.

گزارش سایت "کلمه" به نقل از یک مقام امنیتی حاکی از آن است که پرونده مهدی هاشمی هم اکنون با مدیریت و محوریت سه نفر دنبال و هدایت می شود که حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و محسنی اژه ای دادستان کل ایران از جمله آنان هستند. 

گفته می شود علی رغم آنکه اژه ای موافق آزادی موقت مهدی هاشمی با قرار وثیقه است اما طائب با این امر مخالف است و اعتقاد به نگهداشتن وی در زندان تا زمان انتخابات دارد.

بر اساس این گزارش طائب معتقد است از تداوم حضور مهدی هاشمی در زندان می توان به عنوان برگ برنده ای در انتخابات پیش رو استفاده کرد.

همچنین گزارش رسیده به کلمه حاکی است که مهدی هاشمی تاکنون با سه نفر از جمله محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و جانباز شیمیایی، حسن معادیخواه فرزند عبدالمجید معادیخواه وزیر ارشاد دولت رجایی، و امیرعلی آقایاری از دیگر زندانیان سیاسی در زندان روبرو شده است. این ارتباطات درباره پرونده وی و سخنانی بوده که این افراد درباره مهدی هاشمی داشته اند. هاشمی، اعترافات و ادعاهای مطروحه علیه خود را در شرایط زور، غیرعادی دانسته و آنها را خلاف واقع عنوان کرده و تاکید کرده اگر سندی از من دارید ارائه دهید.

مهدی هاشمی چندی پیش پس از سه سال از بریتانیا به ایران بازگشته بود. او پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سه سال گذشته ایران ، این کشور را به مقصد بریتانیا ترک کرد. در آن زمان سفر او "ماموریتی" و به منظور سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد در آکسفورد عنوان شد.

مدتی پس از آغاز ناآرامی های پس از انتخابات، مقام های قضایی از تشکیل پرونده ای قضایی برای مهدی هاشمی به اتهام دست داشتن در ناآرامی ها سخن گفتند.

سرانجام او پس از بازگشت به ایران، به همراه وکیلش، به دادسرای اوین مراجعه کرد که در پی آن بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید