۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

قطع تصاویر تلویزیون های ایرانی از ماهواره آسیاست



هفته گذشته شرکت یوتل‌ست پخش شبکه‌های ماهواره‌ای ایران از هاتبرد را قطع کرده بودبه گفته پرس تی وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، شرکت ماهواره ای آسیاست بعضی از کانال‌های جمهوری اسلامی ایران را از روی ماهواره این شرکت برداشته است.هرچند هنوز دلیل قطع این کانال ها از آسیاست مشخص نشده، اما پرس تی وی پنجشنبه ۲۸ آبان (۱۵ نوامبر) گفته که آن شرکت، این کار را زیر فشار آمریکا انجام داده است.
در همین حال بعضی گزارش‌ها حاکی است تعدادی از شبکه های تلویزیونی ایران از جمله شبکه های اول و دوم تلویزیون سراسری ایران، شبکه خبر، پرس تی وی و العالم، با فرکانس های جدید به ماهواره هاتبرد برگشته اند.
شرکت فرانسوی یوتل‌ست، از یک ماه پیش ارائه خدمات ماهواره ای به شبکه های وابسته به حکومت ایران را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا متوقف کرده بود.
یک هفته بعد از توقف خدمات رسانی یوتل‌ست به شبکه های ایرانی، شرکت خدمات ارتباطی و ماهواره‌ای اینتل‌ست نیز خدمات رسانی به اغلب شبکه‌های تلویزیونی حکومت ایران را متوقف کرد.
مقام های ایرانی قطع شبکه‌های تلویزیونی خود را مغایر با جریان آزاد اطلاعات می‌دانند.
حکومت جمهوری اسلامی متهم است که بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی پارازیت می‌اندازد تا جلوی استفاده از برنامه های این شبکه ها توسط مردم ایران را بگیرد.
اتحادیه رادیوتلویزیون‌های اروپا، که در ژنو مستقر است، می‌گوید پارازیت‌ انداختن بر شبکه‌های ماهواره‌ای، حمله‌ای علیه نهادهای خبری مستقل است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید