۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

به نوشته همسر این وکیل دادگستری در صفحه فیس بوک "نسرین ستوده از نظر قضایی ناپدید شده است"

رضا خندان و نسرين ستوده
رضا خندان همسر نسرین ستوده وکیل دادگستری که در زندان به سر می برد در صفحه فیس بوک خود نوشته است که همسرش از نظر قضایی ناپدید شده است. 
رضا خندان نوشته است پنجشنبه 15-11-2012 نیز به خانواده نسرین ستوده اجازه ملاقات داده نشد، در حالی که وی 15 روز قبل به سلول انفرادی در بند 209 منتقل شده است.
نسرین ستوده که از تاریخ 17 اکتبر 2012 دست به اعتصاب غذا زده است. به این اقدام در واکنش به "آزار و اذیت خانواده‌اش توسط مقامات و محدودیت حق ملاقات وی" دست زده است.



رضا خندان با ابراز نگرانی از وضعیت نسرین ستوده نوشته است: "امروز پنجشنبه برای دومین هفته‌ی متوالی به سالن ملاقات زندان اوین مراجعه كردیم. روزهای پنجشنبه روز ملاقات زندانیان بند 209 اطلاعات است. با وجود اینكه نسرین از 15 روز قبل به یكی از سلول‌های انفرادی این بند منتقل شده است، ولی آنها به ما اعلام می‌كنند كه او زندانی ما نیست."

او ادامه داده است: "مسولین زندان اوین هم می‌گویند كه ایشان در اختیار 209 هستند. وقتی كه هیچكدام از نهادهای صاحب بازداشتگاه خود را مسئول این زندانی نمی دانند، در واقع می‌شود گفت كه از نظر قضایی ایشان ناپدید شده‌اند."

رضا خندان خاطرنشان کرده است: "با وجود این كه معلوم شده است كه برای او هیچگونه قرار ممنوع الملاقاتی صادر نشده است ولی همچنان او را ممنوع الملاقات كرده‌اند. دیگر حتی به طور صوری و فرمایشی هم به قوانین نیم‌بند خودشان پایبند نیستند و هر كاری كه در راستای فشار به زندانی و خانواده‌اش باشد در انجام آن هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهند."

نسرین ستوده به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" به تحمل 6 سال حبس تعزیری، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است."


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید