۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

کمی سیاه نمائی به مناسبت بیست و دوم بهمن یوم الله..



این روزها اغلب روزنامه ها و کانال های تلویزیونی در حال بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند . مهمتر از همه ملت شهید پرور مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زدند و مزدوران داخلی هم دوسه تا لگد اضافه نوش جان کرده اند .
خوب . من هم هوس کردم دستاوردهای زندگی خودم را بیان کنم  نمی دانم شما چه دستاوردهائی دارید . اما ممکن است بعضی از شما احساس کنید یک جورائی دستاوردهائی یکسان داریم . باشد ٬ بعضی وقتها ممکن است بگویم ما ٬ منظورم از ما یعنی همین ٬ ما کسانی که سرنوشتی مشترک داریم .
بیست و دوم سال پنجاه و هفت ٬ پیروزی انقلاب اسلامی ٬ آن شب مثل اغلب همسایه ها رفته بودیم طرف سیدخندان ٬ مردم شادی می کردند ٬ ارتش هم به ملت پیوسته بود. مردم اطراف تانک ها حلقه زده بودند و با سربازها روبوسی می کردند . در میان آن شلوغی پسرجوانی  رفت زیر تانک ٬ مادرش زار می زد و سرش را به تیرسیمانی برق می کوبید . این صحنه را با تمام جزئیاتش به خاطر دارم .

آن زمان شش ساله بودم ٬ تمام دوران مدرسه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی گذراندم . دوازده سال تعلیمات دینی خوانده ام ٬ قرآن ٬ کلی سوره و ایه حفظ کردم . نماز خواندم  به جماعت .در مدرسه  سینه زده ام و به سخنرانی های روشنگرانه گوش داده ام . عربی یاد گرفته ام ٬ بعد هم در دانشگاه بینش اسلامی پاس کرده ام ٬ نمی دانم دقیقا چند واحد و چقدر . می خواهم بگویم به طور کامل دست پرورده نظام آموزشی جمهوری اسلامی هستم .
پنج شنبه تا ظهر خواب بودم . به راه پیمائی یوم الله بیست و دوم بهمن نرفتم . دلیلش را دقیقا نمی دانم . ترس بود به همراه یک سری چیزهای دیگر ٬ به هرحال بعضی روزها از دست آدم در می رود .
توی تلویزیون راه پیمائی را دیدم ٬ حضور میلیونی امت همیشه در صحنه . در تهران و شهرستان ها . جماعتی که پلاکاردهای کوچک . بزرگ به دست داشتند . فریاد می زدند ٬ شعار می دادند و مصاحبه می کردند . 
شعارها را می شنوم و با حال خودم مقایسه می کنم . نمی دانم دقیقا کدام شعار خطاب به من است .  منافقم . محارب . اراذل و اوباش . معاند با نظام .مزدور اجانب .فریب خورده . سبزلجنی . عضو گروهک . وطن فروش . بی دین ؟
فقط می دانم جزو امت حزب الله نیستم . هیچ وقت نبوده ام .
امت شهید پرور ؟ نه . من جزو خانواده شهدا نیستم . خودم هم آرزوی شهادت ندارم . روزی هزار بار این کلمات را می شنویم و می خوانیم . انقدر که بدیهی به نظر می رسند . هیچ وقت به معنای این کلمه دقت کرده اید ؟ امت شهید پرور ٬ یعنی ملتی که گوشت دم توپ تولید می کند . فرزندانی پرورش می دهد که همگی ارزوی شهادت ــ مرگ دارند .
ما به طور روزمره چیزهای عجیب و غریبی می بینیم . این یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است . یعنی هرچند اغلب مسائل برای ما عادی شده ولی همیشه چیزی برای تعجب کردن هست . 
 چندی پیش داشتم روزنامه می خواندم . در یک صفحه حرفهای اقای رئیس قوه قضائیه را نوشته بود . گله کرده بود که طبق آمار  هزار نفر از اقایان دانه درشت ٬ مجموعا پنجاه هزار میلیارد تومن به سیستم بانکی بدهکارند و حتی یک ریال هم نداده اند و نخواهند داد ! یعنی به طور متوسط نفری پنجاه میلیارد تومان گرفته اند . متوجه هستید ؟ پنجاه میلیارد تومان !  هرنفر پنجاه میلیارد تومان !
در صفحه بعدی صحنه هائی از ساده زیستی جناب رهبر توصیف شده بود . این که ایشان فقط یک نوع غذا صرف می کنند ٬ و همیشه توصیه به ساده زیستی دارند . باخودم فکر می کنم که ای کاش ایشان به جای تخم مرغ خاویار می خورد و هزارجور غذا سر میزش بود . در عوض کمی جلوی تاخت و تاز دیگران را می گرفت ٬ یا می توانست بگیرد . اغلب اوقات مغز من از این انتقادهای بی معنی می کند . دست خودم نیست . ذاتا معاند با نظام هستم . نمی دانم چرا اینطور است .
 ملت شعار می دهند که ما اهل کوفه نیستیم . من هم بعید می دانم اهل کوفه باشم . اما نمی توانم دقیقا بگویم اهل کجا هستم .
اهل ایران ؟ نه ٬ من چنین حقی ندارم . منافق وطن فروش که وطن ندارد . وطن مال پیروان ولایت است . مال بسیجی هاست .
اغلب کسانی که می شناسم قصد رفتن دارند ٬ یک یک دوستان قدیم رفته اند . کلاس های زبان تا خرخره پر است . سفارت ها شبانه روزی کار می کنند . به کجا می رویم ؟ کجا راهمان می دهد ؟  آرزوی شهروندی کدام کشور غریبه را داریم ؟ فایل ما در کجای این صف بی انتهاست ؟ کدام وکیل قرار است حق ما را ثابت کند ؟ جلوی کدام سفارت انتظار می کشیم ؟ برای مصاحبه کجا برویم ؟ سوریه بهتر است یا ترکیه ؟ دوبی ؟
بزرگترین آرزو و هدف ملت آوارگی است ٬ به هرکسی می رسم می گوید تو چرا نمی روی ؟ اینجا مانده ای که چی ؟
 کجا بروم ؟ آخر شاید یک نفر نتوانست یا نخواست ٬  نمی توانم  یک زبان غریبه یاد بگیرم . جائی را نمی شناسم . حتی نمی دانم سفارت فلان کشور دقیقا کجاست . من از غریبه ها بدم می آید  ٬ نمی دانم در مصاحبه چه بگویم ٬ نمی خواهم از من انگشت نگاری کنند . هیچ وقت در قرعه کشی های رنگارنگ گرین کارت شرکت نکرده ام .
برای من این کارها خیلی سخت است . نمی توانم ٬  می دانم کسی من را نمی خواهد . به درد هیچ کشوری نمی خورم . شغل من را نمی شود که جائی برد .
گیرافتاده ایم در این کوچه بن بست ٬ زیر نام یک شهید ٬ دولت خدمتگذار هم سرش به کار خودش گرم است . برنامه برای فتح دنیا دارند . بردلها حکومت می کنند ٬زمینه ساز ظهور آقا امام زمان هستند . فرهنگ انتظار دارند . انتظار فعال !
 احساس گناه می کنی ٬ از خودت خجالت می کشی ٬ همیشه دلیلی برای شرمندگی هست ٬ یا یک نفر در نماز جمعه به آدم فحش می دهد ٬ یا در تلویزیون ٬ یا در روزنامه ٬ یا در وزرا ٬ کهریزک ٬ اوین ٬ همان جاهائی که به طور طبیعی پر از من و امثال من است .
آنها ایمان دارند ٬ برگزیده های پروردگار ٬ همگی مقدس و صاحب کرامت ٬ هاله های نور ٬ امدادهای غیبی  ٬ ملت هم پشتیبان ولایت فقیه است ٬ همه چیز جور است . باتوم و کلاشینکف دارند . موشک های دوربرد ٬ لباس های ضدگلوله٬ سپاه و ارتش و بسیج . همگی گوش به فرمان و جان برکف ٬ مسجد و پایگاه های بسیج ٬ پایگاه های مقاومت . سربازان گمنام امام زمان و هزار جور تشکیلات دیگر  دارند .کلی طرفدار در لبنان و فلسطین و ونزوئلا دارند . اصولا قلب مردم  دنیا با آنها است . خدا هم طرفدار آنهاست . هزار تا دلیل منطقی برای اثبات حقانیت خود دارند .  نشانه های آنها در هزار تا حدیث گفته شده ٬ نوسترآداموس هم توی کتابش راجع به امت شهید پرور نوشته است .  
دست من خالی است ٬ می ترسم . همه عمر را ترسیده ام ٬ همه عمر نگران بوده ام . توی خیابان وقتی پلیس می بینم می ترسم ٬ مجرمم ٬ همیشه دلیلی برای دستگیری هست ٬ یک سی دی توی ماشین هم کافی است . فقط کافی است یکی هوس دستگیری  سرش بزند یا از قیافه من خوشش نیاید .
  بدتر از همه وبلاگ نویسم ٬ شایعه و دروغ پخش می کنم ٬ سیاه نمائی ٬ توهین به نظام و ولایت فقیه ٬ اینها اغراق نیست . عین واقعیت است . خیلی از شماها برای من کامنت های خصوصی نوشته اید ٬ مواظب باش ٬ می آیند سراغت و اخیرا چندنفر از بچه ها را گرفته اند . وقتی بعد از چند روز سروکله ام پیدا می شود بعضی ها خوشحال می شوند . می گویند خداراشکر . فکر می کردیم رفتی آنجا که عرب نی انداخت . همین چند خطی که می خوانی برای دستگیری من کاملا کافی است .
نمی دانم کی نوبت من می رسد ٬ وقتی شب ها ناغافل کسی زنگ در را می زند بند دلم پاره می شود . از بازجویان مهربان و فهمیده میترسم . انفرادی و شلاق ٬ دادگاه های علنی ٬ اعتراف های صادقانه . نمایش های تلویزیونی ٬ اظهار ندامت های علنی ٬ وبلاگ نویسی از درون اوین . تعریف و تمجید از غذای زندان ٬ از همه اینها می ترسم . از این که پدرم با سند آواره اوین و کهریزک بشود می ترسم . از آزادی با قید وثیقه ٬ از لباس زندان ٬ از دمپائی و دستبند و پابند . از برخورد اسلامی و بالاتر از حقوق بشر می ترسم . از این که عکس من را برای شناسائی چاپ کنند . از این که خانه ام را جستجو کنند . از سربازان گم نام امام زمان می ترسم .  
چندی پیش دادستان کل کشور استعفا داد و یک پست دیگر گرفت ٬ می گفتند ایشان مسئول اتفاقات کهریزک است ٬ هرچند مجازاتی در کار نیست و در حال حاضر در پست جدید مشغول خدمت به مردم است ٬ یک عمر صادقانه و شبانه روزی برای من و شما کار کرده است .
حالا این  دسته گل محمدی ! مورد اتهام واقع شده است . کهریزک و چند تا جرم دیگر ٬ یکی از این جرائم واقعا جالب است . یعنی فروش چندین و چند دوره از سئوالات کنکور سراسری .
من تا به حال چندبار کنکور داده ام . دقیقا یادم نیست . چقدر درس خوانده ایم . تست زده ایم . کلاس رفته ایم . خرج کرده ایم . یک نفر من را روشن کند . فروش سئوالات کنکور یعنی چه ؟ آن هم توسط یک قاضی یا دادستان کل کشور . واقعا چطور ممکن است ؟ باور کنید این دروغ یا شایعه نیست . در روزنامه نوشته بود . در تابناک خواندم . خودتان بروید ببینید . تازه بقیه اتهامات ایشان معلوم نیست .
جوان این مملکت از وقتی خودش را شناخته استرس کنکور دارد . آخه لامصبا چطور می توانید چنین کاری بکنید ؟
می دانید چه کسی را می گویم ؟ جرات ندارم اسم شریف ایشان را بیاورم . یعنی پرش به ادم بگیرد دودمانت به باد می رود . این دسته گل محمدی از شریعتمداری کیهان هم خطرناکتر و ترسناک تر است .  
اون یکی با مدرک جعلی تا معاونت رئیس جمهور بالا می رود . هفده سال هیئت علمی بوده ! متن سخنرانی ایشان را شنیده اید ؟ می فرمایند ۲۵۰۰ تا مقاله علمی نوشته اند !  خوب شد که فوت کرد . وگرنه سه چهار هزارتا مقاله علمی دیگر هم می نوشت . انیشتین به گور پدرش می خندد پنجاه تا مقاله علمی بنویسد ! شاهکارند به خدا…شاهکار..
همیشه صحبت از اقازاده ها است . کسانی که هرکاری دلشان خواست می کنند . هیچ کسی هم نمی تواند بگوید که چرا . با من و شما فرق دارند ٬ نه به کسی جواب پس می دهند و نه نیازی به این کار هست .
 همیشه درک این چیزها برای من غیرممکن بوده است . حتی با اسم این اقایان هم مشکل دارم . اقا زاده یعنی چه ؟ چه کسی اقا است و چه کسی اقا زاده ؟ چطور ممکن است  اقا یک دزد تربیت کند ؟
 آخر اقازاده من و تو هستیم نه او ٬ پدر من تا همین چند ماه پیش ٬ یعنی تا هفتاد و سه سالگی کار می کرد . همه عمر کارکرده است . هیچ وقت ازارش به کسی نرسیده ٬ کسی را زندانی نکرده ٬ اعدام نکرده ٬ پول کسی را نخورده ٬ دزدی نکرده است . کسی از پدر من نمی ترسد . سعی کرده بچه هایش را درست تربیت کند . درست زندگی کند . پدرش اینها را به او یاد داده و او هم سعی کرده این چیزها را به من یاد بدهد . تا هفتاد پشت اقازاده ام ٬ همه اجداد من آدم های معمولی و بی آزار بوده اند .
می گویند شما از غارتگران بیت المال حمایت می کنید . از فلانی و بچه هایش ٬ همان کسانی که رکورد دار حساب های بانکی در سوئیس هستند . من نمی فهمم چرا باید از این آدمها حمایت کنم ؟ مگر من به این اقایان مقام و پست داده ام ؟ یا مگر من این اقا را رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده ام ؟! خوب اگر دزد و غارتگر است پس چرا محاکمه نمی شود ؟ در کجای دنیا این همه تناقض وجود دارد ؟ اگر نظر من را بخواهید از همگی شما متنفرم . از تک تک شما ٬ هیچ فرقی برای من ندارید . گاهی که به جان هم می افتید و به قول خودتان افشاگری می کنید یک چیزهائی هم دستگیر من می شود . پرونده همگی شما سیاه است . آره بابا می دونم ٬ شیفتگان خدمتید نه تشنگان قدرت !
می دانید چرا دیگر درتهران برف نمی اید ؟ چون اقای شهردار شیطنت کرده و برای این که مدیریت شهری را به رخ دیگران بکشد همه جا کیسه های شن گذاشته . خدا هم اینجوری حقش را گذاشته کف دستش ! باور کنید این جک نیست . در روزنامه خواندم . امیدوارم ایشان دست از شیطنت بردارد و برف بیاید . من دوست دارم یک بار دیگر این شهر را سفید ببینم . از دود و سیاهی ٬ از سرفه های پی درپی خسته شدم .
امام راحل می فرمود گریه کنید ٬ اسلام با این گریه ها زنده مانده است . به خدا راست می گفت ٬ عین واقعیت است . الان می فهمم این حرف چقدر درست بود . یک عمر روضه شنیده ایم . مظلومیت این امام و غربت دیگری ٬ اون یکی لای در مونده ٬ فلانی با چاه دردودل می کرده ٬ دوست دارم بدانم که آن امام مظلوم هم به اندازه من تحقیر شده است ؟ دشنام شنیده ؟  روحش به اندازه من لگد مال شده است ؟ حسرت خورده ؟ سرگردان شده  ؟ عذاب کشیده ؟  می دانم که کفر می گویم ٬ آخر چه انتظاری دارید . اگر من کفر نگویم پس که بگوید . ما که اصولا برای جهنم خلق شده ایم . مگر قرآن نخوانده ای ؟ می گوید بسیاری از شما را برای جهنم خلق کرده ام .
نتوانستیم ایمان بیاوریم . من هیچ وقت نتوانستم به خدای جابر و قهار یا بهشت و جهنمش  ایمان بیاورم . نمی توانم بفهمم  چرا خدا اهل انتقام و تهدید کردن است . دنبال هوای نفس بوده ام . آرزوی شهادت نداشته ام . تقلید نکرده ام . همه عمرم از تقلید بیزار بوده ام . دوست داشتم مثل خودم راه بروم و حرف بزنم . بیست و دوسال از عمرم را درس خوانده ام ٬ نمی توانم باور کنم  فلان اقا ازمن بیشتر می فهمد و می تواند به من چیزی یاد بدهد . هیچ وقت هیئت نرفته ام ٬ علم و کتل نکشیدم ٬ پای منبر نبوده ام ٬ مکه نرفتم ٬ سوریه هم همینطور ٬ کربلا هم به همچنین . قرآن به سر نگرفته ام . جمکران نرفته ام . هیچ امامی هم من را نطلبیده است .
روز قیامت نامه عمل را به دستت می دهند .آدم کف می کنه ٬ ای وای ! این چه نامه دقیقی است که همه گناهان را نوشته است ! بعد هم  دست و پا و تک تک اعضای بدن شروع به شهادت  می کنند .  بعد هم تا ابد در آتش سوزان می سوزیم و خاکستر می شویم و دوباره از نو ….
به این دقت کرده اید که پارتی بازی جزو ارکان دین ما است ؟ شفاعت ! یعنی ممکن است یکی از آدم شفاعت کند . بعد دیگر مهم نیست چقدر گناه کردی ٬ خیلی راحت ٬ مستقیم به سمت بهشت و خلاص .
من کسی را ندارم . هیچ وقت پارتی نداشته ام . کسی سفارش من را نکرده است . توصیه نامه و دست خط نداشته ام . در آن دنیا هم قطعا همینطور است . من هیچ وقت به مسجد محل نرفته ام و هیچ حاج اقائی را نمی شناسم .
ما مردم عادی جائی به جز جهنم نداریم  . برای جهنم رفتن هم نیازی به جنایت نیست . بهشت مال کسانی است که قدرت دارند . پارتی دارند . شفاعت دارند . زمینه ساز ظهور اقا بوده اند . هم این دنیا را دارند و هم آن دنیا شش دانگ متعلق به ایشان است . قیافه های نورانی دارند . بوی بهشت می دهند ٬ ریش و محاسن دارند ٬ سجاده و صلوات شمار دارند . بوی گلاب می دهند . بنز ضدگلوله و محافظ دارند . یک عمر خادم اهل بیت بودند .
 من و تو هیچ کدام را نداریم . برای جهنم خلق شده ایم . برای کتک خوردن ٬ لگدمال شدن ٬ توهین شنیدن ٬ ترسیدن ٬ زندان رفتن ٬ محاکمه شدن ٬ عذاب کشیدن . ما را برای همین ساخته اند .
برادران جان برکف از دوسه روز قبل در کوچه و خیابان مستقر شده بودند . تا دندان مسلح به  سلاح ایمان و آرزوی شهادت ٬  حالا ما را مسخره می کنند . می گویند  ترسو و ضعیف هستید . خود آنها از چیزی نمی ترسند . دلیلی هم برای ترس ندارند . قرار نیست که جلوی باتوم و شوکر و گلوله و کهریزک بروند . حتی آمریکا هم حریف آنها نیست ٬ تازه هیچ غلطی هم نمی تواند بکند . سطل اشغال ها هم فلزی شده و دیگر هیچ نقطه ضعفی ندارند .
چندی قبل یک کشتی ایرانی در استرالیا توقیف شد ٬ محموله اش باتوم بود . باریکلا به چین که این همه به  اسلام خدمت می کند .  ساعت اذان گو ٬ رکعت شمار ٬ صلوات شمار ٬  چادرمشکی ٬ پرچم یا مهدی و سه رنگ ٬ فردا پس فردا بسیجی هم تولید  می کنند .   گازسوز یا باطری دار ٬ دوسیم کارت ٬جان برکف  با ضمانت طلائی .
 چندی قبل تبلیغی در گوشه وبلاگ ها بود . مهره مار تضمینی !  تازه محیط وبلاگستان متعلق به قشر تحصیل کرده و بالای متوسط است . نمی دانم ایا مسئولین دولت خدمتگذار هم این چیزها را می بینند ؟ به نظر آنها عجیب و خطرناک نیست ؟ 
  میزان مراجعین به مطب ها و کلینیک های روانشناسی نسبت به سال پیش شصت درصد افزایش پیدا کرده ٬ واقعا عالی است ٬ این هم یکی دیگر از برکات انقلاب ٬ راستی از لحاظ بهداشت روانی هم رتبه دوم را از آخر داریم . از لحاظ فساد دولتی هم رتبه سوم از آخر متعلق به کشور ایران است . دست شما درد نکند . واقعا خسته نباشید . خدا می داند چطور ظرف این سی سال توانستید این همه قله های رفیع را فتح کنید . با کمی تلاش انشالله در همه اینها رتبه آخر را کسب می کنیم و از سودان و افغانستان هم جلو می زنیم .
بس است ٬  خسته شدم انقدر نق زدم ٬ اگر بخواهم همه اش را بگویم  صدصفحه هم کم می اید . فعلا کافی است . اگر جان سالم به در بردیم در بیست و دوم بهمن اینده بقیه اش را می نویسم . باز هم تا بتوانم سیاه نمائی می کنم و اب در اسیاب دشمن می ریزم . چه کنم که دست خودم نیست . به حمایت همه جانبه مردم از نظام حسادت می کنم . به مشارکت هشتاد و سه درصدی ٬ تایید چهل و پنج میلیونی ٬ غنی سازی بیست درصدی ٬ محبوبیت جومونگ ٬ اخراجی ها و ده نمکی روشنفکر ٬  سفرهای استانی ٬ به همه اینها حسادت می کنم .
ملت در قطعنامه پایانی راهپیمائی از قوه قضائیه خواستند به طور جدی و انقلابی ترتیب مزدوران داخلی را بدهد . انشالله یکی از این روزها شر ما هم کم می شود و خلاص…
منبع : ایمیل دریافتی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید