۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

تنھا مولوی عبدالرحمن ملازھی چابھاری در نشست مهم رهبران و علمای دینی اھل سنت بلوچ درمدرسه عين العلوم گُشت سراوان شرکت نکرد



ق. دهواری
مولوی عبدالرحمان چابهاری تنها مولوی بود که در نشست مهم رهبران و علمای دینی بلوچ در گشت سراوان شرکت نکرد. او تنها کسی بود که هدایا و پول رهبری به مدارس دینی اهل سنت را قبول کرد و وقتی رهبران و علمای دینی بلوچ در  گشت آمدند خود را به بیماری زد و به گشت نیامد. آیت الله خامنه ای نیز چهار حجت الاسلام را برای عیادت او به چابهار فرستاد. 
 مولوی عبدالرحمان بعد از آن تحت فشار مردم و علمای اهل سنت قرار گرفت. و در تمام بلوچستان  از او بعنوان یک مولوی  فریب خورده یاد می کنند. او در نامه خود هم به این مطلب اعتراف کرده.
الان مولوی عبدالرحمان چابهاری تحت فشار علما و مردم بلوچ ناچار شده یک نامه بنویسد که در سایت سنی اون لاین مال مسجد مکی زاهدان چاپ شده است. او در نامه خود به آیت الله خامنه ای می گوید: از تو به یک اشاره ، از ما به سر دویدن . دولت ادعا کرده است که بین علمای بلوچ اختلاف افتاده است و مولوی عبدالرحمان با نشست گشت موافق نیست و به همین دلیل به گشت نیامد. او در نامه خود گله کرده است این کار دولت موجب شده که ما و شما هدف توپ و طشرهای افراد مغرض یا ناآگاه قرار بگیریم و این عمل از سوی مغرضان به عنوان فریب خوردگی اینجانب و استفاده ابزاری حضرتعالی عنوان گردد و بر صفای دیرینه غبار کدورت بپاشد.
مولوی عبدالرحمان چابهاری که پول و هدایای حکومت را قبول کرده است اکنون ناچار شده در نامه خود بگوید که او فقط پول (حقوق ماهانه) و هدایا را قبول کرده است و برنامه ساماندهی مدارس را نپذیرفته است. این در حالی است که تمام علمای اهل سنت موافقت کردند پول و هدایا ی حکومت را رد کنند و قبول نکنند و مولوی عبدالرحمان تنها کسی بود که پول و هدایا را قبول کرد. الان او در نامه خود از الطاف مقام عظمای ولایت می نویسید. او می گوید:  بدون تردید قبول هدایای مقام عظمای ولایت- که الطاف و شفقت های آنحضرت برای همگان بویژه روحانیت و طلاب اظهر من الشمس است- و حرکت نمودن با اشاره ابروی و اطاعت از فرامین ایشان موجب افتخار همه ماست. الطاف و شفقت های های مقام عظمای ولایت جز پول و هدایا به مولوی عبدلرحمان چابهاری چه می تواند باشد. وای به حال مردمی که رهبران مذهبی آنها امثال مولوی عبدلرحمان ها باشند.
متن کامل نامه مولوی عبدلرحمان چابهاری به شرح ذیل است:
====================================================================================================== 
خدمت عزیز بزرگوار جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای راهداری
مدیریت محترم مدارس دینی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان 
السلام علیکم:
با سلام و آرزوی توفیق مداوم خدمت خالصانه برای اسلام و مسلمین و نظام مقدس اسلامی و با تشکر و قدردانی از آنجناب و هیأت چهارنفره همراه از حجج الاسلام «ادام الله مساعیهم الجمیلة حسب رضاه» بابت تفقد و عیادت حقیر در مورخه 90/10/12 که ضمن آن صحبت هایی پیرامون الطاف مقام معظم رهبری «حفظه الله» و تاکید معظم له در مورد رسیدگی به امور طلاب و مدرسین اهل سنت مانند طلاب تشیع، سخن از توزیع کارتهایی به منظور دریافت هدایای رهبری و دفترچه درمانی به میان آمد.
اما بدنبال آن، دیروز ظهر اطلاع رسید که کارتهای توزیع شده که برخی از طلاب و مدرسین دریافت  و عدّه ی دیگری از فریقین استنکاف نموده اند حامل عنوان «شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت» بوده است و بنا به گفته ی بعضی، در تماس های تلفنی متعددی همزمان با توزیع کارت ها، از اطراف و اکناف اظهار شده است که به ما می گویند «حوزه علمیه چابهار برنامه ساماندهی مدارس را پذیرفته لذا شما نیز بپذیرید.»
از این رو، لازم دانستم نظر جنابعالی را به نکات زیر معطوف بدارم:
1ـ در مذاکره حضرتعالی با حقیر فقط صحبت از هدایای مقام معظم رهبری بود و هیچ گونه صحبتی از سوی شما در مورد ساماندهی و برنامه ریزی مدارس مطرح نشد، حتی هنگامی که اینجانب جهت باز نمودن موضوع و شفاف سازی آن تعمداً در رابطه با ساماندهی، در قالب حکایت از موضع گیریهای قبل صحبت نمودم- که اگر در این مورد حرف و حدیثی هست از سوی شما عنوان شود- باز هم چیزی در این زمینه مطرح نگردید.
2ـ بنده در سخنان خویش تاکید نمودم که روابط و مراودات باید مبتنی بر صداقت دوجانبه و در راستای تحکیم مزید وحدت باشد، زیرا خدای نخواسته اگر یکبار بر اثر اعمال روشی سوء تفاهمی بوجود آید، اعاده اعتماد مشکل خواهد بود.
3ـ لازم بود در مورد کارتها و عنوان چاپ شده بر روی آن، با بنده صحبت شود؛ چرا که در جلسه مؤرخه 90/9/26 مدیران مدارس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت در حوزه علمیه «عین العلوم گشت» که نماینده اینجانب نیز حضور داشته، پیرامون مسأله بحث و سپس نامه ای به نام نماینده مقام معظم رهبری «ادام الله ظله» مرقوم و به امضای شرکای جلسه رسیده است. بدیهی است در چنین صورتی هر گونه اقدام خودسرانه در مقابل نظر جمعی ارباب مدارس و شورای هماهنگی موجب وهن، خلف وعده، و به نوعی فریبکاری با متحدان خواهد بود.
4ـ بدون تردید قبول هدایای مقام عظمای ولایت- که الطاف و شفقت های آنحضرت برای همگان بویژه روحانیت و طلاب اظهر من الشمس است- و حرکت نمودن با اشاره ابروی و اطاعت از فرامین ایشان موجب افتخار همه ماست قدردانی و تشکر از خدمات نماینده فرزانه و فهیم معظم له، حضرت آیت الله سلیمانی دام عزه را وظیفه خود می دانیم. اما سال هاست در مورد ساماندهی و حتی شورای برنامه ریزی گفتگوها و مکاتباتی صورت گرفته و برای حفظ هویت مردمی مدارس صحبت و تاکید شده است.
لذا اتخاذ شیوه ای شفاف تر می توانست بر روابط سالم و دیرینه ی مبتنی بر صداقت- همانگونه که در دیدار و مذاکره آن روز با صراحت کامل عنوان گردید- کمک و در مأیوس ساختن مغرضان تأثیر عمیق تری بگذارد. اما متاسفانه رویه اتخاذ شده و غیرشفاف موجب شده که ما و شما هدف توپ و طشرهای افراد مغرض یا ناآگاه قرار بگیریم و این عمل از سوی مغرضان به عنوان فریب خوردگی اینجانب و استفاده ابزاری حضرتعالی عنوان گردد و بر صفای دیرینه غبار کدورت بپاشد.
از این جهت لازم دانستم حداقل با این شکوه به خدمت جنابعالی گلایه خود را اعلام، و بر پایبندی به ضوابط امضا شده از سوی خود تاکید نموده و موافقت خویش را با مفاد عریضه نوشته شده مؤرخ 90/9/26 در جلسه گشت به نام نماینده مقام معظم رهبری «حفظه الله تعالی» همچنین احترام بمکاتبات و مذاکرات قبلی، با مقامات در اینمورد را برای مدیران محترم حوزه های علمیه اهل سنت و همکاران عزیز دینی و ریاست محترم شورای هماهنگی اعلام دارم.


مولوی عبدالرحمن ملازهی
مدیر جامعة الحرمین الشریفین چابهار

رونوشت:
1ـ دفتر شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت
2ـ مدرسه عین العلوم گشت سراوان
 منبع :ایمیل دریافتی 

۵ نظر:

  1. عجب قیافه وحشتناکی داره این مولوی فرصت طلب

    پاسخحذف
  2. پادشاهی مردم را جمع کرد وگفت:هر کس هر خواسته ای دارد بگوید.”حسن” جلو آمد وگفت:پادشاها ما نان میخواهیم؛ما کار می خواهیم؛ما آبرو و عزت سرزمین خود را می خواهیم…..پادشاه گفت:درست می گویی ؛درستش می کتم.سال بعد دوباره مردم را جمع کرد و به مردم گفت:خواسته هایتان را بگویید.کسی چیزی نگفت تا اینکه یکی پیش آمد و گفت:”حسن “کجاست؟

    صم بکم عمی فهم لا یرجعون

    پاسخحذف
  3. iran people or politic is not like usa .it is like shit .thi is very dangrouse country of the world

    http://www.youtube.com/watch?v=NtVWZyMXius

    پاسخحذف
  4. http://www.dailymotion.com/video/xdttm9_the-revolution-freedom-for-baluchis_news#rel-page-4

    The Revolution! (Freedom for Baluchistan) by LYARI_BALOCH

    پاسخحذف
  5. فقر در سیستان و بلوچستان - گوش شنوا چشم بیناhttp://www.youtube.com/watch?v=Ub8GVXtDS6

    http://www.youtube.com/watch?v=EZPewVZdMKI&feature=mfu_in_order&list=UL

    http://www.youtube.com/watch?v=yOdbq0z9BHI&feature=mfu_in_order&list=UL

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید