۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

سمبل مبارزه مدنی در قرن ۲۱


سپاس از شمانازنينان که به ياد او ھستيد و درود بر اين مرد مبارز و انسان شريف باد۔مردی که با صداقت و با شجاعت آنچه را که کودک درونش( نقل بمعنی از رازگو)به او تحکم ميکرد در وبلاگ شخصی اش برای بازديدکنندگان معدود خود مينوشت۔
 
به راستی که او و مھر نھاد سمبل جوانان نسل نو بلوچستان اند و سمبل ھای نمادين مبارزه آگاھگرانه ومبارزه مدنی در قرن ۲۱۔ اين دو جوان نامدار بلوچ وبلاگ نويس نه تنھا در ايران که در جھان اولين قربانيان خشم درندگان ديو صفت اند۔ مھرنھاد اولين شھيد وبلاگ نويس جھان است و نامش جاويدان و سخی اولين وبلاگ نويس محکوم به طولانی ترين حبس توأم با تبعيد جھان۔ و ھمزمان نوجوان بلوچ صابر ملک رئيسی نيز اولين نوجوان به گروگان گرفته شده توسط رژيم تروريستی است که محکوم به زندان و تبعيد گرديده است۔ اين عزيزان تبعيدی را برای آنکه بيشتر از حد باعث آزار روحی والدين و ديگر عزيزانشان گردند به فاصله ھای بيش از ھزار کيلومتراز بلوچستان تبعيد نموده اند۔ زيرا که ميدانند دوری مسافت و عدم توانائی مالی خانواده ھايشان را کمتر مجال ديدار ميدھد و بيشتر در تب و تاب ديدار عزيزان خود خواھندسوخت۔يادشان گرامی باد و راھشان پر رھرو۔

بالاچ دودازھی

۶ نظر:

  1. زهره خانم سلام
    می دانم که نظر من را منتشر نمی کنید و به آن جوابی نمی دهید اما لازم است که بدانید تقریبا هفته ای دو یا سه مرتبه به وبلاگتان سر می زنم و مطالب را میخوانم باور کنید که بعضی از اوقات به تناقض رفتار شما شک می کنم.
    از طرفی شما خود را مدافع حقوق زنان می دانید و فعالیت های اجتماعی انجام می دهید که همه می دانیم کمک به همنوع بسیار پسندیده است و از طرفی هم گاه و بی گاه فقط به خاطر اینکه عده ای بلوچ هستند چشمتان را می بندید و کور کورانه از آنها دفاع می کنید.
    همه می دانیم که عبدالمالک ریگی و گروهش در لیست گروهک های تروریستی قرار گرفته اند و دیده ایم که چه جنایت هایی انجام داده اند. کشتار کودکان و زنان چابهاری و یا کودکان و افراد بی دفاع پیشین رو هیچوقت فراموش نمی کنم. چطور است که شما از آنها دفاع می کنید؟
    خودتان هم گفتید و قبول دارید که سخی ریگی از طرفداران جندالله بوده حالا چطور است که از یک تروریست حمایت می کنید؟
    یادم نیست در کدام یک از سایت ها و وبلاگها بود که با مدرک نشان داده بودند که سخی ریگی اصالتا افغانی است . چطور شما از یک افغانی که طرفدار تروریست ها بوده و هم عقیده و همفکر آنها است حمایت می کنید؟
    منتظر جواب شما هستم
    مهناز . یک درد کشیده از عملیاتهای تروریستی

    پاسخحذف
  2. خواهر خوبم مهناز
    بنده هیچوقت از خشونت نه دفاع کردم و نه حامی خشونت هستم.
    در مورد سخی ریگی او یک وبلاگ نویس بود
    اگر شما منصف باشید میدانید برای نابود کردن یک فرد باید دلیلی داشته باشد و در جمهوری اسلامی بهترین بهانه برای کشتن و زندانی یک فعال سیاسی و مدنی بر چسب زدن تروریست است
    کوچکت زهره

    پاسخحذف
  3. رژیم و مداخلات بین المللی هما نطور که رژیم تروریست را به وحشت انداخته به همان نسبت نیز پان ایرانیستهای مخالف رژیم را از فروپاشی ایران به تکاپو انداخته است. پریشانگویی های پیشکسوتان پان ایرانیست و نئو پان ایرانیستها مؤید این مدعاست
    http://www.alahwaz.com/News1/index.php/artist/bayaneh/fnfsd/791---------------q-q

    پاسخحذف
  4. وای بر جوانان بلوچ که سمبل آنها سخی و مهرنهاد باشند .
    زهره خانم شما از نظر تفکر همانند سخی و مهرنهاد فکر می کنید و با مزدوری برای غرب قصد دارید در این منطقه ناآرامی ایجاد کرده و پولدار شوید
    ولی جوانان بلوچ مثل شما فکر نخواهند کرد و کشور خود را دوست دارند حال کمی فکر کنید و از این خواب بیدار شوید چون جوانان بلوچ ایرانی بوده اند و هستند و از این اصل دست بر نمی دارند پس اینقدر خود را خسته نکنید ...

    پاسخحذف
  5. جلیل عزیز
    شمالطف کنید بجز اعترافات بی اساس که توسط رژیم به دستگیر شدگان ایرانی را پخش و به خورد من تو میدهند . یک سند در مورد اختلاف افکنی آقای میر نهاد و سخی را ارایه نمایید .و اگر من بعنوان یک ایرانی خواهان حقوق مساوی شهروندی خود باشم دست نشانده غرب هستم .شما قانون اساسی جمهوری اسلامی را مرور کنید بجز شیعه دوازده امامی جایگاه سایر ادیان و مذاهب و اقلیت قومی در کجاست .
    من با هیچ هموطنی مشکل ندارم مشکل با رژیم است اگر شما طرفدار رژیم هستید به شما حق میدهم اینگونه فکر کنید و اگر نیستید و منصفانه قضاوت میکنید بفرمایید جایگاه شهروندی ما در کدام دخمه دفن شده است

    پاسخحذف
  6. زهره خانم مگر یادتان رفته که سخی در وبلاگش اخبار جندالله را پخش می کرد و مثل آژانس خبری تفتان و وبلاگ گروه عبدالمالک و دیگر وبلاگهای آنها مطالب را منتشر می کرد؟ اگر کسی وابستگی و دلبستگی به جایی نداشته باشد به نظر شما مطالب آنها را منتشر می کند؟ در وبلاگ شما نظری درج شده بود که خواهری گفته بود درد کشیده عملیات های تروریستی است من هم چون بستگانم در آنجا زندگی می کنند و با آنها ارتباط دارم وقتی به گذشته برمیگردم گریه های خواهر زاده ام که بعد از انتحاری پیشین تا مدتی نمی توانست بخوابد و به گفته مادرش شبها با گریه از خواب بیدار می شود را یادم هست.
    من نه اهل سیاست هستم و نه سیاست بازی را دوست دارم و برای همین خودم را وابسته به هیچ جا نمی دانم اما شما من را وابسته رژیم معرفی کردید و باید بگویم اگر اینطور هست بله منم مثل خیلی های دیگر شناسنامه ایرانی هم دارم!

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید