۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

عکس / روستاي " ‌٤٩ درگز" : زندگی در حکومت عدل اسلامی


اهالي روستاي " ‌٤٩ درگز" استان هرمزگان در انتظار دريافت امکانات اوليه زندگي


























۳ نظر:

  1. ttp://www.parsine.com/fa/pages/?cid=41014

    اما مسئله این است که چرا دادشاه گروه اصل چهار را کشت؟ آنچه مسلم است اینکه او از سوی عوامل دولت به طور غیرمستقیم حمایت می شد، به خصوص از سوی دارو دسته علم، تا اینکه طی توطئه ای حساب شده و با طرحی انگلیسی به منظور ناامن جلوه دادن بلوچستان در رقابت انگلیس با آمریکا، در منطقه به منظور ملغی شدن اصل چهار (یافتن نفت از سوی آمریکاییها ) این گروه را در تنگ سرحه به قتل رسانید. بدین ترتیب سال 1336اصل چهار از سوی گریگوری (رئیس اصل چهار )متوقف می شود و انگلیسیها موفق می گردند از باز شدن جای پای آمریکا در بلوچستان جلوگیری کنند (نیکبختی:164).

    پاسخحذف
  2. تصویب قانون یکسان‌ سازی پوشش و استفاده از « لباس ملی » ، پیش زمینه‌ ای برای کشف حجاب بود که توسط رضا خان طراحی شد . در جریان طراحی لباس ملی ، پوشش مردان ، اقوام مختلف ایران به یک لباس متحد الشکل یعنی کت و شلوار و کلاه شاپو تبدیل شد.
    این موضوع چند خروجی داشت : لباس اقوام مختلف ایرانی که به راحتی با آن کار می‌ کردند ، به کت و شلوار رسمی تبدیل شد که افراد به راحتی نمی‌ توانستند فعالیت‌ های روزانه خود را با آن انجام داده و به کار و تولید بپردازند . بنابر این ، جامعه به سمت « مصرف گرایی » حرکت کرد که این موضوع ، یکی از سناریو های پشت صحنه در تغییر لباس ملی ایران بود.
    طراحی لباس ملی با هدف بی‌ توجهی مردم نسبت به ارزش‌ ها و سنت‌ ها صورت گرفت ؛‌ زمانی که مردان جامعه از لباس سنتی خود دور شده و به استفاده از کت و شلوار که یک پوشش غربی بود روی آوردند ، کم کم نسبت به ارزش‌ ها و سنت‌ ها بی توجه و پس از آن غیرت و تعصب در وجودشان کمرنگ شده و با کشف حجاب زنان راحت‌ تر کنار می‌ آیند.

    پاسخحذف
  3. عزیزان بدانیم گر ملک این است گر این روزگار= من ده ویران دهمت صدهزار تا سایه ولایت بسر ما باشد زندگی همین است بهتر از این نمیشود چون اداره کشور اسلامی را امام زمان بعهد دارند که نماینده اش احمدی نژاد است وای بحال ملتی که اسیر جهل خرافات شده

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید