۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

مسکو پرواز هواپیماهای مصری را به فرودگاه‌های روسیه ممنوع کرد












یک مقام مسئول در فرودگاه دومودیوفو مسکو جمعه ۱۳ نوامبر گفت هیئت روسی رو روزافیاتزیا که مسئولیت تنظیم رفت و آمدهای هوایی را بر عهده دارد، پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه را از ۱۴ نوامبر ممنوع اعلام کرد.
این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که اواخر اکتبر گذشته یک هواپیمای مسافربری روس که از فرودگاه بین‌المللی شرم الشیخ پرواز کرده بود، هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. این حادثه به کشته شدن دستکم ۲۲۴ تن انجامید که اکثر آن‌ها روس بودند.
پس از آن هزاران گردشگر روس و بریتانیایی، این منطقه گردشگری را که نگین صنعت توریسم مصر به شمار می‌آید، ترک کردند. روسیه همچنین تصمیم گرفت تمام پروازهای خود را به مصر متوقف کند. برتانیا هم اعلام کرد پرواز هواپیماهایش را به فرودگاه شرم الشیخ به حال تعلیق در می‌آورد.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر چهارشنبه گذشته در حاشیه سفر به شرم‌الشیخ گفت که کشورش در معرض فشارهای بزرگی قرار گرفته است.
شاخه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در مصر که خود را «ولایت سینا» نام نهاده، مسئولیت «سرنگونی» هواپیما را چند ساعت پس از سانحه بر عهده گرفت اما درباره چند و چون این اقدام، توضیحی ارائه نداد.
از زمان وقوع سانحه قاهره از کشورهای جهان می‌خواهد تا پیش از اعلام رسمیه کمیته تحقیق متشکل از مصر، روسیه، فرانسه، آلمان و ایرلند، در اتخاذ تصمیم‌های خود، درنگ کنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید