۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

واکنش های بین المللی به حملات تروریستی در پاریس












به دنبال انتشار خبر حملات تروریستی در پاریس که به کشته شدن دست کم 150 و زخمی شدن بیش از 200 نفر شد، مقامات سازمان ملل متحد، اروپا و آمریکا و کشورهای عربی، حملات تروریستی و گروگان گیری در پاریس را به شدت محکوم کردند.
به گزارش تلویزیون العربیه، ساعتی پس از حملات تروریستی کشورهای عربی حمله به فرانسه را محکوم کرده و با اعلام همدردی با خانواده های قرابانیان، با ملت و دولت فرانسه در مبارزه با تروریسیم اعلام همبستگی کردند.

کشورهای خلیج حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند

پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر، کویت، عمان هر کدام به طور جداگانه ای حملات تروریستی در پاریس را محکوم کردند.
عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس، آن را اقدام «جنایتکارانه و بربری» توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی نیز حملات تروریستی پاریس محکوم کرد و به فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه پیام تسلیت فرستاد.
دولت قطر نیز حملات مسلحانه و انفجارهای تروریستی شهر پاریس را به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه کویت نیز این حملات را محکوم کرد و آن را بزدلانه خواند. دفتر ریاست جمهوری مصر نیز حادثه تروریستی پاریس را به شدت محکوم کرد. عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، سفیر این کشور در پاریس را مأمور به انتقال پیام تسلیت قاهره به رهبران سیاسی، دولت، و ملت فرانسه کرد.
بحرین نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی آن را وحشیانه و مغایر با تمام ارزش های انسانی و تعالیم آسمانی قلمداد کرد.
منامه ضمن همدردی با خانواده قربانیان حملات تروریستی در پاریس، همبستگی ملت و دولت بحرین با ملت و دولت فرانسه را اعلام کرد.

سازمان ملل، شورای امنیت و ناتو حمله را محکوم کردند

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حملات پاریس را به شدت محکوم کرد و این حملات را «جنایتکارانه» دانست.
دبیرکل ناتو ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی ، حمایت و ابراز همبستگی ناتو با دولت فرانسه را اعلام کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس، آن را وحشیانه و بزدلانه دانست.

آمریکا، کانادا،  انگلیس، آلمان و ایتالیا حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن حملات پاریس، گفت:«حملات تروریستی به پاریس اقدامی است علیه همه بشریت و ارزش های انسانی که همه ما به آن اعتقاد داریم ما برای محاکمه جانیان این اقدام تروریستی و تقدیم آنها برای دادگاه در کنار فرانسه خواهیم بود».
اوباما تاکید کرد واشنگتن با پاریس در این خصوص در تماس است.
از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «جان کری» از نزدیک تحولات پاریس را پیگیری می کند. در پی وقوع حملات تروریستی پاریس، داعش با انتشار پیامی توئیتری از به آتش کشیده شدن پاریس خبر داد.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز با محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت:«از حملات پاریس «شوکه» شدم ».
کامرون اعلام کرد کشورش کلیه امکانات خود را در اختیار فرانسه به منظور چیره شدن بر این بحران قرار می دهد.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشست خبری که ساعاتی بعد از حمله تروریستی در پاریس برگزار شد، با محکوم کردن حملات تروریستی در این شهر با مردم و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد.
همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که از حملات همزمان در پاریس شوکه شده است. در همین حال مسئولان روسیه ضمن محکوم کردن حملات پاریس، بر آمادگی خود برای کمک به روند تحقیقات تاکید کردند.
سرجو ماتارئلا، رئیس جمهور ایتالیا و ماتئو رنزی، نخست وزیر این کشور، ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی ، به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تسلیت گفتند.
در فرانسه اما اولاند رئیس جمهوری این کشور دستور داد حالت فوق العاده اعلام شود و مرزها موقتا بسته شود.
 دولت فرانسه پس از این حادثه نشست فوق العاده برگزار کرد و شهرداری پاریس از شهروندان خواست که بعد از حملات پاریس از منازل خود خارج نشوند.
فرانسوا اولاند خواستار استقرار نیروهای نظامی بیشتر به منظور ممانعت از وقوع حملات جدید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید