۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

یورش مسلحانه نیروهای امنیتی به یکی از مناطق اهواز برای بازداشت یک متهم ,فعالان حقوق بشر پلیس را به ایجاد رعب و وحشت متهم می کنند

فعالان حقوق بشر در اهواز یک فیلم ویدیوئی از یورش نیروهای امنیتی به منزل یک متهم در یکی از مناطق عرب نشین در غرب اهواز پخش کردند.

در این فیلم نیروهای امنیتی برای دستگیری متهم اقدام به تیراندازی کردند که با مقاومت مسلحانه وی مواجه شدند و در پایان این فرد که عباس حلفی نام دارد به ضرب گلوله کشته شد.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر در لندن در گفت وگو با العربیه اعلام کرد نیروهای امنیتی بارها اقدام به ایجاد رعب و وحشت در مناطق عرب نشین می کنند و در این یورش های مسلحانه به منازل مردم بی دفاع ، علاوه بر تخریب ممتلکات و منازل شهروندان از شلیک مستقیم به متهمان ابایی ندارند.



این در حالی است که بر اساس قانون قضایی در درجه اول متهمان باید احضار شوند و در صورت خودداری از مراجعه به دادگاه بر اساس تشریفات حقوقی حکم جلب آنها صادر می شود. اما ماموران دولتی این قوانین را زیر پا می گذارند و اقدام به تیراندازی به سمت متهمان می کنند.

او تاکید کرد دستگاه قضایی ایران طی سال های گذشته برخورد با فعالان سیاسی را گسترش داده و مدیر کل زندان های اهواز اعلام کرده است در حال حاضر ۱۵ هزار پرونده قضایی در دادگاه های انقلاب در جریان است.

دحیمی افزود: در حال حاضر ۳۷۰ تن از فعالان سیاسی عرب در زندان به سر می برند که ۱۷ تن از آنها به شکل فجیعی کشته و ۵۰ نفر از آنها به شهرهای مختلف ایران تبعید شده اند.

منبع: العربیه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید