۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

اخطار به مجری شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کُردی صحبت کردن در تلویزیون


آژانس کُردپا: مجری یک برنامه‌ی زنده در شبکه‌ی استانی "دنا"ی کهگیلویه و بویر‌احمد، بعد از آن که با یک بیننده کُرد با زبان کُردی صحبت کرده بود، از سوی مسئولین حکومت مورد اخطار قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از یک منبع مطلع از یاسوج، چند روز پیش و در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی، یکی از مجریان شبکه‌ی استانی دنا، پس از آن که با بیننده‌ای که از شهرستان ایلام تماس گرفته بود به زبان کُردی کلهُری صحبت کرده بود، مورد انتقاد شدید مسئولین صدا و سیمای استان قرار گرفته است. 



یکی از نزدیکان این مجری تلویزیونی یه خبرنگار کُردپا در ایلام اعلام کرده بود، پس از آن که آقای محمدی، با یکی از بینندگان ایلامی از طریق تلفن و در برنامه‌ی پخش روی آنتن، به زبان کُردی سخن گفت، در نامه‌ای کتبی به وی تذکر داده شده است در صورتی که این رفتار وی تکرار شود منجر به اخراج وی از صدا و سیمای مرکز یاسوج شده و متعاقبا نیز پیگرد قانونی برای وی در پی خواهد داشت.

این اقدام شبکه‌ی استانی دنا در حالی است که پیش‌تر مدیر کل صدا و سیمای استان، از نزدیکی و قرابت لُری با زبان کُردی ایلامی سخن گفته و اعلام کرده بود اگر برای ما امکان داشته باشد، استان‌های ایلام و کرمانشاه را نیز به محدوده‌ی تحت پوشش شبکه‌ی استانی خود اضافه خواهیم کرد.

پیشتر نیز گزارشاتی مبنی بر کاهش مدت زمان برنامه‌های کُردی شبکه‌ی استانی آذربایجان‌غربی به آژانس خبررسانی کُردپا ارسال گردیده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید