۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

تحلیل طائب از اینکه چه باید کرد که امام زمان دچار همان مشکلات پیامبر نشود



مرکز خبر خوزه: به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین طائب، در نشست تخصصی مهندسی فرهنگی که با حضور فعالان عرصه فرهنگ در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: در کشور هر مسئولی کار و تکلیفی را  انجام می دهد ولی دشواری کار، میانبرهای دروغین در کارها است، حضرت آدم با همین میانبر دروغین از بهشت رانده شد.





این استاد حوزه و دانشگاه  و فعال سیاسی گفت : مهندسی فرهنگی زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت است، چون فرهنگ، انسان ساز است، و این انسان در کنار امام زمان می تواند مثمر ثمر باشد، در غیر این صورت همان مشکلاتی که برای پیامبر اکرم وجود داشت، دوباره تکرار می شود و فرصت انسان سازی هدر می رود.
وی با اشاره به برخی عواملی که پیامبر اسلام را طی این سالیان دچار مشکلات فراوان و سختی ها بی شمار نموده، ادامه داد: کمبود وقت و فرصت برای ارسال و انتقال پیام وحی به جهانیان، کمبود امکانات مالی و آموزشی در زمینه تبیین معارف اسلامی از جمله مشکلات پیش روی پیامبر بود.



وی اضافه کرد: عدم اقبال عمومی مردم و جاهلیت مفرط در آن زمان، همچنین کمبود مبلغ دینی و افرادی که ظرفیت لازم برای انتقال پیام الهی را داشته باشند از دیگر مشکلات پیش روی پیامبر اکرم به شمار می‌رفت.



حجت الاسلام  طائب با بیان این‌که پیامبر سختی کشید تا انسان ها را هدایت کند، اظهارداشت: زمانی که امام زمان  ظهور می کنند، وقتی دستور می دهند همه باید فهم و درک لازم برای انجام دستورات ایشان را داشته باشند و بصیرت لازم را دارا باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: معضل اساسی کشور، دانشگاه ها هستند، چون با مهندسی فرهنگی عالی و قوی غرب ساخته و هدایت شده اند و هنوز هم اسلامی نشده اند؛ البته نظام دخالت هایی کرده تا بتواند دانشگاه ها را اسلامی کند، ولی موفق نبوده است.


http://peykeiran.com/Content.aspx?ID=40948

۲ نظر:

  1. لازم است از دوستانی که با ما احساس همدری کردند برادر خوب و بزرگوار آقای .م ب، و برادر بزرگوار آقای .ر ب .و برادر بزرگوار آقای .ج.ا ، از احساس شما نبست به این خواهران کوچک تشکر و سپاسگزارمحبتتان هستیم برای شما و خانواده های شما آرزوی سلامتی داریم
    مریم بلوچ

    پاسخحذف
  2. مريم خانم
    اميد که زھره خانم حالش ھر چه زودتر بھبود کامل يابد وشما دو يار ھميشگی در ھر شرايطی، در خوشی ھا وسختی ھايتان برای ھميشه شريک و در کنار يکديگر باقی بمانيد۔ از اينکه بنده را نيز چون جوانان بزرگواری ھمانند م ب -و -ج ا - ھم برادر خطاب کرده ايد بايد ممنونتان باشم، اما مطمئن باشيد که اگر سن بنده بيشتر از پدر بزرگوارتان نباشد، مطمئناً باشيد که قطعاً کمتر نيست۔
    با اينکه روزانه به وبلاگ "سرزمين من کجاست" با حسرت نگاه ميکردم، امااز ديروز در گير مسائل جراحی دوستی صميمی در بيمارستان بودم که خوشبختانه ھمه چيز اه موفقيت پيش رفت۔ ساعتی پيش اولين فرصت دسترسی به اينترنت پيش آمد و با ديدن فعال شدن مجدد اين وبلاگ، باور کنيد که انگار دوست ديرينه ای را که از سفری دور ودراز پس از مدتی ظولانی برگشته است را ملاقات نمودم و سر شار از شادی گشتم۔
    به اين اميد که وقفه ای ديگر برای اين وبلاگ پيش نيايد، براي ھمه دست اندرکاران اين وبلاگ بھترين آرزوھا را در ھمه زمينه ھای زندگی شان دارم۔ ر ب

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید