۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

ز این همرهان سست عناصردلم گرفت !!

                                             مریم بلوچ 

۲ نظر:

  1. خدا شفات بده خواهرم

    پاسخحذف
  2. من روزانه حد اقل يکبار سری به "سرزمين من کجاست" ميزنم اما اين جمعه را به خاطر در سفری کوتاه بودن اين فرصت را از دست دادم۔ امروز اول وقت وبلاگ دختران بلوچ کوھستان را باز کردم و با اين صفحه مواجه شدم۔ برايم شاک بود که شھداد گفته بود"خداشفات بده خواھرم"۔ نميدانستم چه شده، لذا به مطالب روز جمعه رفتم و متوجه شدم که زھره خانم به خاطر بيماری قادر به به روز کردن وبلاگ نيست۔ متأسف شدم و برايش آرزوی بھبودی ھر چه زودتر دارم۔ در ادامه نظرات که ھمه ابراز ناراحتی و آرزوی بھبودی دختر بلوچ کوھستان را داشتند، نکته ای توسط آقای محمد ناروئی مطرح شده بود که جای بحث دارد۔
    بدون شک در چنين شرايطی فراھم نمودن امکانات مداوا ضروری است که در اسرع وقت فراھم گردد و اين انکان ندارد مگر از طريق دوستان و آشنايان نزديک زھره خانم مانند آقای محمد ناروئی۔۔ وھمزمان از طريق افراد شناخته شده و قابل اعتماد برای جمع آوری کمک مالی اقدام گردد۔ لازم آمد به دو نکته اشاره کنم:
    ۱- از مجوعه افرادی که دست به قلم دارند و مقاله مينويسند و يا در پای نوشته ھا اظھار نظر ميکنند بغير از دو يا حداکثر سه نفری با اسم و مشخصات شناخته شده اصلی خود ميباشند و مابقی، که حتی خود صاحب يا صاحبان اين وبلاگ با ارزش را نيز شامل ميشودھمه اسامی مستعار و شخصيت ھايی ناشناخته برای عموم مردم ميباشند( که البته مھم آن است که چه ميگويد و نه اينکه که ميگويد)۔و به ھمين دليل عرض کردم که فراھم نمودن امکانات مالی و داروئی برای دختر کوھستان وظيفه اخلاقی دوستان و آشنايان نزديک ايشان در وحله اول ميباشد۔
    ۲- نکته دوم اينکه، ذھنيت نادرستی درميان مردم داخل جا افتاده است که شايد ھم عمدی و دستھايی در آن بوده باشد که تشکلات سياسی و گروھھای اجتماعی و فرھنگی بلوچ که در خارج از ايران و بلوچستان ميباشند از وضع مالی خوبی برخوردارند۔
    اولاً افراد درگير در فعاليتھای سياسی و اجتماعی کسانی ھستند که داوطلبانه از وقت آزاد وامکانات شخصی خود در اين راستا مايه ميگذارند و بنابراين محدوديت فراوان دارند۔ ثانياً برای کسانی که در درون اند و در گير فعاليتھای رسانه ای اگاھگرانه سياسی واجتماعی ،اعدام دبير کل "انجمن جوانان صدای عدالت" آقای يعقوب مھرنھاد تحت بھانه واھی که از طريق بلوچ ھای خارج و از استکبار جھانی!!! پول گرفته است بايد درس عبرتی شده باشد!!! واقعيت اين بود که انجمن جوانان صدای عدالت در وبلاگ خود رسماً درخواست جمع آوری اعانه و ارائه شماره حساب مخصوص، برای پيشبرد کارھای عام المنفعه خود از قبيل ترتيب دادن کلاس ھای آموزش به زبان بلوچی و آموزش علوم کامپيوتری برای جوانان بلوچ در زاھدان کرده بود که تعداد بسيار کمی از بلوچھای مقيم اروپا مبلغی را جمع اوری و به آن حساب واريز نموده بودند۔
    به ھر حال چنانچه ترتيب جمع آوری کمک و از طريق درست و قابل اعتمادی داده شود و پی مشکلات بعدی را نيز دختر بلوچ کوھستان به خود بمالد، فکر نمیکنم اندک و واقعاً اندک داوطلبان بلوچ مقيم خارج برای چنين امری مشکلی داشته باشند۔

    با آرزوی بھبودی و سلامتی ھر چه زودتر برای گرداننده وبلاگ "سرزمين من کجاست" يعنی زھره بلوچ کوھستان و آرزوی تندرستی برای يار ھميشه ياورش مريم بلوچ کوھستان۔
    بالاچ دودازھی

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید