۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

کتاب آموزش فارسی در کانادا، اسرائیلی ها را به شکل "میمون" به تصویر می کشد


دانش آموزان مدرسه ای کانادایی که برای آموزش زبان فارسی از کتاب هایی صادره از وزارت آموزش و پرورش ایران استفاده می کنند، اسرائیلی ها را به شکل "میمون" به تصویر کشیده است. 

این مطلب را دیوید هاریس مدیر بخش برنامه اطلاعات و تروریسم بین الملل در موسسه مطالعات استراتژیگ INSIGNIS کانادا اعلام کرد. 


برپایه گزارش سایت "لوای نت نیوز" هاریس در این باره گفته است: "کارلتون مدرسه ای رسمی در ایالت اوتاوای کانادا است که از بودجه عمومی استفاده می کند. اداره این مدرسه مجوز آموزش زبان فارسی به دانش آموزان خود را در تعطیلات آخر هفته صادر کرده بود و به همین منظور کتاب هایی از آموزش و پرورش ایران خریداری کرده بود."

او ادامه داد: "این کتاب ها در اختیار دانش آموزان پیش دبستانی و دبستان قرار گرفت" و تاکید کرد: "به طور حتم اسرائیلی ها در آن ها تحقیر شده اند وبه صورت میمون نشان داده شده اند."

وی با اشاره به اینکه این کتاب ها خشونت را تلیغ می کنند در ادامه افزود که کتاب های درسی ایرانی، حاوی تمجید از نوجوانی ایرانی است که در جنگ با عراق دست به عملیات انتحاری زده و خود را زیر تانک منفجر کرد. اشاره او به ماجرای حسین فهمیده است.

بر اساس این گزارش شماری از خانواده های کانادایی ایرانی تبار توجه مسئولین کانادایی را به این مساله جلب کردند و اعلام داشتند که سفارت ایران در اوتاوا این کتاب ها را در اختیار مدرسه کارلتون قرار داه است .

هاریس در ادامه گفت در نتیجه اعتراض ها، مدیریت مدرسه بیانیه ای صادر کرد و در آن تاکید کرد که برخی از تصاویر و یکی از متن ها از کتاب حذف شدند.

اخیرا نیز مجوز کار یک معلم زن ایرانی که اجازه آموزش درس های اسلامی داشت، در تورنتو باطل شده است. بنا بر این گزارش این معلم که روزهای یکشنبه در یک مدرسه کاتولیکی آموزش می داد، اقدام به تحریک دانش آموزان می پرداخت.

از سوی دیگر روزنامه هافینگتون پست در این باره نوشت که کتاب های درسی مزبور یهودیان را "نیرنگ باز" و "خیانتکار" نشان می دهد و اسلام را در نقطه مقابل "یهودیت و نازیسم" قرار می دهد .


۱ نظر:

  1. جانشين فرماندهی نيروی انتظامی خبر دستگيری يکی از هنرپيشگان سرشناس زن سينما به علت بدحجابی را تاييد کرد.

    به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران احمدرضا رادان بی آن که نامی از این هنرپیشه ببرد گفت روز دوشنبه در مراسمی که در محل سالن همايش‌های برج ميلاد برگزار شده بود، پليس از ورود افراد بدحجاب به آن جلوگیری کرد.

    در خبری که ایسنا در این زمینه منتشر کرد از این هنرپیشه با عنوان «ل . الف» یاد شده بود.

    پاسخحذف

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید