۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

خبرهاى ضد و نقيض از ظهور اشياء نورانى و انفجارهاى ناشناخته در آسمان ايران


گزارشهاى ضد و نقيضى از سوى منابع رسانه اى حکومتى و مستقل ايران رسيده که حاکى است پنجشنبه شب، شب جمعه (7 و8/6/2012) اشياء نورانى غريبى در آسمان ايران ديده شده و همزمان انفجارهايى در چند شهر شنيده شده است.

از جمله شهرهايى که در آنها صداى انفجارها پيچيده است، تهران، تبريز و بهبهان در شمال شرق اهواز است. گزارشهاى رسيده همچنين تصاوير و ويديوهايى نيز به همراه دارد که موضوع را جدى تر مى کند.


هنوز واقعيت امر روشن نشده و کسى اظهارنظر علمى و دقيقى در اين رابطه نکرده است. اما يک منبع دولتى ايران آن گونه که خبرگزارى ايسنا منتشر کرده، گفته است که اين اتفاقات، همزمان با رزمايش ها و تمرينات آموزشى نظامى ايران رخ داده است.

اضطراب در ميان مردم

بعضى از گزارشها حاکى است که با صداى انفجارها و ديدن اشياء نورانى در آسمان ايران، بعضى از مردم دچار اضطراب شدند. اين افراد به خيابانها ريختند و عده اى نيز گفتند که اين پديده ها نوعى جنگ روانى از سوى غربى ها است يا يک عمليات سازمانهاى امنيتى عليه ايران است.

اين اظهارنظرها بويژه با اين زمينه تقويت شده اند که در برهه زمانى اخير، صحبت از برنامه ريزى غربى ها براى انجام حملات الکترونيکى عليه تاسيسات نظامى و اتمى ايران زياد شده است.

بعضى از وبگاههاى ايرانى خبر از آن داده اند که تيراندازى سنگينى از سوى آتشبارهاى ضدهوايى نيروهاى مسلح ايران صورت گرفته است. اين وبگاهها مى گويند که تيراندازى آتشبارها پس از شنيدن انفجارها و ديدن اشياء نورانى صورت گرفته است.

انفحار موشکهاى روسى

بعضى از خبرگزاريها به نقل از وزارت دفاع روسيه گفتند که مسکو پنجشنبه شب، يک موشک دوربرد را آزموده است. اين موشک از داخل خاک روسيه پرتاب شده و در خاک قزاقستان افتاده است.

روسيه و قزاقستان آزمايشهاى موشکى مشترکى دارند. با توجه به هکاريهاى تهران- مسکو، بعضى از ناظران بعيد نمى دانند که صداهاى انفجار، ناشى از انفجار موشکهاى روسى باشد. با اين حال هنوز روشن نيست که واقعيت موضوع "اشياء نورانى" بر فراز شهرهاى بزرگ ايران چيست؟ 

اجسام نورانى در آسمانهاى اسرائيل، لبنان و ارمنستان

بعضى از رسانه هاى اسرائيلى امروز جمعه 8/6/2012 خبر از آن دادند که شب گذشته صدها اسرائيلى در تماس با پليس از ديدن نورهايى به رنگ آتش در آسمان خبر داده اند.

خبرگزارى رسمى آلمان ضمن مخابره اين خبر افزوده است که بعضى از مردم ارمنستان، لبنان و کشورهايى ديگر نيز تماسهاى مشابهى با مرکز پليس داشته اند. ليکن ساعاتى بعد وقتى که روسيه اعلام کرد آزمايشهايى موشکى در آستاراخان داشته است، ظاهراً ابهام ها فرو نشست.

از سوى ديگر، أيگال بات ايل رئيس انجمن دانشمندان فضا در اسرائيل به روزنامه اسرائيلى يديعوت آهارنوت گفت: شىء پرنده نورانى به احتمال قوى حاصل آزمايش يک موشک بالستيکى است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید