۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

رییس جمهوی پاکستان به دیدار ملاله در بیمارستان رفت

ملاله
ملاله در اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح شد
آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان روز شنبه (۱۸ آذر) به دیدن ملاله یوسفزی، در بیمارستان رفت.ملاله حدود دو ماه پیش، در مسیر خانه به مدرسه از سوی طالبان مورد هدف قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد.در پی این حادثه وی از محل اقامتش در پاکستان به بیمارستانی در برمینگهام بریتانیا منتقل شد و در آنجا تحت درمان قرار گرفت.

گفته شده این دختر دانش آموز ۱۵ ساله به دلیل فعالیت‌هایش در اطلاع رسانی در زمینه مشکلات در دوران حاکمیت طالبان و آنچه این گروه "تبلیغ سکولاریزم" خوانده اند، مورد هدف قرار گرفته است.
این دانش آموز از سن ۱۱ سالگی خاطراتش را در بی‌بی‌سی منتشر می‌کرده است.
آقای زرداری در زمان تیراندازی به ملاله در اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در آذربایجان گفته بود "حمله طالبان به این دختر ۱۴ ساله که از ۱۱ سالگی برای آموزش و تحصیل دختران فعالیت می‌کند، به معنای حمله به تمامی دختران در پاکستان و حمله به تمامی مردم فرهیخته است."
گفته شده تیری که به سر ملاله اصابت کرده است به بخشی از استخوان‌های جمجمه او آسیب رسانده است.
در بیانیه ای که از سوی بیمارستان بیرمینگهام منتشر شده، گفته شده آقای زرداری از ملاله دیدن کرده است تا از وضعیت بهبود وی باخبر شود.
همچنین این بیمارستان گفته است عاصفه بوتو، دختر آقای زرداری وی را همراهی کرده است و آنها از وضعیت مراقبت ملاله و برنامه‌های آتی برای بهبودی وی مطلع شده اند.
گفته شده آقای زرداری و دخترش به مدت پنج دقیقه با ملاله، پدر و برادرانش به طور خصوصی صحبت کردند.
رییس جمهوری پاکستان در پایان دیدارش از پرسنل بیمارستان برای مراقبت از ملاله تشکر کرد.
از زمان حادثه تیراندازی به ملاله، ده‌ها هزاران نفر طوماری را که خواهان اهداء جایزه صلح نوبل به ملاله است، به امضاء رسانده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید