۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

فرمانده پلیس ایران: معاون اسبق وزارت دفاع پیش از ناپدید شدن، در ایران زندانی بود


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته است که علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع، که ۶ سال پیش ناپدید شد، ۱۸ ماه در ایران بازداشت بود.

به گزارش ''دیگربان'' احمدی مقدم این مطلب را روز شنبه ۱۵-۱۰-۲۰۱۲ در مراسمی که به مناسبت ششمین سالگرد ناپدید شدن علیرضا عسگری برگزار شد٬ بیان کرده است.



علیرضا عسگری از فرماندهان سابق سپاه و معاون وزیر دفاع در زمان دولت محمد خاتمی بود که شش سال پیش در ترکیه ناپدید شد٬ اما جمهوری اسلامی می‌گوید آمریکا و اسرائیل وی را ربوده‌اند. برخی دیگر از گزارش ها، از پناهندگی او به آمریکا حکایت دارد.

اسماعیل احمدی‌مقدم نیز در سحنان خود تاکید کرده است که علیرضا عسگری پناهنده نشده و انصاف نیست که جمهوری اسلامی سرنوشت وی را پیگیری نمی‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ''این ظلم است که می‌گویند او پناهنده شده و خداوند از آدمی که این کار را کرد، نگذرد. البته آن فرد عاقبت به خیر هم نشد.'
'
وی گفته «شورای عالی امنیت ملی و همه نهادهای امنیتی اکنون اذعان دارند علیرضا دزدیده شده٬ اما متاسفانه بعضی افراد هستند که در این امر تشکیک ایجاد می‌کند.»

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۸ ماه حبس علیرضا عسگری در زندان اشاره کرده و گفته که در آن زمان وی به همراه برخی مقام‌های جمهوری اسلامی در پی آزادی‌اش بودند.

فرمانده پلیس ادامه داده پس از پیگیری‌های فراوان در ‌‌نهایت ''هیچ کدام از اتهامات حاج رضا اثبات نشد'' و همین مساله نشان می‌دهد که ''مظلومیت او بر غربتش می‌چربد.''

اسماعیل احمدی‌مقدم در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این اتهامات و چرایی حبس ۱۸ ماهه علیرضا عسگری نکرده است.

تاکنون اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت عسگری منتشر شده است.

فرماندهی سپاه سردشت و مریوان، معاونت عملیات سپاه، فرماندهی سپاه تهران و معاونت بازرسی وزارت دفاع ازجمله مسئولیت‌های عسگری بوده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان در مورد این مطلب بنویسید